Komunikacja

1. Data: 2003-09-01 16:37:16

Temat: Re: Komunikacja
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <m...@p...onet.pl>
news:03090118252167@polnews.pl...

> .ale czy jest sens o tym rozmawiac?
> w sumie to strasznie glupie jest

ja bym powiedział że "głupio-mądre" (hihihi)
\|/
re:

1. Data: 2003-09-01 18:35:44

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mysle, ze uogolnienia takie powstaja w okreslonym celu
> np. 'zeby fajno bylo', zeby poczuc sie pewniej, itd...
> albo zeby miec punkt odniesienia
> albo..
> w tym celu pomija sie pewne "niuanse"
> IMO jest to uzyteczne na tym poziomie uogolnienia na ktorym powstalo
> Zechcesz doglebnie zrozumiec, musisz porzucic uogolnienia, bo za czesto
> [...]

Nie o to mi się porozłaziło :-)))

Nie zakładam, że rozmawiam z dziećmi.
Zakładam, że rozmawiam z ludźmi wykształconymi,
w ten, czy inny sposób. Czyli posiadającymi 'zainstalowany'
zakres wiedzy. A 'uproszczenie', ma wywołać możliwość,
powiększenia swojej wiedzy bez frustracji (o błędach nie wspominając).

Takie np: uproszczenie:
"Wszystko płynie" - dla jego zrozumienia, potrzeba sporego wysiłku,
a jednak jest stwierdzeniem poprawnym.
Nazywamy go - głębokim, ponieważ poziomów rozumienia jest parę.
Jednak jest warte zrozumienia, a zarazem jako - pewnik (oparty na zaufaniu)
prowadzi prawidłowo, próby zrozumienia.
Jest naprzykład zaprzeczeniem statystyk prostych, jak i niezmienności
kamienia. A nawet zaprzecza 'niepełnej' Pi. (czy jak wolisz - dokładnie ją
potwierdza) etc
Te dwa słowa + autorytet, są ważnym elementem - pozornego uproszczenia
Świata.

A na dodatek, jeśli ktoś tego nie rozumie, to oznacza, że jego rozwój
kształtuje się jeszcze 'w dolnych partiach myślenia/zrozumienia'.

Dopiero na tej podbudowie warto dalej rozpoznawać świat.
A czy to będą klocki lego, całki, związki pozamałżeńskie,itd.
to już wiedza szczegółowa - zależna od zainteresowania.

ett
--------------
Innym razem, o zagrożeniach takiego myślenia.

1. Data: 2003-09-01 19:02:23

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eTaTa" <e...@p...onet.pl>

> [...]
> jak wolisz - dokładnie ją potwierdza) etc
> Te dwa słowa + autorytet, są ważnym elementem - pozornego

"wszystko płynie" to uproszczenie jak najbardziej dla "rzeczy" zmiennych w
czasie (forma, oddziaływanie)
Treść (istota) - nie płynie.
'Pi' jest jak najbardziej liczbą skończoną ponieważ skończone są
wymiary średnicy i okręgu. To matematyka ze swoim zbyt
uproszczonym aparatem nie potrafi jej precyzyjnie zapisać
(np. układ dziesiętny)
Autorytet broni się sam (czyli jego dzieło) ;DDD

\|/
re:

1. Data: 2003-09-01 19:42:06

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> sobie?? ;)
> mam Ci odpowiedzieć???
> więc ani sobie nie uprościłeś ani nie zagmatwałeś (hihihi)
> jesteś dokładnie tam gdzie byłeś ;D
> przypomnij sobie z przedszkola co mówiono o
> generatorze liczb losowych
> ktoś użył słowa 'diabeł'
> dokładnie takim samym diabłem jest muzyczny akord
> z którego dźwięków możesz ułożyć dowolną melodię
> modulując, zmieniając sekstans, rytm, czy kolejność dźwięków

Eeee... nie, znów włazisz formy specjalistyczne.
Jest jeszcze wartościowanie potrzeb.
Znając strukturę unikasz kłopotów.

> próba poznania_niepoznawalności jest złudzeniem
> że da się zrozumieć/usłyszeć wszystkie melodie brzmiące
> w akordzie. To niestety nie ten wymiar. ;DDD

Ok. Wyższy poziom poznania, ale by do niego doprowadzić,
nie należy się 'rozpraszać'.
Czy raczej zacząć od wartościowych rzeczy,
mówienie młodzieży, że wszystko jest zmienne, ogłupia ją totalnie.

Mówienie, pisanie, że nic się nie da poznać i zrozumieć do końca,
jest dobre dla dorosłych, gdy już wiele wiedzą.
A dla młodych idiotów i idiotek, to woda na młyn
ich własnego ogłupienia.

> PS. zdecydowanie czym innym jest komunikacja międzyludzka
> choć w przypadku 'rezonansu', podobnie jak w przypadku
> 'odczytu świata' transmisja może być masowa.
> Transmisja oczywiście do nieświadomości.
> Co się komu uda z tego wyłuskać - to jego. :o)

Rozumiem, że wspomniałeś o transmisji mediów,
i łuskaniu z tego, a nie z całości Twojego postu. :-)

> (no to Ci uprościłem) ;)
>
> \|/
> re:

Jak zwykle :-)))
Groch z kapustą
Ty pewnie kucharz jesteś :-))

Jeśli się dało - kiedyś - zamknąć reguły postępowania,
w paru przykazaniach. To nie oznacza - chęci poznania
wszystkiego. (nie obalone do dzisiaj)
Bo ja nie chcę poznać, jakie jest uczucie, gdy nóż szafotu spada.
Wolę się domyślać. Co najwyżej, ryzykując, wsadzić na chwilę
głowę. :-))

ett

1. Data: 2003-09-01 19:55:45

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eTaTa" <e...@p...onet.pl>
> [...]

> końca, jest dobre dla dorosłych, gdy już wiele wiedzą.
> A dla młodych idiotów i idiotek, to woda na młyn

To już nie ten temat ;D
EDUKACJA; kiedyś ruszony przez JeT'a zawisł... :-)))
(nie z mojej winy - wypraszam sobie) ;DDD

> Rozumiem, że wspomniałeś o transmisji mediów,
> i łuskaniu z tego, a nie z całości Twojego postu. :-)

albo "w tym także transmisja mediów?" nie
transmisje mediów nawet na podświadomość nie są masowe
(a to słowo masowe nie dotyczy masy ludzkiej) ;)

> [...]
> Bo ja nie chcę poznać, jakie jest uczucie, gdy nóż szafotu spada.
> Wolę się domyślać. Co najwyżej, ryzykując, wsadzić na chwilę

Kiedy pierwszy raz nauczyłem się tabliczki mnożenia
pamiętam ją do dziś. Byłem pewny, że wiem wszystko
o liczbach od 1 do 100. To dopiero DUMA z siebie. ;G
\|/
re:

1. Data: 2003-09-01 20:21:12

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "wszystko płynie" to uproszczenie jak najbardziej dla "rzeczy" zmiennych w
> czasie (forma, oddziaływanie)

Dotyczy budowy struktur, w tym człowieka.
Dla debili... - biologi, fizyki, chemi, psychiatrii, etc tych
'wyszczegółowień'.

> Treść (istota) - nie płynie.

Właśnie. - tego napisu, ale po ludzkiemu - szukam.

> 'Pi' jest jak najbardziej liczbą skończoną ponieważ skończone są
> wymiary średnicy i okręgu. To matematyka ze swoim zbyt
> uproszczonym aparatem nie potrafi jej precyzyjnie zapisać
> (np. układ dziesiętny)

Zaprzeczenie pi w tym sformułowaniu.
Pi nie jest obliczalna, a nawet niekonkretna, gdyż idealne koło nie
istnieje.
To praktycznie bzdura.

Potwierdzenie pi w tym sformułowaniu.
Nieobliczalność pi potwierdza powyższe, że pi jest jakimś tam sztucznym
tworem - wymyślonym. Ale jest. Co daje słuszny powód do poszukiwania
czegoś innego niż pi.

itd.
Sformułowanie praw niezależnych od uproszczeń, geometrii i matmy,
na poziomie ogólnie akceptowalnym/ogarnianym, pozwala na wprowadzenie
procesów 'poprawniejszych' w życie społeczeństw.

Teraz istnieje tylko kwestia poprawności - prawdy :-)

> Autorytet broni się sam (czyli jego dzieło) ;DDD

> \|/
> re:

Nie.
Odbiorca broni się sam. Zaopatrzony w narzędzia, do poznania prawdy.

ett

1. Data: 2003-09-01 20:52:04

Od: "patix" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

eTaTa wrote in message ...
>Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

>Właśnie. - tego napisu, ale po ludzkiemu - szukam.

no to ukladaj dalej te kostki lodu

myslisz , ze jest takie ulozenie , ze martwy
lod odda istote zywego/goracego/zmiennego
(chaotycznego ) swiata ????

no chyba ,ze stopi Ci sie w recach
podczas tej syzyfowej pracy :)))))))))

pozdrawiam
patix

1. Data: 2003-09-01 22:52:40

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_BE]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"eTaTa" napisał:

> Mówienie, pisanie, że nic się nie da poznać i zrozumieć do końca,
> jest dobre dla dorosłych, gdy już wiele wiedzą.

Hej, słusznie prawisz! Ale podobno jest ktoś, kto zrozumiał do końca.

> A dla młodych idiotów i idiotek, to woda na młyn
> ich własnego ogłupienia.

Cenzura wiedzy dla głupich? Nie jestem przekonany.

--
Sławek

1. Data: 2003-09-02 06:35:35

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eTaTa" <e...@p...onet.pl>
> [...]

> Zaprzeczenie pi w tym sformułowaniu.
> Pi nie jest obliczalna, a nawet niekonkretna, gdyż idealne koło nie

lubisz się drażnić ;) oj, Ty, Ty (miało być ejTaTa) ;)
weź sobie sznurek i do obu końców przywiąż patyki
jeden patyk wbij do piasku
naciągnij sznurek
a drugim patykiem zakreśl okrąg
uważaj, żeby patyk Ci się nie przekrzywił
zobaczysz jakie idealne koło uda Ci się stworzyć ;DDD
wejdź do tego koła
to Twoje terytorium :o)

> Potwierdzenie pi w tym sformułowaniu.
> Nieobliczalność pi potwierdza powyższe, że pi jest jakimś tam
> sztucznym tworem - wymyślonym. Ale jest. Co daje słuszny powód
> do poszukiwania czegoś innego niż pi.

jeśli masz już swoje terytorium to owiń go drugim sznurkiem
zmierz następnie jego długość
średnicy nie musisz mierzyć bo znałeś promień kreśląc okrąg
podziel te dwa pomiary (sznurki) przez siebie - dostaniesz 'Pi' :-)
(nie da się podzielić? - to zmień matematykę)

> [...]
> społeczeństw.
>
> Teraz istnieje tylko kwestia poprawności - prawdy :-)

do prawdy się dochodzi
po to mamy rozum i dedukcję
"prawda jest w nas" [zapomniałem kto to pierwszy odkrył?]

> Nie.
> Odbiorca broni się sam. Zaopatrzony w narzędzia, do poznania
> prawdy.
> ett

Jesteś zbyt kategoryczny Kolego Sympatyczny
Jedno nie wyklucza drugiego. :-)
\|/
re:

(gong)
=== Żyć w rodzinie i przetrwać - R.Skynner, J.Cleese ===
Re:My emails for you!
Było - Re: Skąd się biorą takie patologie???
MOJA SIOSTRA - Re-post - RŻNIĘCIE w karciory w pobliskim parku