Czy dieta wege jest zdrowa alternatywa dietetyczna?

1. Data: 2009-04-29 15:06:56

Temat: Czy dieta wege jest zdrowa alternatywa dietetyczna?
Od: "Karol " <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeprowadzone w roku 1999 meta-badania w ktorych porownano smiertelnosc
wegetarian i nie wegetarian w krajach zachodnich, wykazaly, ze wskaznik
smiertelnosci w grupie wegan i osob jedzacych mieso reguralnie, byl w tych
grupach wyzszy, anizeli w gupie wegetarian (czyli osob ktore spozywaja pewne
produkty pochodzenia zwierzecego w swojej diecie) i tych osob ktore spozywaja
mieso nieregularnie.
Najnizszy wskaznik smiertelneosci odnotowano wsrod osob ktore spozywaly ryby,
ale nie inne rodzaje miesa.

W powyzszych badaniach nie wykazano zadnej znaczacej roznicy pomiedzy zgonami
z powodu chorob naczyniowo-mozgowych oraz nowotworow zoladka, jelit, pluc,
piersi,prostaty lub innych w grupach wegetariani i niewegetarian.

Caly tekst dostepny jest pod ponizszym linkiem:

http://www.ajcn.org/cgi/content/full/70/3/516S

Natomiast badania przeprowadzone w 2003 w grupie wegetarian (z grupa wegan
wlacznie) wykazaly prawie identyczny wskaznik smiertelnosci jaki odnotowuje
sie w innych grupach niewegetarianskich:

http://www.ajcn.org/cgi/content/full/78/3/533S

Kolejne badania przeprowadzone w 2006 roku, potwierdzily, ze zastosowanie
niskotluszczowej diety wegetarianskiej pozwala osobom chorym na cukrzyce
typu II zredukowac wage, obnizyc BMI, cholesterol calkowity i LDL w wiekszym
zakresie anizeli udaje sie to osiagnac na diecie zalecanej przez
American Diabetes Association.

http://care.diabetesjournals.org/cgi/content/full/29
/8/1777

W/g American Dietetic Association, PRAWIDLOWO zaplanowana dieta wegetarianska
moze byc zdrowa i adekwatna pod wzgledem skladnikow pokarmowych, a nawet
moze miec pewne pozytywne znaczenie w profilaktyce niektorych chorob.

Jednakze, ZLE zrownowazona dieta wegetarianska moze doprowadzic do powaznych
deficytow zywnosciowych szczegolnie w zakresie wit.B12, wit.D, wapnia, jodu
i omega-3.
Deficyty te moga miec powazne konsekwencje dla zdrowia i byc przyczyna
m.innymi: anemii, krzywicy, kretynizmu szczegolnie u dzieci, niedoczynnosci
tarczycy u doroslych, chorob ukladu kostnego itp. itd.

2. Data: 2009-04-29 15:18:48

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
> m.innymi: anemii, krzywicy, kretynizmu szczegolnie u dzieci, niedoczynnosci
> tarczycy u doroslych, chorob ukladu kostnego itp. itd.

acha, jeszcze zapomnialem dodac rzecz najwazniejsza: dieta wegetarianska moze
byc przyczyna niektorych nowotworow (np, bialaczki, nowotworow systemu
lifatycznego itp, itd) jak rowniez wielu chorob autoimunnologicznych u osob
genetycznie predysponowanych do nietolerancji na pewne skladniki pokarmowe
w ktore dieta wegetarianska obfituje.

3. Data: 2009-04-29 15:41:34

Od: "Karol " <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> genetycznie predysponowanych do nietolerancji na pewne skladniki pokarmowe

sorry, ze tak w odcinkach pisze ale mam malo czasu:)

Odnoscie tego co napisalem powyzej o niektorych nowotworach, podam teraz linki
do wstepnych doniesien naukowych na temat zwiazku nietolerancji na gluten,
ktory w ogromnych ilosciach jest dostepny w diecie wege, z bialaczka:

http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0145212
60600049X

oraz z nowotworami systemu limfatycznego:

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/news/fullstory_75
076.html

4. Data: 2009-04-29 16:03:47

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0145212
60600049X

widze, ze tekst abstarktu pod podanym linkiem nie wyswietlil sie, wiec go
wklejam (niestety w j.ang.):

Multiple myeloma is malignant disease that is characterized in most patients,
by the presence in the serum of monoclonal gamma globulins, which in agarose
gel after electrophoresis appear as protein band of restricted mobility,
&#8220;M&#8221;
component.

The aim of this study was to determine are the antibodies contained in
M-component directed to some antigen chronically present in the organism, to
some of food antigens.

Seventeen patients with secretory plasmacytoma were included in the study:
eight of them had IgG(kappa), three had IgG(lambda), and one had biclonal
IgG(kappa) and IgA(kappa), while two had IgA(kappa), the other two IgA(lambda)
and one IgM(lambda) as paraproteins. M-proteins were detected analyzing
patients&#8217; sera by agarose gel electrophoresis in 0.09M barbital buffer. The
each M-protein was confirmed by immunotyping (immunofixation) with
corresponding antihuman antibodies directed to heavy or light chains of
immunoglobulins. After the patients serum separation on agarose gel by
electrophoresis, fresh 0.4% solution of crude gliadin (Sigma) in 1% SDS was
put over the slides for immunoprecipitation.

Preliminary results showed the interaction of gliadin with patient's serum
proteins present in the protein fraction of the same mobility as it was the
mobility of the M-component, in 6 from 17 investigated sera.

These results are the first reporting that in sera of some patients with
multiple myeloma antibodies from M-component could be directed to some of
gliadin antigens.

As the serum antigliadin immunoreactivity is present in patients with gluten
intolerance, celiac disease, it could be of importance to elucidate is the
multiple myeloma more severe form of gluten intolerance than celiac disease.

5. Data: 2009-04-29 18:41:39

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol pisze:

> http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0145212
60600049X

> oraz z nowotworami systemu limfatycznego:

> [...]

A teraaz podaj linki do polskich stron, albo przetłumacz.

--
animka

6. Data: 2009-04-30 03:15:53

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

60600049X

076.html

> A teraaz podaj linki do polskich stron, albo przetłumacz.

Na polskich stronach nie ma tych artykulow, a tlumaczenie tekstow ang. na
j. polski mozesz sobie zrobic sama korzystajac z *tlumacza* :

http://translate.google.pl/

7. Data: 2009-04-30 03:25:04

Temat: Korekta nazewnictwa medycznego w tekscie.
Od: "Karol " <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> do wstepnych doniesien naukowych na temat zwiazku nietolerancji na gluten,
> ktory w ogromnych ilosciach jest dostepny w diecie wege, z bialaczka:

Poniewaz pod linkiem jest mowa o *multiple myeloma* czyli szpiczaku mnogim,
wlasciwszym sformulowaniem w tekscie, bedzie uzycie nazwy : *nowotwor ukladu
krwionosnego*, a nie *bialaczka* - tak jak napisalem.

8. Data: 2009-04-30 06:24:45

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

animka wrote:

60600049X

076.html

> A teraaz podaj linki do polskich stron, albo przetłumacz.

No i czego trolla karmisz?

(tłumaczenia mogą być niedokładne)

Taken together, these findings suggest that there might be some underlying
mechanisms that lead to both celiac disease and lymphoma,

"Wydaje się, że istnieje mechanizm, który odpowiada za powstawanie tak
choroby trzewnej, jak i chłoniaka"

[...]

"Istnieje podejrzenie, że szpiczak jest po prostu cięższą formą choroby
trzewnej"

Zawsze w sieci znajdą się czubki, które każdą jedną informację będą tak
przekręcać, żeby tylko kogoś opluć, ale po co takich karmisz?

Ostatnio jednemu gościowi na grupie doradzał unikanie witaminy D z uwagi na
podejrzenie właśnie takiego nowotworu, bo w jednym z rezultatów google
wyskoczyła jednocześnie jego nazwa oraz nazwa witaminy D - prawdziwy powód
był taki, że ja doradzałem uzupełnienie niedoborów, więc troll musiał
napisać coś odwrotnego. No musiał po prostu, zresztą przypuszczam, że 80%
jego twórczości na grupie to wyraz kompulsywnej obsesji na moim punkcie
(ile dokładnie - nie wiem, bo go filtruję).

Najśmieszniejsze jest to, że to właśnie niedobór witaminy D był połączony z
częstszym zapadaniem na w/w nowotwór, a nie nadmiar :P

9. Data: 2009-04-30 11:01:59

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]

> Zawsze w sieci znajdą się czubki, które każdą jedną informację będą tak
> przekręcać, żeby tylko kogoś opluć, ale po co takich karmisz?

Dokladnie wilicki, jestes ewidentnie chorym psychicznie czlowiekiem i nie
tylko ja to zauwazylem. Przeczytaj wreszcie to co o tobie napisali tutaj
ludzie i podejmij leczenie psychiatryczne.

> [...]

> Najśmieszniejsze jest to, że to właśnie niedobór witaminy D był połączony z
> częstszym zapadaniem na w/w nowotwór, a nie nadmiar :P

Doradzalem tak, bo sam mialem podobne objawy i bylem chory wlasnie na limfome.
W tej chwili doskonale siedze w tym temacie.

Natomiast jesli chodzi o ciebie, to uwazam, ze jestes naprawde powaznie
chorym psychicznie czlowiekiem.

Ostrzegam cie jeszcze raz, jesli nie zaprzestaniesz mi ublizac, to tego
pozalujesz.

10. Data: 2009-04-30 11:25:48

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mechanisms that lead to both celiac disease and lymphoma,
>
> "Wydaje się, że istnieje mechanizm, który odpowiada za powstawanie tak

No wiec wlasnie, kolejny raz udawadniasz jak manipulujesz tekstami medycznymi
bo ich po prostu nie rozumiesz, gdyz ZADNEJ wiedzy medycznej nie masz a
wpiepszyles sie na grupe medyczna i usilujesz udzielac rad chorym ludziom.

Mechanizm celiaki i nowotworow ukladu limfatycznego jest wlasnie zwiazany z
taka sama reakcja na gluten i moze byc przyczyna obydwu chorob, bo wlasnie to
GLUTEN inicjuje reakcje autoimmunologiczna, a dalej co sie dzieje w organizmie
..to juz trzeba cokolwiek wiedziec, aby sie na ten temat w ogole wypowiadac i
w ten sposob bagatelizowac jak ty, to co napisalem.

Osobiscie uwazam, ze jestes naprawde powaznie chorym psychicznie czlowiekiem.
I to nie tylko ja, tak uwazam, ale wiele osob o tym na tej i nie tylko na tej
grupie ci juz pisalo. Kazdy przejaw chorego fanatyzmu, nawet tego
dietetycznego nadaje sie do leczenia psychiatrycznego, bo zagraza nie tylko
danej osobie, ale i otoczeniu na ktory dany fanatyczny duren usiluje za
wszelka cene miec wplyw.

odchudzanie-co jesc ?
Kleszcze
Jaka jest dobra maść dla sportowców na nadciągnięcia naderwania
Najefektywniejszy immunostymulator?
Słuch noworodka