Komary i witamina B

1. Data: 2002-06-19 21:40:02

Temat: Komary i witamina B
Od: "Marcin Ojrzanowski" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych medyków.
Od dawna wiem, że witaminę B należy
zażywać gdy "tną" komary.
Od dawna też ją zażywam, gdy ta plaga
zaczyna się panoszyć. Tam gdzie mieszkam
bez odstraszaczy na komary i cudów
techniki w rodzaju moskitier trudno
byłoby egzystować.
Moje pytanie jest następujące:
w jaki sposób witamina B
działa "na komary". Raz słyszałem,
że jest przeciwzapalna i ugryzienia mniej swędzą
jak się ją zażywa. Ktoś inny powiedział mi,
że po witaminie B skóra wydziela zapach, który
odstrasza komary (co nawiasem mówiąc
wydaje mi się mało prawdopodobne).
Zapomniałem uściśli, że mam na myśli,
witaminę B6, przynajmniej moja aptekarka
uważa, że na komary dobra jest właśnie ta.
W składzie wit. B6 - chlorowodorek pirydoksyny.
Coś tam kiedyś uczyłem się o pirydoksynie,
ale drapię się w głowę pociętą przez komary i nic.

Wdzięczny za odpowiedź

MO

ps.
stany zapalne na skórze (bąble - paskudne i swędzące)
nie znikają