Konflikt serologiczny

1. Data: 2005-01-24 21:10:32

Temat: Konflikt serologiczny
Od: "Magic83" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W 6tyg ciazy nastapilo poronienie. Matka ma grupe krwi A Rh minus, ojciec AB Rh
plus. Nie wiadomo jaki czynnik Rh mial plod (lekarz stwierdzil, ze dziecko moze
dziedziczyc czynnik tak samo po matce jak i po ojcu, wiec nie ma pewnosci jaki
mialo). Po poronieniu nie pozostala podana IgG anty-D. Czy matka mogla sie
uczulic na krwinki plodu Rh plus? Jakie moga byc konsekwencje? Przy kolejnej
ciazy oznaczyc poziom przeciwciał anty-D w surowicy krwi matki?

Magic

2. Data: 2005-01-24 22:29:02

Temat: Re: Konflikt serologiczny
Od: "news.man.szczecin.pl" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kolejnej
> ciazy oznaczyc poziom przeciwciał anty-D w surowicy krwi matki?

W 6Hbd raczej nie roni sie ciąża z powodu niezgodnosci w zakresie czynnika
Rh ( tu konfliktu ) z prostego powodu : trofoblast w tym oktesie stanowi
silną bariere dla przeciwcial a sam potrafi "chować" antygeny. Płód jest
niedojrzały również pod względem antygenowym i o ile mi wiadomo nie ma
jeszcze prawidlowych krwinek z ekspresją antygenu Rh na powierzchni ( ale
pewny nie jestem )

Z w/w powodów prawdopodobnie nie doszło do immunizacji matki - ponieważ nie
bylo ekspozycji na antygen którego na powierzchni krwinek po prostu jeszcze
nie było

Czy podać Immunoglobulinę - Tak oczywiście - należy ją podać do 72 godzin po
wyłyżeczkowaniu - czyli epizodzie z dużym prawdopodobienstwem powodującym
kontakt krwi matki z krwinkami plodu

czemu sie poroniło w 6 Hbd - pewnie nigdy sie nie dowiemy ale prawdopodobnie
wada zarodka lub jakaś istotna dysfunkcja hormonalna

3. Data: 2005-01-25 09:21:30

Od: "Magic" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czemu sie poroniło w 6 Hbd - pewnie nigdy sie nie dowiemy ale prawdopodobnie
> wada zarodka lub jakaś istotna dysfunkcja hormonalna

Dziekuje, za odpowiedz. Troche mnie to uspokoilo.

Magic

Zaplenie kosci typu Garre
czzy mogę zażądać skierowania na szcegółowe badania
rere do trampka
Pyt. do Gastrologa !!!!
opis nerki z tomografu