Komunikacja

1. Data: 2003-09-01 00:19:00

Temat: Komunikacja
Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest sporo - Ważnych wątków, ale mi trochę odbiegł umysł. :-))
Dogonię go niebawem.
(mam nadzieję, że dziewczyny czytają z zapartym tchem - wątek - via. De
Mello)

Poniżej przedstawiam tekst, który, powinien każdy po podstawówce,
rozumieć.

Chodziłoby mi o to, by go,
a) poprawnie zinterpretować,
b) zrozumieć.

Interesują mnie wszystkie odpowiedzi! od PLONKÓW,
po analizę zdań i wyrażeń.
Od 'odwal się', po 'porypało Cię'.

Interesowałoby mnie też to, czy ktoś, potrafi przełożyć na 'ludzki',
lub nawet zinterpretować czytelnie, o co tak naprawdę chodzi.

Takie zadanko, ale nie przymusowe :-))

pozdry

ett
----------------------

Wiązania jonowe tworzy sie pomiędzy atomami pierwiastków o skrajnej róznicy
elektroujemności. Podczas powstawania wiązania dochodzi do wymiany
elektronów walencyjnych. Bardziej elektroujemny atom pierwiastka odbiera
elektony od atomu pierwiastka o mniejszej elektroujemności i powstają jony,
a nie cząsteczka.
Najczęściej wiązania jonowe tworzą się między litowcami, berylowcami (bez
berylu), a tlenowcami i fluorowcami np. NaBr, K2S, CaCl2, MgS lub w innych
solach np. Na2CO3, NH4Cl, K2SO4.
Cechy związków jonowych:

tworzą wiązania jonowe między pierwiastkami różniącymi się znacznie
elektroujemnością. Przechodzenie eletronu lub elektronów walencyjnych
jednego atomu do powłoki zewnętrznej drugiego atomu, prowadzi do utworzenia
jonów
w stanie stałym tworzą jonową sieć krystaliczną
posiadają wysokie temperatury topnienia i wrzenia
w stanie ciekłym i stopionym przewodzą prąd elektryczny
wzór chemiczny nie jest wzorem podstawowego mikroelementu strukturalnego,
wyraża jedynie stosunki stechiometryczne.

Wiązania jonowe można też podzielić na podstawie wartości różnicy
elektroujemności pierwiastka wg skali Paulinga:
jeżeli: EN > 1,7 przeważa charakter wiązania jonowego
EN < 1,7 przeważa charakter wiązania atomowego spolaryzowanego
EN = 0 wiązanie ma charakter atomowy
-------------------

dziękuję :-))

1. Data: 2003-09-01 07:10:58

Temat: Re: Komunikacja
Od: "Albert" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Interesowałoby mnie też to, czy ktoś, potrafi przełożyć na 'ludzki',
> lub nawet zinterpretować czytelnie, o co tak naprawdę chodzi.
>
> Takie zadanko, ale nie przymusowe :-))

czyli mamy wpasc na to, co ci siedzi w glowie? :DD
prosszz...

zalezy w jakim celu to napisales.
a) jesli chcesz wytlumaczyc corce zadanie z fizyki
a) jesli szukasz abstrakcyjnego przejscia miedzy tym fragmentem podrecznika
od fizyki a psychologia, lub zachowaniem ludzi,
b) jesli jestesmy krolikami doswiadczalnymi w wymyslonym przez ciebie
eksperymencie, ktorego wynikow nie masz zamiaru opublikowac

to:
a) na priv

b) jedno z mozliwych przelozen: atomy pierwiastkow to ludzie, wymiana
elektronow walencyjnych to wymiana doswiadczen, jonowa siec krystaliczna to
przywiazanie grupowe.
To baza.
Dalej mozna wymyslac.

c) wypchaj sie :)

Zdrowko
Albert

1. Data: 2003-09-01 08:07:48

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eTaTa" <e...@p...onet.pl>

> [...]

> Interesowałoby mnie też to, czy ktoś, potrafi przełożyć na 'ludzki',
> lub nawet zinterpretować czytelnie, o co tak naprawdę chodzi.

[modele budowy i relacji mikrostruktur]

> -------------------
>
> dziękuję :-))

proszę :-)
\|/
re:

1. Data: 2003-09-01 08:15:16

Od: "tren R" <t...@2...antiszpamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

a <news:biu380$ps$1@news.onet.pl> kapusta <eTaTa> rzecze smutnie:

> wzór chemiczny nie jest wzorem podstawowego mikroelementu
strukturalnego,
> wyraża jedynie stosunki stechiometryczne.

dzieciaki zawsze mają najgorzej.

--
sygnaturkowym skrytożercom mówimy: nie!

http://trener.blog.pl

1. Data: 2003-09-01 09:48:12

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Albert" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]

podrecznika
> od fizyki a psychologia, lub zachowaniem ludzi,

Dlaczego - abstrakcyjnego? Bo wymaga małego wysiłku?
Zastanawiam się nad pirazydrzwi, czymś takim.

Dlaczego, fragment wiedzy ulegający rozdrobnieniu, zaciera całkowicie jej
spójność?
Dlaczego zmiana skali obszaru wiedzy, powoduje utrudnioną czytelność opisu?
Co za tym idzie, przyjęcie informacji "na pałę" miast zrozumienia?

Oczywiście widać wyraźnie - że jednym z głównych czynników,
jest nazewnictwo (już nie mówiąc - o językach Świata).
Wiemy, że częściowo jest to podyktowane - wewnątrz grupową ochroną,
posiadanego zakresu wiedzy.
Ale z drugiej strony istnieje potworny opór (społeczny?, indywidualny?)
Przed uproszczeniem.

Przyczym, indywidualny proces poznawczy jest zależny, od wielu czynników,
choć wszyscy wiemy, że same zjawiska o strukturze globalnej, posiadają,
te same właściwości.
Czyli są niezależne od obserwatora, ale proces interpretacji jest.

Kolejne strachy?

> b) jesli jestesmy krolikami doswiadczalnymi w wymyslonym przez ciebie
> eksperymencie, ktorego wynikow nie masz zamiaru opublikowac

Zawsze jesteście, tak jak i ja :-))
Ale to zwykły, każdego z nas, eksperyment, popularnie zwany życiem.
By publikować (wielkie słowo :-))) wyniki, trzeba mieć, sensowny efekt.
Ja go nie mam - aż tak publicznego :-)

> b) jedno z mozliwych przelozen: atomy pierwiastkow to ludzie, wymiana
> elektronow walencyjnych to wymiana doswiadczen, jonowa siec krystaliczna
> [...]

Dlaczego - wymyślać?
Nie - zaobserwować?

Wymyślać, oznaczałoby - tworzyć nieistniejące.
Zupełnie co innego niż, obserwować i tworzyć_relację/kojarzyć.
Tak jak właśnie zrobiłeś, nawet 'welancja' się kojarzy :-))
Kojarzy! Nie 'wymyśla'.

> c) wypchaj sie :)
> Zdrowko
> Albert

Dzięki :-))

pozdry
ett

1. Data: 2003-09-01 10:08:59

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> [modele budowy i relacji mikrostruktur]

No, prościzna :-))

modele budowy - które i tak stale 'budujemy',
chcąc nie chcąc, ale musząc :-)

Ogólnie 'struktur' - a 'mikro' - wyróżnik fragmentu 'rzeczywistości
fizycznej'.
Taki podział, wydaje mi się zbędny.

Ten podział skali skomplikowania - powiększenia ilości
zależności, nie zmienia procesów. Zwłaszcza, że komplikuje się,
najbardziej na poziomie bezpośredniej percepcji człowieka.
A maleje, jeśli coraz bardziej od niej (i dzisiejszego jej oprzyrządowania)
odchodzimy (jest mniej dostępna).
Można by to nazwać 'dziurą informacyjną' - 'gdzie wzrok, nie sięga'.

Można tu wysnuć wniosek, że nadmiar informacji zakłóca,
a nie przybliża jakiekolwiek zrozumienie świadome Świata.

Stary, to wniosek :-)))

Przez wielu nadinterpretowany, w postaci specjalizacji/
ograniczenia, docierającej do nich, informacji.

ett

I znów wracamy do odmiennej_percepcji, która ogarnięcie
całości lub choćby zwiększenie zrozumienia,
czyniłaby możliwym.

1. Data: 2003-09-01 10:08:59

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-09-01 10:58:47

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eTaTa" <e...@p...onet.pl>
> Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl>

> No, prościzna :-))

> I znów wracamy do odmiennej_percepcji, która ogarnięcie
> całości lub choćby zwiększenie zrozumienia,
> czyniłaby możliwym.

więc po co Ci ogarniać niemożliwe? (hihihi)
ogarniaj to co dostępne
proste?? :-)))

PS. będziesz świadomy że jest coś co wiesz,
ale nie wiesz wszystkiego
każde "nowe" z obszaru niewiedzy będzie przechodzić do wiedzy
(zresztą Nihil Novi...) ;)

PSS. to swoisty banał
odczyt tego co jest wokoło zapisane. :-)))
(nie mówię o książkach) :-|

\|/
re:

1. Data: 2003-09-01 11:33:03

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> więc po co Ci ogarniać niemożliwe? (hihihi)
> ogarniaj to co dostępne
> proste?? :-)))

Eeee.. tu nie o mnie chodzi.
Nie żyję w próżni :-))

Mam inne DNA na podorędziu
i mogę wybrać.

a) olać
b) nie olać
c) czekać na pytania

> PS. będziesz świadomy że jest coś co wiesz,
> ale nie wiesz wszystkiego
> każde "nowe" z obszaru niewiedzy będzie przechodzić do wiedzy
> (zresztą Nihil Novi...) ;)

No, ale to zabawa.
Żeby sobie przy niej oka nie wybić,
trzeba określić zasady.
Choćby najogólniejsze i głównie procesów,
a nie wyników.

> PSS. to swoisty banał
> odczyt tego co jest wokoło zapisane. :-)))
> (nie mówię o książkach) :-|

Wiem, o czym mówisz,
ale trudniej to sformułować i przekazać.

Dlatego szukam, na użytek własny.
Taki cykl.
Wyleniałe DNA, przekazuje temu, co dopiero zarasta :-))

ett

To tak jakbyś chciał opisać zapach róży.
Czujesz, świetnie rozpoznajesz, ale...

1. Data: 2003-09-01 12:44:04

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eTaTa" <e...@p...onet.pl>
> Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał

> Eeee.. tu nie o mnie chodzi.

> Dlatego szukam, na użytek własny.

nie chodzi o Ciebie ale na użytek własny. Acha
kapuje ;)))

\|/
re:

(gong)
=== Żyć w rodzinie i przetrwać - R.Skynner, J.Cleese ===
Re:My emails for you!
Było - Re: Skąd się biorą takie patologie???
MOJA SIOSTRA - Re-post - RŻNIĘCIE w karciory w pobliskim parku