Koszt oświetlenia klatek.

11. Data: 2011-02-08 19:33:09

Temat: Re: Koszt oświetlenia klatek.
Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

u mnie w wieżowcu 10 pięter\7 klatek spółdzielnia zamontowała na każdym
piętrze oświetlenie z czujnikami ruchu, jak nikogo nie ma to światło
gaśnie i tak całą noc klatka jest ciemna, jedynie na dole przy wejściu
do klatki światło świeci całą noc.

12. Data: 2011-02-09 08:15:04

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>i tak całą noc klatka jest ciemna, jedynie na dole przy wejściu do klatki
Ale to nie rozwiązuje problemu kradzieży pradu. no chyba że ograniczniki
maja wstawione

Krzysiek

13. Data: 2011-02-09 09:34:45

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiadomości news:iis5pn$mm0$1@node2.news.atman.pl...
> Ale to nie rozwiązuje problemu kradzieży pradu. no chyba że ograniczniki

w sumie też jestem zainteresowany, podobny problem
z resztą to samo chyba jest wszędzie

zakladam że będzie lepsze niż jakiś bezpiecznik z niskim prądem wyłączenia,
bo trzeba będzie latać go załączać

czy takie ograniczniki są regulowalne?
wyłączają prąd całkowicie po przekroczeniu i załączają ponownie?
czy poprostu nie pozwalaja by popłynęło więcej prądu

14. Data: 2011-02-09 10:08:41

Od: GS <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zlotowinfo napisał:
> czy takie ograniczniki są regulowalne?
> wyłączają prąd całkowicie po przekroczeniu i załączają ponownie?
> czy poprostu nie pozwalaja by popłynęło więcej prądu

http://fif.com.pl/lista_produktow/41

GS

15. Data: 2011-02-09 10:28:05

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GS" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> http://fif.com.pl/lista_produktow/41

widzę że raczej wyłączają całkowicie
czy nie ma czegoś takiego by faktycznie ograniczyło a nie wyłączyło
żarówkom nic się nie stanie, poprostu będą ciemniej świeciły
a tak, ktoś się przewróci w ciemnym miejscu i będzie kłopot

16. Data: 2011-02-09 10:47:22

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> czy nie ma czegoś takiego by faktycznie ograniczyło a nie wyłączyło
> żarówkom nic się nie stanie, poprostu będą ciemniej świeciły
> a tak, ktoś się przewróci w ciemnym miejscu i będzie kłopot

I wtedy trzeba znaleźc sprawcę wyłączenia. Same żarówki na klatce nie
spowoduja wyłaczenia ogranicznika, wiec skoro sie "wyłączyło" to ktos
podłączył "na lewo" jakiś odbiornik.

Krzysiek

17. Data: 2011-02-09 12:31:15

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> I wtedy trzeba znaleźc sprawcę wyłączenia. Same żarówki na klatce nie
> spowoduja wyłaczenia ogranicznika, wiec skoro sie "wyłączyło" to ktos

ale rozumiesz że ktoś na schodach może się stoczyć? nawet ze skutkiem
śmiertelnym

18. Data: 2011-02-09 13:13:16

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości >>
> ale rozumiesz że ktoś na schodach może się stoczyć? nawet ze skutkiem
> śmiertelnym

Może. Równie dobrze stoczy sie jak się zarówka przepali(lub ukradną),
energetyka prąd odłaczy, czy z innych powodów.
Jak ogranicznik będzie stosowany tylko do oświetlenia klatki to nie ma prawa
się wyłaczyć.
A jak się wyłącza to jest to sygnał dla wspólnoty społdzielni itp aby zacząć
szukac powodów wyłaczania.

Krzysiek

19. Data: 2011-02-09 13:25:37

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A jak się wyłącza to jest to sygnał dla wspólnoty społdzielni itp aby
> zacząć szukac powodów wyłaczania.

Wcale nie trzeba szukać.
Ogranicznik sam się wyłączy i po pewnym czasie sam się włączy.
Regulowana moc wyłączenia i regulowany czas załączenia.
O, tu jest:

http://www.elektryka24.com/index.php/id_292_mode_pro
ddet.html

Ale aby go zamontować, musi być wola lokatorów.
A jeśli jej nie ma u "wpływowej" jej części? Cóż to może oznaczać?
:-))))

20. Data: 2011-02-09 14:30:20

Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.02.2011 09:58, jagr pisze:
> Właśnie dostałem rozliczenie roczne zarządcy (wspólnota mieszkaniowa).
> Trzy klatki + piwnice - stuletnia kamienica 3-piętrowa, jakich
> wszędzie w Polsce pełno - front + 2 oficyny.
> Za oświetlenie za rok wyszło im 1624 złote i 80 groszy.
> Wg mnie żeby zużyć tyle energii, musiałyby pracować na okrągło
> jakieś reflektory studyjne, a nie zwykłe żarówki i do tego z zamontowanymi
> automatami schodowymi.
> To już w zeszłym roku tak było (ok. 1500,- zł).
> Może czepiam się? Jak myślicie?
> jagr

1624 [zł] / 0,5 [zł/kwh] = 3250 [kwh]
3250 [kwh/rok] / 365 [dni] = 8,9 [kwh/dzień]
8,9 [kwh] / 3 [klatki] = 2,96 [kwh/klatkę/dobę]

nie wiem ile i jakich jest żarówek, załóżmy że na każdym piętrze jest
jedna 60W 3 pięta + parter + piwnica + na zewnątrz razem 6

2,96 [kwh] / 6 [żarówek] = 0,5 [kwh/żarówkę/dobę]
0,5 [kwh] / 0,06[kw] = 8,33 [h] świecenia KAŻDEJ żarówki dzień w dzień

podstaw bardziej precyzyjne dane to będzie bardziej wiarygodne
Jeżeli rzeczywiście ktoś podbiera prąd to jak ktoś wspominał
rozwiązaniem może być ograniczniki prądu, albo diody prostownicze.
Z diodami jest taki problem że trzeba dać mocniejsze żarówki o co
obecnie nie łatwo, a te energooszczędne to nie wiem czy pójdą z połową
sinusoidy.
Można na szybko wymienić bezpiecznik na minimalny jaki będzie trzymał,
policz ~0,5A na żarówkę. Jak ktoś będzie chciał zapiąć coś mocniejszego
to będzie wybijało.

Rekodzieło ludowe. Przedmioty niecodziennej urody i wielkiej wartości. I dla dizeci też.
[crosspost] nie zna ktoś jakiejś ukraińskiej wyliczanki ?
hałaśliwy okap -co robić?
trzecia pozycja włącznika podwójnego
Golarka- foliowa czy rotacyjna