Koty i bakterie ?

1. Data: 2005-04-15 16:47:43

Temat: Koty i bakterie ?
Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!

czy ktos slyszal o bakterii przenoszonej przez koty ktora moze doprowadzic
do
bezplodnosci kobiety??? jak to sie nazwya i jak to mozna zbadac ?

Dziekuje z gory za wszelkie informacje !
--
|---------------------------------------------------
------|

2. Data: 2005-04-15 17:00:32

Temat: Re: Koty i bakterie ?
Od: "k2" <k...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adrian"
> czy ktos slyszal o bakterii przenoszonej przez koty ktora moze doprowadzic
> do
> bezplodnosci kobiety??? jak to sie nazwya i jak to mozna zbadac ?

To nie bakteria a pierwotniak, nazywa sie Toxoplazma gondii
Kobieta przed zajesciem w ciaze powinna zrobic sobie badania na poziom
przeciwcial
Zachorwanie w czasie ciazy moze prowdzic do poronien i uszkodzen plodu.
Koty sa rezerwwuarem tego pierwotniaka

k2

3. Data: 2005-04-15 17:40:14

Od: Kasia <s...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Zachorwanie w czasie ciazy moze prowdzic do poronien i uszkodzen plodu.
> Koty sa rezerwwuarem tego pierwotniaka

Zgadza się pod warunkiem że kobieta zachoruje w czasie ciąży lub będzie
chorowała w czasie gdy zajdzie w ciążę. Dlatego też każdej kobiecie w
ciąży robi się badanie na toxo w dwóch grupach.
Owszem koty są nosicielami tej choroby, ale zarazić się można jedynie od
ich odchodów - co oznacza sprzątanie kuwety gołymi rękami i nie umycie
ich... a potem do jedzonka, a to raczej trudne do wykonanie. Ponieważ
dużo kotów na wsi załatwia się gdzie chce - trzeba uważać na surowe
mięso (dlatego trzeba je myć i przy przygotowywaniu surowego mięsa nie
jeść np: kanapki drugą ręką), oczywiście żadnego jedzenia surowego lub
nie dogotowanego mięsa. Można się także zarazić od niemytych owoców i
warzyw. Po prostu trzeba wszystko dokładnie myć, no i oczywiście często
myć ręce.
Badanie możesz zrobić w każdym laboratorium. W państwowych cena od 25zł
za jedna grupę, w prywatnych od 40zł za jedną grupę. Najlepiej zrobić
przed zajściem w ciąże wtedy wiadomo, czy już się chorowało i jest się
uodpornionym, czy też trzeba bardzo szczególnie uważać żeby się nie
zarazić. Toksoplazmozę przechodzi się zazwyczaj bezobjawowo.

tu masz pare linków (nie tylko o toxo):
http://www.noworodek.pl/modules.php?name=News&new_to
pic=21
http://www.pfm.pl/u235/navi/199264
http://www.potomek.pl/toxoplazmoza_free.html

pozdrawiam
kasia

4. Data: 2005-04-15 18:15:15

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <s...@b...poczta.fm> napisał w wiadomości

> Owszem koty są nosicielami tej choroby, ale zarazić się można jedynie od
> ich odchodów - co oznacza sprzątanie kuwety gołymi rękami i nie umycie
> ich... a potem do jedzonka, a to raczej trudne do wykonanie.

Tez, ale nie tylko. Zauwaz, ze koty siadaja "golym tylkiem" gdziekolwiek (a
lubia stoly, blaty kuchenne itp.) i moga pozostawic zabrudzenia (czyt.
resztki odchodow).
Iwona, co ma dwa koty

5. Data: 2005-04-15 19:18:37

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za info !!!!
--
|---------------------------------------------------
------|

6. Data: 2005-04-18 17:05:20

Od: Cathleen <k...@g...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Apr 2005 20:15:15 +0200, Iwona_s napisał(a):

> Tez, ale nie tylko. Zauwaz, ze koty siadaja "golym tylkiem" gdziekolwiek (a
> lubia stoly, blaty kuchenne itp.) i moga pozostawic zabrudzenia (czyt.
> resztki odchodow).

Nie ma problemu przy kotach niewychodzących, które nie są karmione surowym
mięsem. Koty wydalają oocyty z kałem jedynie w czasie ok. dwóch pierwszych
tygodni od zarażenia.

--
Cathleen
GG: 1832817 || ICQ: 345347435 || AQQ: 124895

BENECOL
Paciorkowiec &#946;-hemolizujący
meski problem..
wyniki badania radiologicznego
kwas acetylosalicylowy a sulodexidum - bardzo przosze o pomoc