Krety!

1. Data: 2005-11-04 17:11:20

Temat: Krety!
Od: "yanko" <y...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomóżcie! Mam poważny problem z kretami!A konkretnie z kretowiskami i
tunelami pod trawnikiem. Po każdej wizycie kreta pod trawnikiem pozostają
kupki ziemi i tunele , które po jakimś czasie sie zapadają. W rezultacie
trawnik jest bardzo nieestetyczny. Próbuję upychać ziemię w te tunele ale nie
na dużo to sie zdaje. Jak Wy radzicie sobie z tym problemwm? Rady typu:
polubić kreta bo to takie miłe zwierzątko już przerabiałem!

2. Data: 2005-11-04 17:22:42

Temat: Re: Krety!
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yanko" <y...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> Pomóżcie! Mam poważny problem z kretami!A konkretnie z kretowiskami i

Tylko tyle mogę pomóc :
http://groups.google.pl/group/pl.rec.ogrody/search?g
roup=pl.rec.ogrody&q=krety&qt_g=1&searchnow=Przeszuk
uj+t%C4%99+grup%C4%99

--

Pozdrawiam :-) pithal

3. Data: 2005-11-04 19:17:35

Od: "yanko" <y...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotrh <p...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> http://groups.google.pl/group/pl.rec.ogrody/search?
group=pl.rec.ogrody&q=krety&
> qt_g=1&searchnow=Przeszukuj+t%C4%99+grup%C4%99

Dzięki piotrh! za linka. Poczytałem sobie po raz kolejny o krecikach! Tyle
tylko, że chodziło mi o radę jak usunąć zagłębienia powstałe po bytności
kretów.(Zasypywać ziemią, piaskiem? Przecinać darń i uzupełniać ziemię czy
może ktoś zna inny,lepszy sposób?) Wyglądają niestetycznie i kosiarka
podskakuje! Wiatraczki , bytelki,brzęczyki, smrody itp,itd. przetestowałem!

4. Data: 2005-11-04 20:51:02

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiatraczki , butelki,brzęczyki, smrody itp,itd. przetestowałem!

Kup 4 sztuki łapek na kreta ( rurka z PCV z klapkami aluminiowymi i
szparką- podglądarką ;-) i załóż w tunel wieczorem. Zawsze rano sprawdzaj
którą rurkę wypchnął z tunelu a w którą wlazł. Wrzuć futrzaka do wiaderka i
w pole :-)

Serdecznie Miłka

5. Data: 2005-11-05 08:10:00

Od: "yanko" <y...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> którą rurkę wypchnął z tunelu a w którą wlazł. Wrzuć futrzaka do wiaderka i

Miłko,serdeczne dzięki za robrą rade ,bo naprawdę jest to dobra rada. Sam już
kilka kretów tak złapałem! Kilka wykopałem szpadlem i do wiaderka!Dwie rurki
gdzieś mi zginęły!- po prostu nie mogę sobie przypomnieć gdzie je wcisnąłem!
Ja mam jednak problem z zapadającym się trawnikiem !- jak go teraz
wyrównać!? Za chwilę jadę na ogródek i aż strach co tam zastanę!:-( Ale to
takie miłe futrzaczki:-)!!!
Jestem tutaj po raz pierwszy i już nie żałuję, że wpadłem do Was!
Pozdrawiam wszystkich-jak nauczę się wstawiać fotki to spróbuję!
Yanko
Uszy do góry bo ręce opadają!

6. Data: 2005-11-05 08:31:42

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dkgc4f$1dt$1@inews.gazeta.pl yanko
<y...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> Tyle tylko, że chodziło mi o radę jak usunąć zagłębienia
> powstałe po bytności kretów.(Zasypywać ziemią, piaskiem? Przecinać
> darń i uzupełniać ziemię czy może ktoś zna inny,lepszy sposób?)

Hejka. Stosuję dwie metody. W miejscach gdzie kret wywalił krater kopię
szpadlem dół 50x50x30(h). Na dno wsypuję wiaderko piasku a następnie ziemię
z tego dołu i starannie udeptuję kolejne warstwy aż poziom ziemi w wykopie
będzie równy poziomowi trawnika. Na wierzch wysiewam garść nasion mieszanki
trawnikowej i przyprószam je cieniutką warstewką torfu lub przesianej ziemi
próchnicznej. W miejscach zagłebień trawnika wycinam ostrym szpadlem
prostokąt darni, podsypuję piaskiem, udeptuję i kładę darń spowrotem. Należy
pamiętać o podlewaniu. :-)
Mniejsze dołki można wyrównywać piaskowaniem.
Pozdrawiam melizmatycznie Ja...cki

7. Data: 2005-11-05 08:33:27

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> kupki ziemi i tunele , które po jakimś czasie sie zapadają. W rezultacie
> trawnik jest bardzo nieestetyczny.

Ubytki uzupełniał wysypując piasek - na przykład. Tak właśnie sie równa
trawniki. Zobacz na:

http://ogrody.agrosan.pl/trawnik.html

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

8. Data: 2005-11-06 12:03:03

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dkhqmt$nb9$1@nemesis.news.tpi.pl Dirko
<d...@n...pl> napisał(a):

>... udeptuję i kładę darń spowrotem. Należy pamiętać ...

Hejka. Należy pamiętać..., że pisze się z powrotem. :-) Widzę, że
pogotowie ortograficzne śpi. ;-)
Pozdrawiam prewencyjnie Ja...cki

jak dla mnie zagadka
Dla Janusza i tych co zaczynają zakładać ogrody
Z cyklu "co to jest"
szeflera problem
Wasabi