dusznosci, trudnosci z przelykaniem, nikt nie wie co;/ [dlugie]

1. Data: 2005-01-24 21:17:38

Temat: dusznosci, trudnosci z przelykaniem, nikt nie wie co;/ [dlugie]
Od: "Julian L." <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Co prawda znalazlem na grupie podobny przypadek sprzed roku, ale nikt wtedy
nie udzielil autorce rad, ktore w jakis sposob moglyby mi pomoc. Jesli ktos
ma odrobine cierpliwosci, zeby przeczytac mojego posta i wpadnie na cos, na
co ja nie wpadlem to bede niezmiernie zobowiazany. No, ale do reczy.

Mam 21 lat, nigdy nie mialem specjalnych problemow ze zdrowiem, w mojej
rodzinie nie zaobserwowano chorob dziedzicznych, astmy, powiekszenia
tarczycy. Mam alergie na sporo spraw, typu roztocza czy pylki roslin, ale
spirometrie w normie i astmy nie stwierdzono.
Od okolo 4 miesiecy nasilaja sie moje problemy zdrowotne. Blisko rok temu
przeszedlem operacje wyciecia wyrostka robaczkowego [z komplikacjami -
perforacja jelita, rozlany] i wlasciwie od tamtej pory nie odzyskalem pelni
zdrowia. 3 miesiace po operacji pracowalem ciezko fizycznie przez okolo 2
miesiace, az zdrowie mi to uniemozliwilo. Pojawily sie bole w okolicach
ostatniego prawego zebra (jakby "pod zebrem") do tego nudnosci i goraczka.
Po powrocie do kraju objawy ustapily samoczynnie (pracowalem za granica) i
przestalem sie nimi przejmowac. Nie mam pojecia, czy to co sie dzieje
obecnie ma jakis zwiazek z tymi zdarzeniami, ale pisze bo juz sam nie wiem
co wymyslec.

Od okolo 3 miesiecy jestem stalym gosciem mojego lekarza rodzinnego, ktory
co i rusz kieruje mnie do pulmonologa, kardiologa, na badanie USG, badania
krwi wszelkiej masci (z tarczyca wlacznie), badania RTG klatki. Zaden z tych
lekarzy nie jest w stanie powiedziec co mi jest, a co wazniejsze
zaproponowac jakiekolwiek skuteczne leczenie.

A co sie dzieje? Stale nasilaja sie u mnie nastepujace objawy, wystepujace
po sobie lub jednoczesnie:
- nagle ogarniajaca fala goraca,
- duze problemy z przelykaniem sliny, badz pokarmow (jesli "atak" ma miejsce
podczas jedzenia), praktycznie tylko "na sile" moge wowczas przelknac sline
- jednoczesnie problemy z oddychaniem, zawroty glowy, pojawiajace sie przed
oczami "mroczki"
- w tym samym czasie nudnosci, ktore rosna w taki sposob, ze mam wrazenie ze
za chwile zwymiotuje
- ogolny niepokoj i panika, rozdraznienie, chwilowa utrata zdolnosci
rozpoznawania gdzie jestem, co robie
- czasem bol brzucha, dziwne uczucie glodu i jednoczesnych nudnosci -
takei "chce mi sie bardzo jesc, ale jest mi niedobrze"

I teraz gdzie i kiedy, bo tu bedzie jeszcze ciekawiej. Wlasciwie wszedzie i
o kazdej porze. Dawniej zdarzalo mi sie to raz dziennie, glownie w dusznych
salach. Dlatego pulmonolog dal mi leki na lekka astme i inhalator, ktore po
miesiecznym stosowaniu nie odniosly najmniejszych skutkow. Obecnie obserwuje
dalsze nasilanie sie objawow i to takze w miejsach wywietrzonych,
autobusach, nawet w domu, albo podczas zasypiania. Nagle mam wrazenie ze cos
staje w mi gardle i nie moge przelknac sliny, zlapac tchu. Co ciekawe
zwykle "lapie" mnie to kiedy siedze. Objawy nasilaja sie coraz mocniej,
dopoki nie wstane i... nie odbije mi sie /przepraszam za wyraznienie, ale
ciezko mi znalezc inne slowa:)/. Potem wszystko wraca w miare do normy, by
za chwile powrocic.
Co mi pomaga doraznie? proby przelykania sliny na sile, picie wody w "tym
momencie" (ale tylko malymi lyczkami), glebokie oddychanie i wyjscie na
powietrze (ale nie wiem czy nie ma to zwiazku z tym ze po prostu wstaje).

Z tym naprawde nie da sie zyc, bo sa sytuacje - egzamin, zatloczony autobus,
jazda samochodem w korku, w ktorych ciezko sobie wyobrazic ciagle wstawanie
i siadanie (kreci mi sie wowczas w glowie wiec o staniu caly czas tez nie
moze byc mowy).

Kardiolog wykluczyl serce, pulmonolog alergie (tzn ze ma ona wplyw na takie
objawy), lekarz rodzinny nie wie co to, wiec sam zaczynam snuc domysly. Co
mi jeszcze przychodzi do glowy... czasem pojawia sie to po wysilku
fizycznym, ale chyba nie ma z tym zwiazku. Raczej wykluczam tez odchyly na
tle psychologicznym - wczesniej myslalem ze ma to zwiazek ze stresem (tak
tez bywa - w sytuacjach stresogennych ryzkyko wystapienia tych objawow
zwieksza sie powiedzmy dwukrotnie), ale nie tylko wiec wykluczam takie
podloze - dzieje sie to zarowno w domu, jak i przy piwie z kolegami, a nawet
przed snem. A to przeciez nie sa stresogenne sytuacje.

Niech chwile pomysle... wlasnie siedze przed komputerem i caly czas mam
wrazenie ze mam cos w gardle. Pojawila mi sie jakas taka wypulkosc mniej
wiecej w 1/3 szyi patrzac "od dolu" i to tam lokalizuje owo "cos" ktore stoi
mi kolkiem w gardle non stop, ale lekarz powiedzial ze to nie ma zwiazku.

Generalnie nie wiem co mam myslec i do kogo sie zglosic. Sesja za pasem, a
ja nie moge sie na niczym skupic, bo ciagle dopadaja mnie powyzsze objawy.
Jestem senny, ciagle zmeczony (choc wysypiam sie dostatecznie), brak mi na
wszystko sily. Nie wiem czy to wsztystko ma jakis zwiazek, moj lekarz polowe
z opisanych przeze mnie objawow lekcewazy wiec pewnie robie sobie paranoje.
Wiem jedno - to nie jest normalne. Za wszelkie sugestie z gory dziekuje, bo
tak po prostu nie moze byc.
pozdraiwam

2. Data: 2005-01-24 22:29:16

Od: Sealet <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak tam wątróbka? lekarz badał brzuch? transaminazy, GGTP ? przed
zabiegiem byles szczepiony na WZW typu B???
może to będzie jakiś trop...

--
Podrawiam
Sealet

3. Data: 2005-01-24 23:34:03

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Mon, 24 Jan 2005 21:17:38 +0000 (UTC) wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Julian L., a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> A to przeciez nie sa stresogenne sytuacje.

Nie zawsze reakcja na stres pojawia sie w momencie jego zaistnienia -
czesto jest wrecz przeciwnie, moze wystapic nawet wiele godzin pozniej,
jesli nie dni.
Skoro lekarze zajmujacy sie Twoim cialem wykluczaja przyczyne fizyczna
(laryngolog nic nie znalazl?) - to moze jednak warto by sie zastanawic nad
psychicznym podlozem problemu?...

Nie mam takich problemow jak Ty - dam Ci tylko przyklad opoznionej reakcji
na stres.
Ja w sytuacjach naprawde stresogennych i naglych (np. koniecznosc
udzielenia komus pierwszej pomocy w razie wypadku, napad itp) - jestem
zupelnie spokojna i opanowana, w sumie nie odczuwam zadnych emocji, nie
jestem tez w zadnym szoku, mysle zupelnie logicznie.
Kilka godzin pozniej zaczynaja mi sie trzasc rece, serce walic, w
zaleznosci od sytuacji - albo chce mi sie plakac albo np. boli glowa.
I dopiero wtedy czuje ile ze mnie "schodzi" emocji.

I wcale nie jestem pewna czy u Ciebie nie zachodzi podobne zjawisko - tyle
ze ja w koncu odreagowuje, Ty - byc moze nie.
A niestety - nagle uczucie dusznosci, kuli w gardle - to jak najbardziej
moga byc objawy nerwicowe.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

4. Data: 2005-01-25 18:30:49

Od: "Julian Liszcz" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jak tam wątróbka? lekarz badał brzuch? transaminazy, GGTP ? przed
> zabiegiem byles szczepiony na WZW typu B???

Zarowno watroba (badania krwi wykluczajace stan zapalny) jak i brzuch w
porzadku (USG). Zabieg nie byl planowany wiec nie sadze zeby mnie szepili na
cokolwiek, raczej od razu polozyli na stol... jesli chodzi o te dwa badania -
transminazy i GTTP to nie mam pojecia co to jest:) mozna jasniej??

5. Data: 2005-01-25 22:48:37

Od: "looca" <l...@p...precz.ze.spamem.fm> szukaj wiadomości tego autora

Ja również proponowałbym badania na hepatitis C (WZW C), ma bardzo
podobne objawy.
A odnośnie badania transminazy--> asparginowa i alaninowa tzw. Aspat i
Alat, badany jest poziom enzymów wytwarzanych przez naszą wątrobę, i
jeśli sa ponad normę tzn ze cos nie tak dzieje sie z naszą wątrobą, mimo
iż można nie odczuwać zadnych objawów zewnętrznych.
Pozdrawiam i nie wyrokuje ale badania na WZW obu tyw można zrobić, tak
dla świętego spokoju.
3maj sie
Looca

6. Data: 2005-01-27 00:13:25

Od: "Radoslaw Krzyzan" <n...@n...non> szukaj wiadomości tego autora

"Julian L." <f...@g...pl> wrote in message
> [...]
stoi
> mi kolkiem w gardle non stop, ale lekarz powiedzial ze to nie ma zwiazku.

Przecież to objawy nerwicy lękowej !! sam to przechodzę i wiem że męczy.

--

Radoslaw Krzyzan , pl.communicator@radek

Konflikt serologiczny
Zaplenie kosci typu Garre
czzy mogę zażądać skierowania na szcegółowe badania
rere do trampka
Pyt. do Gastrologa !!!!