Kolejny profesor pod sąd

1. Data: 2013-09-15 04:32:59

Temat: Kolejny profesor pod sąd
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Profesor po prostu powiedział czym jest boże ciało i co się historcznie działo. A jak
wiecie ostatnio kościół jest ostro prześladowany i nawet bezpośrednio napadany, bo
jakiś tam profesor ma bezczelność mówić prawdę, a to dla katolika sierpowy prosto w
mordę, a na dodatek towarzyszy temu wstrząs anafilaktyczny, bo alergią na prawdę jest
uczulony każdy katolik obłudnik. A to jak nie historyk raz w ryja sierowym, a to
jakiś publicysta alergenem wali i katolik pod ciężarem prawdy przygnieciony dyszy
-kościół ciężko prześladowany.
Tak więc o co idzie z tym bożym ciałem, niestety nie mogę wkleić bo artykuł profesora
zablokowany i na jego artykuł wchodząc dowiadujemy się że strona znikneła. A chyba
nikogo to nie dziwi, jak nawet z polskiej wikipedi znikają treści z życia nowego
papieża, te niezbyt ładne lub są nagle przenoszone w miejsca iż dane mało wiarygodne.
A wsześniej jak w ryja chlasnął ewidentnie stały na właściwym miejscu. Ale no wszyscy
wiemy co się w polsce wyprawia, no prawie wszyscy, ale to...taka dygresja.

Tak więc profesor nawiązywał do historii tego święta, które powstało w dużej mierze
jako manifestacja przeciwko heretykom. Elementem obchodów Bożego Ciała było w związku
z tym zazwyczaj palenie ludzi na stosach. Ośmielił się zwrócić uwagę na to, że być
może dalsze kultywowanie tego święta jest nieetyczne, bo przecież urąga pamięci jego
licznych ofiar. Na szczęście słuchacze jego wykładu stwierdzili widać, że lepiej
oskarżyć o obrazę uczuć religijnych historię i osobę, która ją po prostu przekazuje.

Artykuł profesora Krysztofiaka odnosi się do kwestii filozoficzno społecznych i do
historii, która z miejsca powinna stanąć przed sądem dla dobra obrońców wiary (i
często tak się dzieje, bowiem nie brakuje książek skrajnie wybielających historię
chrześcijaństwa różnych denominacji - przekłamywanie historii dla potrzeb "jedynie
słusznej" wiary to właśnie (samo)sąd nad historią).

Zwraca on po prostu uwagę na to, iż katolicy rzeczywiście wierzą, że w formie opłatka
spożywają ciało boga i zarazem człowieka. Z uwagi na ten dogmat w brutalny sposób
zginęło mnóstwo ludzi, starczy choćby wspomnieć oskarżenia za "znęcanie się nad
hostią" kierowane w stosunku do Żydów w dobie kontrreformacji. "Przestępców" czekała
zwykle nader brutalna kara - ostre tortury i spalenie na stosie. Na bazie tej
nieludzkiej legendy powstało też, na przykład, jedno z najważniejszych sanktuariów w
Poznaniu.

W swoim artykule prof. Krysztofiak ośmiela się mówić, iż trzeba wierzyć, iż w trakcie
komunii spożywa się rzeczywiste ciało Jezusa, którego boska i równocześnie ludzka
natury też są częścią dogmatu, nazywa profesor "kanibalizmem". Gdy spojrzymy na
definicję kanibalizmu w słowniku, jest to poprawne określenie. Prof. Krysztofiaka.

2. Data: 2013-09-15 05:30:57

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W społecznościach pierwotnych i starożytnych składano bogom - dawcom i kreatorom
życia - krwawe ofiary zwierzęce i ludzkie. Jaki był sens tych ofiar i symbolika
przelanej krwi? Zabijano obcych, ale również własne dzieci, w tym pierworodnych synów
(vide biblijny Abraham). Pojawiło się także zjawisko religijne "zjadania bogów".
Dalekie echo tych praktyk możemy znaleźć w obrzędach chrześcijańskich, gdzie nabrało
symbolicznego charakteru..Kanibalizm rytualny podobnie jak kanibalizm związany z
zaspokojeniem głodu zawsze miał swoje daleko idące konsekwencje psychologiczne
polegające na złamaniu jednego z najsilniejszych zakazów kultury ludzkiej (tabu).
Zjadanie zwłok syna, podobnie jak picie krwi ofiar (wampiryzm), stawało się dla
sprawcy nieodwracalną patologią, dobrowolnym wykluczeniem z kręgu istot ludzkich,
bezlitośnie karanym śmiercią przez nowożytne społeczności. Zakaz składania krwawych
ofiar z ludzi pojawił się w świecie starożytnym na długo przed narodzinami
chrześcijaństwa, ale czy był i jest on skuteczny? "Bogowie zawsze łakną krwi",
kimkolwiek są obecnie.

Dr Jerzy Tomasz Bąbel - archeolog, prahistoryk.Prowadził wieloletnie badania
wykopaliskowe na terenach Wyżyny Sandomierskiej i prahistorycznych kopalń krzemienia
w Krzemionkach k. Ostrowca Św. Uczestnik licznych ekspedycji krajowych i
zagranicznych (m.in. w Bułgarii, Finlandii, USA, Tadżykistanie, Turkmenii). Autor stu
kilkudziesięciu prac naukowych i popularnonaukowych, w tym książek dotyczących
wierzeń przedchrześcijańskiej Europy. W Laboratorium Dramatu prowadził wykłady w
cyklu "Psychologia Fatum" /"Ścieżka bojownika" i "Tradycja europejska
przedchrześcijańska"/
.
Wykład odbywa się w cyklu "Numinosum", który jest kontynuacją poprzedniego cyklu
"Psychologia fatum". W nowym cyklu przedstawiciele różnych dziedzin współczesnej
wiedzy będą pytać, dlaczego człowiek myśli i postępuje irracjonalnie oraz dlaczego
jest skazany na doświadczenie religijne.

3. Data: 2013-09-15 05:54:47

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

No jak widzimy po wypowiedziach specjalistów, katolicy spożywający ciało Chrystusa i
kiedyś krew, ale kościoła nie stać było na hektolitry wina, są kanibalami , rytuał
bożego ciała to kanibalizm rytualny, któremu towarzyszył mord wrogów i zjadanie ciała
swego człowieko-boga i jest to jeden z najstraszniejszych czynów wykluczający z
plemienia ludzkiego, karany śmiercią, można to nazwać wampiryzmem. Zauważyliście czym
jest wampir, pije krew , jest chodzącym trupem bo nie ma w nim nic ludzkiego i jest
mordercą ludzi. No a czym jest kościół katolicki, mordercą ludzi, nie należą do
normalnych ludzi bo to opentane zombie non stop dziesiątkujące ludzi i piją krew
chrystusa, teraz ciało.

4. Data: 2013-09-15 12:10:24

Temat: Re: Kolejny profesor pod sąd
Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-15 04:32, glob pisze:
> [...]
w mordę, a na dodatek towarzyszy temu wstrząs anafilaktyczny, bo alergią na prawdę

Mam się za bezstronnego obserwatora, dość sceptycznie nastawny do
kościoła, nawiasem mówiąc. Jednak gdyby dane było mi osądzić tego
profesora, to ów dostaje nakaz przeproszenia wiernych za swój
niewyparzony język i zrekompensowanie im strat moralnych. Niech sobie
krytykuje dopuszczających się bezeceństw biskupów i innych urzędników
kościelnych, ale wara mu od obrzucania błotem obiektów kultu.

5. Data: 2013-09-15 16:59:21

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście za Katyń i mówienie prawdy też nauczyciele musieli w zomo bardzo
przepraszać , ależ oczywiście prawda zomo bardzo bolała, a jak zomo katolickie prawda
boli to nie religijni mordowali religijnie, to oczywiste że mordowali nie religijni.
Spierdalaj ty chory oszołomie.

6. Data: 2013-09-15 22:21:48

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun wrote:

> [...]
> krytykuje dopuszczających się bezeceństw biskupów i innych urzędników
> kościelnych, ale wara mu od obrzucania błotem obiektów kultu.

To jest teoria naukowa antropologiczna czxęsto powtarzająca się w
publikacjach, być może skrajnie niekorzystna dla kościołów, ale stanowiąca
hipotezę badawczą i na wykładzie naukowym wolno ją wygłosić. Gdyby coś
takiego trafiło do telewizji publicznej to inna sprawa.

--
????
???

7. Data: 2013-09-15 23:03:13

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzywiecki
Rytuał bożego ciała to kanibalizm rytualny, więc podczas tego święta mordowano tzw
wrogów kościoła i objadano się kanibalistyczne. To jest historia tego święta a nie
hipoteza. U nas w polsce atakuje się historyków, nauczycieli którzy przekazują
prawdę historyczną. Tak jak za komuny nie wolno było mówić o katyniu tak teraz o
historii kościoła. Ten rytuał jest bardzo podobny do praktyk seryjnych morderców, też
mordują i następnie spożywają ciało. Bo czym jest ta religia najgorszym koszmarem by
na strachu wymusić posłuszeństwo. Nawet w islamie toleruje się nauczanie ewolucji na
unieersytetach chociaż kraj wierzy w kreacjonizm.

8. Data: 2013-09-15 23:18:14

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A jest nie tylko "symbolicznym" kanibalizmem. Pojawiła się bowiem idea
transsubstancjacji czyli przeistoczenia chleba w ciało i wina w krew zbawiciela,
oczywiście za sprawą zaklęć wypowiadanych przez kapłana (co ciekawe, w którejś z
dawnych religii spożywano chleb i sól). Trzeba więc wierzyć, że to naprawdę się
dzieje, a więc że zjadamy ciało boga.

Kanibalizm to kulturowe tabu. Prawdopodobnie, pomimo pradawnych przekonań, nie
najlepiej może on wpływać na stan zdrowia. Czym dokładniej jest msza święta?
Współczesnym aktem kanibalizmu? Czy kanibalizm jest uzasadniony, jeśli to ciało boga,
który stał sie człowiekiem (albo człowieka, który stał się bogiem albo półboga,
półczłowieka)? Jak bardzo prymitywne instynkty pozostały w ludzkiej naturze, że wciąż
robimy takie rzeczy? Ciekawsze może pytanie - dlaczego wielu ludzi tego nie zauważa?
Albo jeszcze inaczej, dlaczego treści religijne są tak niemoralne?

W oparciu o: Karlheinz Deschner "I znowu zapiał kur. Krytyczna historia Kościoła".

9. Data: 2013-09-15 23:22:45

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

glob wrote:

> [...]
> na strachu wymusić posłuszeństwo. Nawet w islamie toleruje się nauczanie
> ewolucji na unieersytetach chociaż kraj wierzy w kreacjonizm.

Dokładnie, on to wygłasza w laboratorium dramatu, a więc w placówce
badawczo-eksperymentalnej dla elit, a nie dla ludu i kościoły nie powinny
się wtrącać.

--
????
???

10. Data: 2013-09-15 23:25:37

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Idioto bo akurat ten tekst mi się spodobał masz inny.....

rytualny kanibalizm katolikow
mis22
Zyje w heretyckich Stanach gdzie 50% ludzie to protestanci, ktorzy nie
celebruja Bozego Ciala. Bez Gazety Wyborczej nie wiedzialbym, ze dzisiaj jest
swieto tak wazne dla religii katolickiej, ktorej wyznawcy uprawiaja rytualny
kanibalizm. To ostatnie dowiedzialem sie od znajomego Hindusa, ktory mnie pytal
czy to prawda, ze katolicy uprawiaja rytualny kanibalizm. Na moje zdziwienie
odpowiedzial, ze slyszal, ze katolicy jedza cialo swego Boga, a kaplan pije
krew Boga. Musialem to potwierdzic, bo komunia jest jednym z najwazniejszych
rytualow katolickich.

mordowanie w boże ciało
To się zaczyna po cichu...
Jakubie Krzewicki- miej nadzieję
Szkoooooda...
Ciekawe ile raze jeszcze będe takie niusy czytał?