Krewetki na glebokim oleju?

1. Data: 2006-03-26 22:37:25

Temat: Krewetki na glebokim oleju?
Od: "Mandella" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Takie szybkie pytanko: ktos probowal? :) I jak wyszly? Osobiscie nigdy
krewetek jeszcze nie probowalem, chcialbym to zmienic. Tak mysle, ze
wysmazone na glebokim oleju to dosc szybki i latwy sposob zeby sie z nimi
zapoznac :>

M.

2. Data: 2006-03-26 22:53:09

Temat: Re: Krewetki na glebokim oleju?
Od: Alveaenerle <s...@n...hotmail.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krewetek jeszcze nie probowalem, chcialbym to zmienic. Tak mysle, ze
> wysmazone na glebokim oleju to dosc szybki i latwy sposob zeby sie z nimi

a nie lepiej na maselku ? :)

pozdrawiam
Monika

--
"We make a living by what we get,
we make a life by what we give " (Sir Winston Churchill)

3. Data: 2006-03-26 23:05:57

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alveaenerle napisał(a):

> a nie lepiej na maselku ? :)
>
> pozdrawiam
> Monika

oczywiscie ze lepiej...
z odrobina czosnku...
Mars

4. Data: 2006-03-27 07:36:56

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> napisał(a):

> oczywiscie ze lepiej...
> z odrobina czosnku...
> Mars

Dlaczego "oczywiście? Szybko przewertowałam parę książek kucharskich. Tylko
kuchnia angielska proponuje krewetki smażone na maśle. Pozostałe
przepisy /Chiny, Włochy, Japonia/ mówią właśnie o smażeniu na głębokim
oleju. Owszem, masło dobre, jak kto lubi, ale smak np. frytek smażonych
na "głębokim maśle" raczej odbiegałby od standardu, ale czy w dobrą stronę?

A co do kuchni angielskiej - nie byłam w Anglii, nie próbowałam. Ale
wystarczy mi fama, która się za tą kuchnią ciągnie. Co nie znaczy, że
oczywiście nie spróbowałabym typowych potraw, gdyby mnie na Wyspy
zaniosło.Po to, żeby wyrobić sobie własne zdanie.

A krewetki w cieście sezamowym, usmażone na głębokim oleju...

Ania

5. Data: 2006-03-27 08:07:10

Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mandella" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> krewetek jeszcze nie probowalem, chcialbym to zmienic. Tak mysle, ze
> wysmazone na glebokim oleju to dosc szybki i latwy sposob zeby sie z nimi

ja jadłam krewetki smażone w oliwie z oliwek z czosnkiem, sola i pieprzem.
Były pyszne

6. Data: 2006-03-27 09:11:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Syla" <s...@x...pl> wrote in message

> Użytkownik "Mandella" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> ja jadłam krewetki smażone w oliwie z oliwek z czosnkiem, sola i pieprzem.
> Były pyszne

Najlepsze w cieście, maczane w sosie...

7. Data: 2006-03-27 09:47:06

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27.03.2006, o godzinie 11.11.20, na pl.rec.kuchnia, Panslavista
napisał(a):

> Najlepsze w cieście, maczane w sosie...

Jurek, a w jakim cieście i w jakim sosie? :)

*Habeck*
- Schutzbach

8. Data: 2006-03-27 10:46:23

Od: "Carl Hagen" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:e084mo$6dn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> zaniosło.Po to, żeby wyrobić sobie własne zdanie.
>
> A krewetki w cieście sezamowym, usmażone na głębokim oleju...

Masło jest zupełnie wystarczające, krewetki smaży się szybciutko,
przynajmniej jeśli jest to smażenie "na jeden rzut". Jeśli będziesz smażyć
kilka porcji, to by nie myć patelni za każdym razem lepiej użyć w tym celu
oliwy. Masło się przypali i od razu pancerzyk krewetki łapie taki przypalony
zapach. Odrobina czosnku wskazana, podobnie jak wszelkie kombinacje
ciastowo-sosowe.
Smażenie krewetek na maśle uprawiali kucharze na południu Francji co sam
widziałem.

Pozdrawiam

Carl Hagen

9. Data: 2006-03-27 15:30:53

Od: "Olqo" <o...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A krewetki w cieście sezamowym, usmażone na głębokim oleju...

Moglbym prosic o sprawdzony przepis? :)

10. Data: 2006-03-27 15:59:28

Temat: Re: Krewetki na glebokim oleju?/w ciescie
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Krewetki w ciescie
Ciasto jak na nalesniki
Maka
Olej arachidowy

sos do polania lub maczania

Krewetki obrac, wyjac zylke, przeciac na pol z zawiasem. Oplukac,
rolowac w recznikach papierowych, az suche, maczac w ciescie i klasc na
gleboki olej, przewracajac paleczkami, az zmienia kolor na zloty.
Wyjac na reczniki papierowe i podac z sosem do maczania.

2. Krewetki w ciescie
Wszystko jak wyzej, tylko inne ciasto:
pol szklanki maki kartoflanej
pol szklanki maki pszennej
1 bialko
lodowata woda

Bialko roztrzepac z mala iloscia wody, wymieszac maki z lodowata woda az
bedzie ciasto bardziej geste, niz na nalesniki, dodac bialko i widelcem
dobrze wymieszac.

3. Krewetki w ciescie
Wszystko jak wyzej, tylko inne ciasto:
1 szklanka piwa
1 jajko
maka

Wymieszac, dodac tyle maki, zeby bylo geste ciasto, dalej jak wyzej.

Magdalena Bassett

Tania Kawa
TANIE przekaski z ryb:)
Zakwas do chleba