Komunikat dla ludnosci tubylczej.

111. Data: 2010-05-14 11:03:48

Temat: Re: Komunikat dla ludnosci tubylczej.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 May 2010 11:52:45 +0200, Stalker napisał(a):

> O tu sie różnimy. Ty uważasz, że bez wolnej woli nadanej przez Boga
> człowiek znika, ja uważam, że człowiek ma mechanizm woli, który
> umożliwia mu normalne działanie bez uciekania sie do metafizyki...

He he, powiedz to autorom rysunków naskalnych w Lascaux itp. "Metafizyka"
to nie od razu był Bóg. Kiedyś tkwiła ona w duch(sz)ach zwierząt,
przedmiotów, roślin, w sile sprawczej ognia i błyskawic...

A dziś ci, co niby mają wolną wolę bez konieczności uciekania się do
matafizyki, w sytuacjach np. nagłych a niewyjaśnionych zbiegów okoliczności
lub symbolicznych wydarzeń stają porażeni/zadumani. Ale zaraz się
otrzasają, bo przecież mają wolną wolę, która prowdzi ich dalej, pomimo
tych chwil zastanowienia ;-PPP

112. Data: 2010-05-14 11:05:53

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Ikselka <i...@g...pl> tak oto plecie:

> Z bajek i przepowiedni wyrosłam jakieś 40 lat temu. Już od wtedy, dzięki
> ojcu, interesują mnie biografie, literatura faktu (może być
> zbeletryzowana, ale jednak). Wodze fantazji i zabawy słowem i faktem
> puszczam w poezji, bo ona od tego jest. Białe/czarne :-)

Biedni Indianie.

Qra, lol

113. Data: 2010-05-14 11:13:42

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> lub symbolicznych wydarzeń stają porażeni/zadumani. Ale zaraz się
> otrzasają, bo przecież mają wolną wolę, która prowdzi ich dalej, pomimo

Fajna uwaga, tylko nic z niej nie wynika :-)

To juz zadumać się i "porazić" nie można bez metafizyki? :-)

Stalker

114. Data: 2010-05-14 11:25:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 May 2010 13:01:11 +0200, Stalker napisał(a):

> No dokładnie. Świat musi być poukładany, od ściany do ściany :-)
> I musi być dokładnie wiadomo co od czego jest, bo inaczej się można
> zgubić...
>
> Stalker

Świat? - za daleko wybiegasz. Chodzi tylko o własne życie. Dzięki "ścianom"
(które Ty traktujesz jak ograniczenie) osiąga się w nim WSZYSTKO, co
najlepsze.

115. Data: 2010-05-14 11:27:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 May 2010 13:13:42 +0200, Stalker napisał(a):

> Fajna uwaga, tylko nic z niej nie wynika :-)
>
> To juz zadumać się i "porazić" nie można bez metafizyki? :-)

Metafizyka to właśnie to, co powoduje zadumanie i porażenie. Uświadom sobie
to wreszcie. Oczywiście ludzie prymitywni odczuwają w takich momentach
tylko strach - ale i on jest skutecznym metafizycznym narzędziem
Opatrzności, może nawet najskuteczniejszym :-)

116. Data: 2010-05-14 11:28:12

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Świat? - za daleko wybiegasz.

No masz, nawet taka metafora jest juz za szeroka? :-)

> Chodzi tylko o własne życie. Dzięki "ścianom"
> (które Ty traktujesz jak ograniczenie) osiąga się w nim WSZYSTKO, co
> najlepsze.

...w obrębie tych ścian

Stalker

117. Data: 2010-05-14 11:31:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 May 2010 13:28:12 +0200, Stalker napisał(a):

> No masz, nawet taka metafora jest juz za szeroka? :-)

> ...w obrębie tych ścian
>
> Stalker

Skoro tak Ci wygodniej to określić, skoro dzięki temu będziesz się czuł
wolny... ;-PPP

118. Data: 2010-05-14 11:35:05

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> tylko strach - ale i on jest skutecznym metafizycznym narzędziem
> Opatrzności, może nawet najskuteczniejszym :-)

Aż strach się bać, że o zadumie nie wspomnę :-)

Stalker

119. Data: 2010-05-14 11:49:02

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl> wrote in message

> Duchu ja juz wiem gdzie problem. Nie mamy w ogóle wspólnego aparatu
> pojęciowego i metodologicznego opartego o choćby elementarną logikę :-)

Mysle, ze wiesz dobrze o czym pisze.

Zreszta, moze jest tak ze ktos bardziej widzi metafiyke w tym co sie
dzieje - inny mniej.
Mam wrazenie ze sie przejmujesz KIMŚ kto widzi bardziej metafizycznie niz
Ty.
Po co sie przejmujesz? Nie wiem.

W tej "misji" jest osadzony rowniez Dawkins.
Tak dalece zaszedl w misji "odmetafizyczniczniania" imych,
ze odebral samemu SOBIE wolną wole.
I nawet tego nie zauwazyl. :)

2. Gdy wchodzimy w szczegoly, zarzucasz mi np. ze
"Ty uważasz, że bez wolnej woli nadanej przez Boga człowiek znika"

Nic takiego nie powiedzialem. Mam wrazenie ze powielasz jak z kalki
"zarzuty" Dawkinsa czy kogos innego.
Tak samo jak wklejales tutaj cytaty, zamiast samemu odpowiedziec.
Nie zastanwiles sie nawet glebiej nad tym zarzutem, nad tym zdaniem.
Powielasz tylko slogany zarzutu.

Pozdrawiam,
Druch

120. Data: 2010-05-14 11:55:27

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Druch wrote:
> "Stalker" <t...@i...pl> wrote in message

> Mysle, ze wiesz dobrze o czym pisze.

Ja wiem o czym ty pieszesz, tyle że ja się z tym nie zgadzam :-)

> Zreszta, moze jest tak ze ktos bardziej widzi metafiyke w tym co sie
> dzieje - inny mniej.
> Mam wrazenie ze sie przejmujesz KIMŚ kto widzi bardziej metafizycznie
> niz Ty. Po co sie przejmujesz? Nie wiem.

Przebiegła bestia chcesz być :-)

A czemu ty się przejmujesz KIMŚ kto widzi mniej metafizycznie?

> W tej "misji" jest osadzony rowniez Dawkins.
> Tak dalece zaszedl w misji "odmetafizyczniczniania" imych,
> ze odebral samemu SOBIE wolną wole.
> I nawet tego nie zauwazyl. :)

Dobrze Duchu, że Ty mu to zauważyłeś :-)

> 2. Gdy wchodzimy w szczegoly, zarzucasz mi np. ze
> "Ty uważasz, że bez wolnej woli nadanej przez Boga człowiek znika"

Bo to metafora Duchu jest. Skoro bez wolnej woli, nie odróżniasz prawdy
od fałszu, wszystko jest złudzeniem plus jeszcze inne wnioski, które
zniosłeś po drodze... to Ci gdzieś człowiek znika :-)

Stalker

Komunikat dla ludnosci tubylczej
Komunikat dla ludnosci tubylczej
PO CZTERECH LATACH