Kozie mleko

21. Data: 2009-05-26 20:28:19

Temat: Re: Kozie mleko
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Dobrze, że o tym piszesz - zapamiętam.

Postulowane działanie diety bogatej w fitoestrogeny:

* wydłużenie cyklu miesięcznego ,
* łagodzi objawy menopauzy,
* zmniejsza ryzyko osteoporozy,
* zmniejsza ryzyko miażdżycy naczyń krwionośnych,
* zmniejsza ryzyko raka piersi oraz endometrium u kobiet,
* zmniejsza częstość powiększenia prostaty u mężczyzn.

Zapamiętaj, zapamiętaj.

Ech, ci polscy lekarze...

22. Data: 2009-05-26 20:29:07

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 May 2009 22:17:12 +0200, Maseł wrote:

> A ze tych fitoestrogenow jest duzo - to z soi robi sie roznego rodzaju
> preparaty dla kobiet w okresie menopauzy.

To, że soja zawiera różne foto, to wiem :) Nie wiedziałem, że nie
wyjmuje się ich za ogonki z odżywek dla niemowląt :)

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

23. Data: 2009-05-26 20:35:56

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 May 2009 22:28:19 +0200, tomek wilicki wrote:

> Ech, ci polscy lekarze...

Ech, ci dyltanci :D

m.

24. Data: 2009-05-26 21:24:49

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> * zmniejsza ryzyko raka piersi oraz endometrium u kobiet,
> * zmniejsza częstość powiększenia prostaty u mężczyzn.

Och ten Tomuś. czujny jak zwykle. Tylko nie wie w którym kosciele dzwonią.
Jak takyś ynteligentny to przeanalizuj ten watek i odpowiedz dlaczego to co
napisałeś to niezły babol. Napiszę, żes inteligentny zamiast ynteligentny
jeżeli będziesz potrafił sie ustosunkować krytycznie do swojej powodzenia.
Powodzenia. Tylko polewaj głowe wodążeby Ci sie zwoje nie przegrzały.

25. Data: 2009-05-27 07:26:06

Od: Mermaind <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26-05-2009 o 21:33:43 Piotr Maksymowicz <p...@p...onet.pl>
napisał(a):

> Kilka lat w medycynie to ca?a epoka. A szczegolnie w alergologii. Obecnie
> odchodzi sie od roznych rygorystycznych ograniczen pokarmowych.

Widocznie miałam szczęście do mojej pediatry-alergologa :)

Ona była od początku za maksymalnym rozszerzeniem i uzupełnieniem diety. W
przypadku alergii na mleko krowie odradziła mi mleko kozie (ze względu na
podobnieństwo białek). Radziła za to spróbować, czy "przejdzie" mleko
ukwaszone (udało się :) ) Przyznam, że bardzo zaskoczyła mnie tą radą, bo
wtedy pisało się o konieczności eliminowania wszystkiego co przypomina
białko mleka, także wołowiny.
Jeśli nie jabłka, to może ugotowane? itp.

Na podstawie moich doświadczeń, przemyśleń, rozmów i tego co czytałam
doszłam do wniosku, że przy dzieciach ze skłonnością do alergii ważna jest
maksymalnie różnorodna dieta. Jeśli rygorystycznie ją ograniczamy, to z
konieczności maleje liczba produktów, zaczynają się powtarzać i wtedy
łatwiej o uczulenie. Może tak dzieje się w niektórych przypadkach alergii,
bo chyba nie można ich wszystkich wrzucić do jednego worka.
Jeden produkt w różnych postaciach, z różnych źródeł (jeśli nie mamy
jednego budzącego zaufanie), nie za dużo na raz i nie za często.

Moje dzieci na szczęście były karmione piersią. Oboje prawie 3 lata.
Szczególnie młodszy rozszerzał sobie dietę bardzo stopniowo i "dzięki"
radom pediatrów mało przy tym nie oszalałam z niepokoju :/ Podstawą bardzo
długo było moje mleko (10 miesięcy nic innego do ust nie wziął). A potem
jadał mikroskopijne ilości, raczej częściej niż za dużo na raz. Pozwalałam
mu na to, uznałam, że powinnam mu zaufać. Jak podrósł i stał się podatny
bardziej na reklamę niż na instykt, okazało się, że wystarczy pół kubka
mleka zamiast 1/5 jak dotąd (mleko bardzo lubił), aby zaczęło go wysypywać
po nim, albo kiwi codziennie, zamiast jedno na miesiąc... itp.

Nie napiszę, co wielu pediatrów sądzi na temat tak długiego karmienia
piersią :/ albo tego, że w 5 miesiącu nie dawałam mięsa. Wiedza na temat
laktacji też nie jest na najwyższym poziomie. Wsparcie matek karmiących
niewielkie.

Pozdrawiam
Jola

26. Data: 2009-05-27 09:11:50

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Maksymowicz wrote:

> [...]
> ynteligentny jeżeli będziesz potrafił sie ustosunkować krytycznie do
> swojej powodzenia. Powodzenia. Tylko polewaj głowe wodążeby Ci sie zwoje

w polityce byś karierę pewnie zrobił, ale w takiej np Ameryce za takie
wypowiedzi jak w tym wątku mógłbyś przypadkiem stracić prawo do wykonywania
zawodu lekarza - za sugestie niezgodne z zaleceniami WHO i aktualnym stanem
wiedzy medycznej.

27. Data: 2009-05-27 09:13:27

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> To, że soja zawiera różne foto, to wiem :) Nie wiedziałem, że nie
> wyjmuje się ich za ogonki z odżywek dla niemowląt :)

nie wyjmuje, bo w takich ilościach w jakich występują są korzystne dla
zdrowia, w tym również niemowląt. Witaminy też powinno się niby "wyjmować"?

28. Data: 2009-05-27 10:14:06

Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przy podejrzeniu uczulenia na białka mleko krowiego polecam najpierw
> odstawić mleko. jak trzeba zastapić np NANem. Jezeli nie ma poprawy to
> Nutramigen ew rzadzko Bebilon Pepti. Właściwie na Nutramigenie nasilenie
> objawów z reguły jest niewielkie lub ic nie ma.

Ale to różnie bywa.
Naszego malucha po Nutramigenie wysypywało okrutnie.
(zwłaszcza po wprowadzeniu "Nowego smaku").
(oczywiście na Bebilony i inne itd też była zła reakcja).
Wiec prawie pół roku (6-12mc) jego głównym pożywieniem był Sinlac.
Mogę polecić - smak ok - dzieciak pił/jadł to chętnie.
Koziego nie chciał pić - raz spróbowaliśmy mu dać, ale pluł dalej niż
wdział ;) - więc nigdy więcej takiej próby już nie robiliśmy.

Pozdrawiam,
Aleksander.

29. Data: 2009-05-27 13:01:51

Od: " Jeff" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> zawodu lekarza - za sugestie niezgodne z zaleceniami WHO i aktualnym stanem

Rotfl

sorry, nie wytrzymalem. To chyba nie mozliwe aby ktos az do tego stopnia byl
bezczelny i glupi.....sadzilem, ze sama smietanka yntelektualna polskiego
szamanstwa zainteresowala sie tylko dieta optymalna....a tu masz, wege-idiot.

30. Data: 2009-05-27 13:29:40

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykonywania
> zawodu lekarza - za sugestie niezgodne z zaleceniami WHO i aktualnym

Moze nie wiesz ale nie jestem w Ameryce i mam w nosie ich prawo. Ale wciąż
nie odpowiedziałęs mi na pytanie. Uda Ci sie czy jednak będzie to dla Ciebie
zbyt trudne. Ale zniechecaj sie tylko próbuj.
Powodzenia

> . Wegetarianizm i Ekologia - http://www.vegie.pl . Nie jestem lekarzem :P

Płód w 22 tygodniu ciąży.
uczucie `zapchania chlebem`