Komunikacja

From: "eTaTa" <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Komunikacja
Date: Mon, 1 Sep 2003 02:19:00 +0200
Sender: e...@p...onet.pl@vg191.neoplus.adsl.tpnet.pl

Jest sporo - Ważnych wątków, ale mi trochę odbiegł umysł. :-))
Dogonię go niebawem.
(mam nadzieję, że dziewczyny czytają z zapartym tchem - wątek - via. De
Mello)

Poniżej przedstawiam tekst, który, powinien każdy po podstawówce,
rozumieć.

Chodziłoby mi o to, by go,
a) poprawnie zinterpretować,
b) zrozumieć.

Interesują mnie wszystkie odpowiedzi! od PLONKÓW,
po analizę zdań i wyrażeń.
Od 'odwal się', po 'porypało Cię'.

Interesowałoby mnie też to, czy ktoś, potrafi przełożyć na 'ludzki',
lub nawet zinterpretować czytelnie, o co tak naprawdę chodzi.

Takie zadanko, ale nie przymusowe :-))

pozdry

ett
----------------------

Wiązania jonowe tworzy sie pomiędzy atomami pierwiastków o skrajnej róznicy
elektroujemności. Podczas powstawania wiązania dochodzi do wymiany
elektronów walencyjnych. Bardziej elektroujemny atom pierwiastka odbiera
elektony od atomu pierwiastka o mniejszej elektroujemności i powstają jony,
a nie cząsteczka.
Najczęściej wiązania jonowe tworzą się między litowcami, berylowcami (bez
berylu), a tlenowcami i fluorowcami np. NaBr, K2S, CaCl2, MgS lub w innych
solach np. Na2CO3, NH4Cl, K2SO4.
Cechy związków jonowych:

tworzą wiązania jonowe między pierwiastkami różniącymi się znacznie
elektroujemnością. Przechodzenie eletronu lub elektronów walencyjnych
jednego atomu do powłoki zewnętrznej drugiego atomu, prowadzi do utworzenia
jonów
w stanie stałym tworzą jonową sieć krystaliczną
posiadają wysokie temperatury topnienia i wrzenia
w stanie ciekłym i stopionym przewodzą prąd elektryczny
wzór chemiczny nie jest wzorem podstawowego mikroelementu strukturalnego,
wyraża jedynie stosunki stechiometryczne.

Wiązania jonowe można też podzielić na podstawie wartości różnicy
elektroujemności pierwiastka wg skali Paulinga:
jeżeli: EN > 1,7 przeważa charakter wiązania jonowego
EN < 1,7 przeważa charakter wiązania atomowego spolaryzowanego
EN = 0 wiązanie ma charakter atomowy

dziękuję :-))