Kominek a spółdzielnia

1. Data: 2002-09-19 10:33:29

Temat: Kominek a spółdzielnia
Od: "Piast" <u...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak załatwia się zgodę na wybudowanie kominka? Mieszkanie na piętrze 7 z 7 w
bloku, właśnie kończy się budowa, zarządzane przez spółdzielnię. Rozmawiałem
z architektem, który projektował blok i stwierdził, że nie ma zastrzeżeń
technicznych (strop wytrzyma bez problemu). Od czego zależy zgoda
spółdzielni? Czy są jakieś przepisy?

Piast

1. Data: 2002-09-19 18:36:37

Temat: Re: Kominek a spółdzielnia
Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z architektem, który projektował blok i stwierdził, że nie ma zastrzeżeń
> technicznych (strop wytrzyma bez problemu). Od czego zależy zgoda

Jak zamierzasz podczepić to do wentylacji?

Asmira

1. Data: 2002-09-20 08:19:07

Od: "Piast" <u...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zamierzasz podczepić to do wentylacji?
>
> Asmira

Nie zamierzam, chcę zrobić otwór w stropie. To jest mieszkanie dobudowane na
bloku.

Piast

1. Data: 2002-09-20 12:36:49

Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

"Piast" <u...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
> z architektem, który projektował blok i stwierdził, że nie ma zastrzeżeń
> technicznych (strop wytrzyma bez problemu). Od czego zależy zgoda

Na kominek nie musisz miec wogole pozwolenia. Jedyne na co bedziesz
potrzebowal pozwolenia budowlanego to zmiana wygladu elewacji polegajaca na
wystawienie komina ponad dach. I tu zaczna sie schody bo o takie pozwolenie
moze tylko wlasciciel nieruchomosci wystapic a tym jest spoldzielnia. Jednak
jesli zrobilbys to w sposob dyskretny to pewnie bez pozwolenia by sie obylo.
Oczywiscie nie namawiam cie do tego, wtedy ponad strop wystawal by tylko
wywiewnik np z kwasowki. Inna sprawa (tu musisz sie poradzic kominiarza) to
dlugosc komina. Bo tak na oko u ciebie bedzie ze 2,5-3 m a to chyba zbyt
malo, zeby byl dobry ciag. Ponadto warto zrobic dodatkowe wywietrzenie
pomieszczenia gdzie jest kominek a tak naprawde to doprowadzic druga rura
powietrze z zewnatrz do paleniska, zeby ci nie wysysalo powietrza z pokoju i
go nie wychladzalo.

vpw

1. Data: 2002-09-20 13:14:00

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"vpw" informuje:
> Na kominek nie musisz miec wogole pozwolenia. Jedyne na co bedziesz
> potrzebowal pozwolenia budowlanego to zmiana wygladu elewacji polegajaca
na
> wystawienie komina ponad dach.

A co z sąsiadami? Ja bym się zdenerwował gdyby mi dym z kominka sąsiada do
domu wlatywał.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-09-20 13:35:28

Od: "Piast" <u...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chopek" <c...@m...org> wrote in message
> A co z sąsiadami? Ja bym się zdenerwował gdyby mi dym z kominka sąsiada do
> domu wlatywał.
>
> Pozdrawiam, Chopek.

Ja też bym się zdenerwował, ale to nie istnieje taka możliwość (chyba).
Sąsiedni blok oddalony jest o jakieś 75-100m i ma tylko trzy piętra więcej.
Wydaje mi się, że mój kominek może przeszkadzać tylko osobom, które też by
chciały mieć a nie mogą:)
A może się mylę?
Poza tym czy są jakieś przepisy w tej sprawie? Czy jest to uzależnione
(takie zezwolenie) od zgody mieszkańców? Jeśli tak, to od których? Mojego
bloku, spółdzielni, Warszawy?
Czekam na jakieś informacje
Pozdrawiam,
Piast

1. Data: 2002-09-22 12:06:10

Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na
>
> A co z sąsiadami? Ja bym się zdenerwował gdyby mi dym z kominka sąsiada do

Wiec jak bedziesz wystepowal o pozwolenie to sasiedzi zostana poinformowani.
Ale dlaczego dym mialby leciec na sasiadow to nie wiem. Rownie dobrze moga
im przeszkadzac wyziewy z wywietrznikow z kuchni lub odpowietrzenie pionu
kanalizacyjnego (a fe) a przeciez nikt nie pyta sasiadow, czy moze zrobic
piony wentylacyjne.

vpw

1. Data: 2002-09-23 10:16:21

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"vpw" informuje:
> [...]
> kanalizacyjnego (a fe) a przeciez nikt nie pyta sasiadow, czy moze zrobic

Bo piony wentylacujne muszą być.
Wyobraź sobie osiedle bloków, gdzie paru mieszkańców pozakładało sobie
kominki. Myślisz, że dym nie będzie hulał pomiedzy blokami? A wystarczy, że
taki delikwent do kominka gazetę wrzuci. Zapewniam Cię, że część popiołu
wyląduje na oknach sąsiadów. Co innego zapachy z kratek wentylacyjnych a co
innego kopcenie dymem z komina.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-09-23 11:28:55

Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taki delikwent do kominka gazetę wrzuci. Zapewniam Cię, że część popiołu
> wyląduje na oknach sąsiadów. Co innego zapachy z kratek wentylacyjnych a

A ja mam domek o 6 m od okien sasiada. I myslisz, ze ich sie ktos pytal co
do komina podlacze lub mnie sie zapytaja, czy ja chce miec ich kominy o 6-8
m od swoich okien. A wiesz ile dymu leci jak ktos pali olejem opalowym lub
mazutem a nie gazem. Spalanie w kominku nie powoduje duzego dymienia. Duzo
wiecej smrodu jest jak ktos na balkonie sobie grila rozpali. A na to
pozwolenia nie trzeba miec. I gwarantuje ci, ze smrod z odpowietrzenia
kanalizacji jest duzo bardziej uciazliwy niz taki z kominka.

vpw

1. Data: 2002-09-24 07:23:47

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"vpw" się tłumaczy:
> [...]
> do komina podlacze lub mnie sie zapytaja, czy ja chce miec ich kominy o

Ale ja nie opisuję Twojej sytuacji tylko wypowiadam się na temat posiadania
kominka w bloku!
Że w domkach ludzie różne syfy palą to nie nowina. I czy palisz w piecu, czy
w kominku dym i tak z komina leci. Niejednokrotnie kominek pełni rolę
centralnego ogrzewania w domku.
Wyobraź sobie 50 mieszkań w bloku z zainstalowanym kominkiem. Lokomotywa!

> I gwarantuje ci, ze smrod z odpowietrzenia
> kanalizacji jest duzo bardziej uciazliwy niz taki z kominka.

Czyli jak śmierdzi z kanalizacji to z komina też może? Może sprawdź dlaczego
śmierdzi!

Pozdrawiam, Chopek.

czyszczenie drewna
Termowentylator
Pralka Whirlpool
Jak zmyc klej po zdarciu oklein na meblach
Pomocy fachowcy w sprzątaniu poremontowym!!