Konserwanty?

1. Data: 2005-10-19 16:22:08

Temat: Konserwanty?
Od: Krzysztof <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak domowym sposobem odróżnić pieczywo
nafaszerowane dodatkami od tego bez nich?
Krzysztof.
--
Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
http://www.opera.com/

2. Data: 2005-10-19 18:34:39

Temat: Re: Konserwanty?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <op.sywie6zga55zo4@krzysztof>, Krzysztof <k...@o...pl>
wrote:

> Jak domowym sposobem odróżnić pieczywo
> nafaszerowane dodatkami od tego bez nich?
> Krzysztof.

Zależy jakimi dodatkami.

Władysław

3. Data: 2005-10-19 18:47:17

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@o...pl> wrote:

> Zależy jakimi dodatkami.

Władysław, ale ty niedzisiejszy jesteś. Przecież to oczywiste - chodzi
o CHEMIĘ.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@m...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwd<vgy;split??;$=-=$=;whil

4. Data: 2005-10-19 19:08:28

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dj64bl$dmv$1@news.lublin.pl>,
Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> wrote:

> Władysław, ale ty niedzisiejszy jesteś. Przecież to oczywiste - chodzi
> o CHEMIĘ.

Np. skrobię?

Władysław

5. Data: 2005-10-19 19:20:54

Od: Krzysztof <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Np. skrobię?
>
> Władysław
Mam nsa mysli tzw. dodatki uszlachetniajace - zapewne szkodliwe dla
zdrowia a poprawiające smak, zapach i wyglad.
Od piekarza dowiedziałem sie, ze codziennie (conocnie) dodaja do ciasta
kubek jakiegos proszku?!

6. Data: 2005-10-19 19:32:57

Od: "Atunia " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@o...pl> napisał(a):

> Np. skrobię?

Ja stawiam na Tolk^Wchlorek sodu! To na pewno on winien, to jest ta CHEMIA.
A bardziej wracając do tematu - może jeszcze w jakiejś małej zapadłej dziurze
w piekarni robią chleb bez dodatków róznych, na naturalnym zakwasie. Ale
wątpię. Żeby utrzymać niezmienny poziom wyrobów, potrzebna jest duża wprawa.
Ładują dodatki wszędzie, na pewno pełno tego jest w chlebku z *marketów, mniej
zapewne w normalniejszych piekarniach. A jako lekturę mogę polecić
www.piekarnie.pl, tam jest trochę różnych artykułów, m. in. taki, w którym
jasno zostało napisane, jak to nam teraz dobrze, kromka chleba/bagietki
francuskiej ma mniej kalorii, kiedyś to była bardziej kaloryczna (i mniej
chemiczna).

Pozdrawiam
Atunia

7. Data: 2005-10-19 19:36:48

Od: "Atunia " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> zdrowia a poprawiające smak, zapach i wyglad.
> Od piekarza dowiedziałem sie, ze codziennie (conocnie) dodaja do ciasta

Pewnie suchego zakwasu po prostu dodali :). Z tego co pamiętam, to tam
witaminka C siedzi. Ale naprawdę, jeśli chcesz mieć zdrowe pieczywo - upiecz
sam :). Wtedy jedyną chemią będzie ta ze zboża (w końcu pewnie rosło przy
jakiejś drodze) i mąki (standardowo dodają różności, żeby ustandaryzować). No
i z wody, bo o dobrą wodę teraz też trudno. I ciut z soli, bo tam antyzbrylacz
siedzi, nie wiem, czy ktoś prowadził wieloletnie badania, czy on nie szkodzi
na dalszą metę. A, drożdże chyba niewinne będą, ale nie gwarantuję, za to
można zrobić chleb bez nich, na własnym zakwasie.

Atunia

8. Data: 2005-10-19 19:59:50

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof <k...@o...pl> writes:

> Mam nsa mysli tzw. dodatki uszlachetniajace - zapewne szkodliwe dla
> zdrowia a poprawiające smak, zapach i wyglad.
> Od piekarza dowiedziałem sie, ze codziennie (conocnie) dodaja do
> ciasta kubek jakiegos proszku?!

Chlorek sodu? Sacharoza? Wodorowęglan sodu? Mleczan sodowy?

MJ

9. Data: 2005-10-19 20:12:33

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <op.sywqo4xaa55zo4@krzysztof>, Krzysztof <k...@o...pl>
wrote:

> Mam nsa mysli tzw. dodatki uszlachetniajace - zapewne szkodliwe dla

Dlaczego tak sądzisz?

> zdrowia
> a poprawiające smak, zapach i wyglad.
> Od piekarza dowiedziałem sie, ze codziennie (conocnie) dodaja do ciasta
> kubek jakiegos proszku?!

Niewątpliwie proszku do pieczenia.

Władysław

10. Data: 2005-10-20 08:15:05

Od: "Beatka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jak domowym sposobem odróżnić pieczywo
> nafaszerowane dodatkami od tego bez nich?

Dać mojemu synkowi - alergikowi :-)) .Reaguje na wszelką chemię .No ale
lepiej "wyhoduj" sobie swojego alergika :-)) I będziesz miał tak przegrane
jak ja - nie ma co dziecku dać jeść, bo chemia jest we wszystkim ze sklepu.
Beatka

Pańska skórka
Sałatka owocowa
Czy ktoś ma przepis na typową surówke do potraw chińskich
Filo-moge zrobic w domu?
Soczewica