Koty dla alergików/nieliniejące

1. Data: 2010-12-15 18:47:32

Temat: Koty dla alergików/nieliniejące
Od: <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
CZy ktoś z Was ma doświadczenia z tzw.nieliniejącymi kotami? Brak mi
zwierzaka w domu, ale ze względu na występujące w rodzinie alergiie szukam
kota, który jak najmniej linieje. Rasy psów nieliniejących znam :-), jednak
ceny jedynej podobającej się wszystkim rasy (no,,,, kurczę, wiem, że
niemodny, ale york) - pies odpada.

D.

2. Data: 2010-12-16 07:53:58

Temat: Re: Koty dla alergików/nieliniejące
Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

<d...@o...pl> napisał

> CZy ktoś z Was ma doświadczenia z tzw.nieliniejącymi kotami?

A na kociej grupie pytałaś? Tam większe prawdopodobieństwo, że ktoś Ci
odpowie :)

> zwierzaka w domu, ale ze względu na występujące w rodzinie alergiie
> szukam kota, który jak najmniej linieje.

Problem polega na tym, że kocim alergenem nie jest sierść tylko ślina, a
dokładniej jakaś substancja w niej zawarta.
A ponieważ kot się myje śliną i rozprowadza ją po całym ciele, to łatwo
wysnuć wnioski, dlaczego ludzie sądzą, że uczula sierść.

Pozdrawiam
JW

3. Data: 2010-12-19 18:42:18

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16.12.2010, o godzinie 08.53.58, na pl.soc.dzieci.starsze, Jagna W.
napisał(a):

> [...]
> A ponieważ kot się myje śliną i rozprowadza ją po całym ciele, to łatwo
> wysnuć wnioski, dlaczego ludzie sądzą, że uczula sierść.

Uczula sierść, bo także wydzielina z gruczołów łojowych kota zawiera te
alergeny.

*Habeck*
- Schutzbach

4. Data: 2010-12-20 02:36:41

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@o...pl> wrote in message news:ieb2h8$89j$1@news.onet.pl...
> [...]
> kota, który jak najmniej linieje. Rasy psów nieliniejących znam :-),
> jednak ceny jedynej podobającej się wszystkim rasy (no,,,, kurczę, wiem,

to slina alergenem. Podobno Syberyjskie sa dla alergikow najlepsze.

i.

5. Data: 2010-12-30 11:46:40

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-15 19:47, d...@o...pl pisze:
> [...]
> kota, który jak najmniej linieje. Rasy psów nieliniejących znam :-), jednak
> ceny jedynej podobającej się wszystkim rasy (no,,,, kurczę, wiem, że

No więc tak. Nie uczula sierść, tylko białko z kociej śliny. Kot myjąc
się rozprowadza je na sierści. Zawartość tego białka w ślinie jest różna
u różnych osobników BEZ WZGLĘDU na rasę, długość i kolor sierści, płeć
oraz rodziców. Kocię nieuczulających rodziców może uczulać i na odwrót.
Nie ma reguły. Niestety trzeba wziąć osobnika do domu i pomieszkać z nim
jakiś tydzień.

Co do nieliniejących kotów to większość jest nieliniejąca pod warunkiem,
że jest właściwie karmiona. A właściwie liniejąca minimalnie.

Jeśli znajdziesz już zwierzę, które Was nie uczuli pamiętaj, że sierść
mimo wszystko musi być codziennie sprzątana (odkurzanie, mycie podłóg,
itp.) Inaczej reakcja alergiczna mimo wszystko może się pojawić. Sprawa
nie jest błaha, z kataru takie cholerstwo może zmienić się na przykład w
gwałtowny atak astmy. Nikomu nie życzę...

A, i jeszcze dodam że rasowe koty wcale nie są tańsze od Yorka. Też
pozwolę sobie zauważyć, że jeśli nigdy nie mieliście kota w domu to
zastanówcie się 10 razy. To nie jest pies. To jest coś, czego się nie
spodziewacie.

--
Lemuria

http://krotkaseria.blox.pl
http://www.youtube.com/user/BlueszczBand

6. Data: 2010-12-30 16:23:52

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Lolalny Lemur" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> pozwolę sobie zauważyć, że jeśli nigdy nie mieliście kota w domu to
> zastanówcie się 10 razy. To nie jest pies.

To jest 1000 razy lepsze niż pies :)

> To jest coś, czego się nie spodziewacie.

Hmmm...?

Pozdrawiam
JW

7. Data: 2010-12-30 19:18:37

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-30 17:23, Jagna W. pisze:

> To jest 1000 razy lepsze niż pies :)

Kwestia gustu i zapotrzebowania. Jeśli chcą żeby kot bawił się z
dzieckiem na przykład, albo nie niszczył papierów, nie szalał o drugiej
w nocy i takie tam to mogą się srodze zawieść.

> Hmmm...?

A wiesz czego się spodziewać po kocie?

8. Data: 2010-12-30 20:35:04

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-12-30 20:18, niebożę Lolalny Lemur wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> dzieckiem na przykład, albo nie niszczył papierów, nie szalał o drugiej
> w nocy i takie tam to mogą się srodze zawieść.

A jak już się wyspodziewacie po kocie wszystkiego, to przytargajcie do
domu szczurki. To będzie 1000 razy lepsze niż kot.

Qra

9. Data: 2010-12-31 09:03:30

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Lolalny Lemur" <s...@o...pl> napisał

> Kwestia gustu i zapotrzebowania. Jeśli chcą żeby kot bawił się z
> dzieckiem na przykład,

Można się bawić z kotem, choć oczywiście to zupełnie inny rodzaj zabawy niż
z psem (chociaż w rodzinie jest kot, który aportuje zabawki i uwielbia
walki-przepychanki na tapczanie ;-)

> albo nie niszczył papierów, nie szalał o drugiej w nocy i takie tam to
> mogą się srodze zawieść.

A szczeniak nie niszczy papierów? :) Gorzej, potrafi zeżreć całe książki
czy buty.
Potem oczywiście z tego wyrasta, ale tak samo wyrasta kot. Gryzienie,
drapanie, nocne harce czy gonitwy za znalezionym gdzieś pod szafą urwanym
guzikiem to domena zasadniczo małych kociąt i podlotków. Potem już się
nieeee chceee i lepszy jest ciepły kaloryfer ;-)

> A wiesz czego się spodziewać po kocie?

Generalnie rzecz biorąc owszem :)
To przecież nie jest jajko z niespodzianką, a informacje jakie przytoczyłaś
wyżej spokojnie da się znaleźć w pierwszej, lepszej książce o kotach czy w
sieci. Bo zakładam, że niezależnie czy się bierze do domu kota czy legwana,
to najpierw warto się zapoznać z tematem.

Pozdrawiam
JW

10. Data: 2010-12-31 09:05:00

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> A jak już się wyspodziewacie po kocie wszystkiego, to przytargajcie do
> domu szczurki. To będzie 1000 razy lepsze niż kot.

A będą się bawić z kotami czy raczej niechętnie? ;-)

Pozdrawiam
JW

Książki, z których wyrosłeś - ZBIÓRKA
Jaka książka dla 13-latki?