Korygowanie wady wzroku u niemowlaka

1. Data: 2003-09-04 05:30:52

Temat: Korygowanie wady wzroku u niemowlaka
Od: "Roma" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie, dla mnie przyszlosciowe, gdyz jak juz tutaj wspominalam, w
chwili obecnej, jezeli chodzi o moje dziecko, problemy okulistyczne sa
drugorzedne, jednak nurtujace mnie juz teraz.
Wiadomo, iz prawidlowy rozwoj psycho- motoryczny niemowlat zalezy w duzej
mierze od jakosci widzenia, poniewaz moje dziecko jest po dwoch zabiegach
laserowych na siatkowce (retinopatia II/III)- jestem przygotowana na
koniecznosc kontroli czestych okulistycznych i koniecznosc odpowiedniego
korygowania wzroku.

Pytanie: w jaki sposob koryguje sie wzrok u niemowlat, od kiedy, i czy jest
mozliwe wykorzystanie w tym celu soczewek kontaktowych?
Licze na odpowiedz Szanownego Kolegi casusa;-), ale rowniez rodzicow ktorzy
ten problem juz - brzydko powiem- "przerobili"
Pozdrawiam i z gory dziekuje za kazda wypowiedz
Roma

2. Data: 2003-09-04 13:26:50

Temat: Re: Korygowanie wady wzroku u niemowlaka
Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roma" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ten problem juz - brzydko powiem- "przerobili"
> Pozdrawiam i z gory dziekuje za kazda wypowiedz

Kiedys na grupie wypowiadal sie ktos odpowiedzialny za strone:
http://www.soczewki.infocentrum.com/ . Z tego co pamietam (a troche z nim
podyskutowalem takze poza grupa), to dla niemowlat polecal on mniedzy innymi
to: http://www.soczewki.infocentrum.com/html/w2.html .
Co nieco znajdziesz pewnie takze na mojej stronie:
http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz/?x=ulubione/in
dex.php - ale mnie
interesowaly zupelnie inne zagadnienia zwiazane z oczkami.
Ogolnie - polecam kontakt z tym czlowiekiem i oczywiscie z przeczytanie co
maja do powiedzenia okulisci aktywni na grupie, a pozniej wyciagnij wnioski
i wspolnie z dobrym okulista zastanow sie co dalej.

Pozdro

Maseł

--
www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

3. Data: 2003-09-04 21:24:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ktorzy
> ten problem juz - brzydko powiem- "przerobili"
> Pozdrawiam i z gory dziekuje za kazda wypowiedz

Najpierw wykonuje sie skiaskopie ( objektywne badanie wady wzroku ) -
zakropienie atropina, badanie po tygodniu. W ten sposob ustali sie wielkosc
wady. W odpowiednij chwili ( czytaj: wieku, kiedy dziecko pozwoli sobie
nosic korekcje ) zapisuje sie okulary zgodne z wynikiem skiaskopii. W ten
sposob omijamy fakt, ze dziecko nie potrafi subjektywnie w tym wieku opisac
co widzi.
Co do soczewek - sa przypadki, kiedy zaleca sie je nosic nawet od 1 r zycia.
Generalnie jednak z reguly nie jest to konieczne, wystarcza korekcja
okularowa. Mysle, ze troche za bardzo wybiegasz w przyszlosc, w pierwszej
kolejnosci nalezy ustalic wade. Z reguly na 1 okulary czekamu do 2 - 3 roku
zycia ( oczywiscie sa wyjatki ). Mysle, ze blizsza decyzja i komentarz beda
sluszne az po badaniu.

pozdr,

casus
ps - doczekalas sie:-)))))))

4. Data: 2003-09-04 21:25:51

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wnioski
> i wspolnie z dobrym okulista zastanow sie co dalej.

Czyzby kolega z Piotrkowa spal?:-)))))))
Na marginesie - nie piszmy jakie soczewki nie wiedzac czy wogole.

casus

5. Data: 2003-09-05 06:15:23

Od: "Roma" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nosic korekcje ) zapisuje sie okulary zgodne z wynikiem skiaskopii. W ten
> sposob omijamy fakt, ze dziecko nie potrafi subjektywnie w tym wieku

Ja drze o prawidlowy rozwoj pierwszego roku, znajac przejscia mego dziecka i
ewentualne konsekwencje(choc wierze, ze ich nie bedzie). Czy wobec tego nie
ma mozliwosci- badania, ktore moze okreslic czy wada jest, zanim dziecko
zacznie samo dawac sygnaly o swoim widzeniu?

> [...]
roku
> zycia ( oczywiscie sa wyjatki ). Mysle, ze blizsza decyzja i komentarz
Wtedy tez poprosze o komentarz;-))

> pozdr,
>
> casus
> ps - doczekalas sie:-)))))))
z czego bardzo sie ciesze;-)
Roma

6. Data: 2003-09-05 06:18:45

Od: "Roma" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wnioski
> i wspolnie z dobrym okulista zastanow sie co dalej.

Skorzystalam z podanych przez Ciebie namiarow- skutecznie- za co koledze z
Piotrkowa(ktory nie spal:-)) dziekuje..
Jak rowniez Tobie:-)
Roma
> [...]
> ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962
> Kociak jest formą przejściową między gęsią a lwicą.
super- skopiuje;-)

7. Data: 2003-09-05 06:45:49

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bj99nk$snt$...@n...news.tpi.pl,
Roma <i...@w...pl>:
> Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czy wobec tego nie ma mozliwosci- badania, ktore moze okreslic czy
> wada jest, zanim dziecko zacznie samo dawac sygnaly o swoim widzeniu?

No wlasnie jest: skiaskopia, jak casus Ci opisal wyzej.

--
Robert

8. Data: 2003-09-05 06:51:49

Od: "tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roma" <i...@w...pl> napisał
> [...]
> ma mozliwosci- badania, ktore moze okreslic czy wada jest, zanim dziecko
> zacznie samo dawac sygnaly o swoim widzeniu?

Jest taka mozliwosc - Skiaskopia wlasnie. Casus nawet opisal ja wyzej..

9. Data: 2003-09-05 07:00:03

Od: "Roma" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tusia" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Roma" <i...@w...pl> napisał
> nie
>
> Jest taka mozliwosc - Skiaskopia wlasnie. Casus nawet opisal ja wyzej..

Tak, ale na czym dokladnie to badanie polega- to komputerowe? analiza
siatkowki?
Roma

10. Data: 2003-09-05 07:13:13

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bj9ca2$632$...@a...news.tpi.pl,
Roma <r...@w...pl>:
> Użytkownik "tusia" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

> Tak, ale na czym dokladnie to badanie polega- to komputerowe? analiza
> siatkowki?

Okulista rusza malym swiatelkiem przed okiem i obserwuje ruch cienia na dnie
oka. Kierunek ruchu okresla wade. Powtarza przez odpowiednie soczewki na
takiej dlugiej listwie-patyczku.

Badanie komputerowe typu refraktometria komputerowa zwane jest czasem
skiaskopią komputerowa, ale scisle rzecz biorac idea jest troche inna. Ale u
dziecka to recznie sie robi o ile wiem.

--
Robert

Co to jest gazometria?
szkła progresywne
oczka/tears krople , okres waznosci/ soczewki
Głowa!!!!!!!!!!!!!!!!! Help me
kłucie lewa strona podbrzusza