Krotsza noga

1. Data: 2003-11-24 07:31:57

Temat: Krotsza noga
Od: "L_A_" <_...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Po złamaniu i operacji mam krotsza noge o ok. 2 cm. Czy taka roznica w
dlugosci nog bedzie widoczna w chodzeniu? Czy moze powodowac problemy z
chodzeniem, bieganiem, uprawianiem sportow?

A_

2. Data: 2003-11-24 07:54:17

Temat: Re: Krotsza noga
Od: "guit" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
12 lat temu zlamalem noge w stawie skokowym (jak powiedzial lekarz - zostala
uszkodzona chrzastka wzrostu), co zahamowalo dalszy, prawidlowy rozwoj lewej
nogi. Dzisiaj faktycznie jest ona jakies 2 cm krotsza. Od tamtej pory zmuszony
jestem uzywac wkladki ortopedycznej do buta. Fakt - mozna chodzic bez tego,
ale obciazasz kregoslup i na pewno poczujesz, ze chodzi sie inaczej (moze nie
od razu). Wiekszych problemow z chodzeniem, z bieganiem, uprawianiem sportow
nie mam, choc odczuwam czasem swoj problem (wlasnie gdy nie mam wkladki).
Pozdrawiam i zycze duzo zdrowka,

--
Zbyszek
GG24397

3. Data: 2003-11-24 12:40:59

Od: "Maras" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
mój szwagier miał podobny problem. 3 cm różnicy. Obecnie ma założony aparat
Ilizarowa. 2 cm to 20 dni wydłużania i miesiąc stabilizacji-zrastania.
Szwagier odczówał ból tuż po operacji - faktyczne złamanie kości. Teraz
(tydzień po) ma tylko opuchliznę, chodzi spoko o kulach i kręci śruby. 1
obrót dziennie w 4 krokach. 1 dzień = 1 mm. Doświadczenie wskazuje, że
powinien niedługo odłożyć kule, ale narazie jeszcze mu się to nie udało.
Może poczytaj tutaj: http://www.klinika.net.pl/texty/nier_koncz_d.htm.
Z tego co wiem, 3cm to minimum leczone przez NFZ, ale może to zależy od
kości.

Pozdrawiam,
Maras

4. Data: 2003-11-25 20:41:51

Od: "Krystyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "L_A_" <_...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dlugosci nog bedzie widoczna w chodzeniu? Czy moze powodowac problemy z
> chodzeniem, bieganiem, uprawianiem sportow?

Musisz sie tym zająć, bo krótsza noga to w konsekwencji skrzywiony kręgosłup
i wszelkie dolegliwości z tym związane.
Pozdr. Krystyna

5. Data: 2003-11-26 15:52:41

Od: "Piernix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlugosci nog bedzie widoczna w chodzeniu? Czy moze powodowac problemy z
> chodzeniem, bieganiem, uprawianiem sportow?

Ja mam krótszą prawą nogę od urodzenia
Miałam specjalnie przedłużaną stymulacją zewnętrzną i prawdę mówiąc gucio to
dało, bo noga miała osłabiony wzrost i lewa rosła szybciej. Po 4 zabiegach
dałam sobie spokój. Mam teraz 26 lat, zyję z noga krótszą o 2,5 cm i
skrzywionym kręgosłupem. Z tego co się dowiadywałam można operacyjnie
przedłużyć nogę i wiąże się to przeważnie z około miesięcznym przywiązaniem
do aparatu. Przedłużenie kończyny uzyskuję poprzez impuls elektryczny
przechodzący przez elektrody wewnętrzne umieszczone w miejscach wzrostu
kości (nie wiem jak to się poprawnie nazywa) bądź przez rozciąganie złamanej
kości. Nie wiem czy nie wprowadzili nowej metody, bo to co wiem ma pewien
wiek - około 4 latka - a medycyna szybko znajduje nowe metody leczenia
człowieka :-)
Ja na operacje idę za 1,5 roku, mam dość bólów kręgosłupa, które niestety z
roku na rok się pogłębiają.

pozdrawiam

Piernix

6. Data: 2003-11-26 22:05:44

Od: "L_A_" <_...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja na operacje idę za 1,5 roku, mam dość bólów kręgosłupa, które niestety
> roku na rok się pogłębiają.

A nosisz wkladke korygujaca do butow? Mnie tak radzono, ale wydaje mi sie to
strasznie niewygodne i jeszcze nie zaczalem jej stosowac.

A_

7. Data: 2003-11-27 16:58:25

Od: "Piernix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nosisz wkladke korygujaca do butow? Mnie tak radzono, ale wydaje mi sie
> strasznie niewygodne i jeszcze nie zaczalem jej stosowac.

Nosiłam jako mała dziewczynka - od przedszkola do 10lat i tylko zniszczyłam
stopy. Nie noszę, bo mam już skrzywiony kręgosłup, wkładki powodują że
kręgosłup mi się nastawia, ale nie do każdych butów mogę je dopasować, potem
kuleję. Wolę raz a dobrze - operacja, kilka blizn ale potem brak bólu
kręgosłupa :-) Czasami tam myśłę że zamienił stryjek siekierke itd bo
zamiast bólu kręgosłupa będzie mnie rwać noga :-D ale czego sie nie robi
żeby być równym :-D

pozdrawiam

Piernix

8. Data: 2003-11-28 20:20:34

Od: "FIXRAMBO" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wejdź na stronę www.kregoslup.boo.pl /artykuły/ tam dowiesz sie o wydłużaniu
nóg
fixrambo
Użytkownik "guit" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
sportow
> nie mam, choc odczuwam czasem swoj problem (wlasnie gdy nie mam wkladki).

grupy krwi
język a organy
PSC
Wyrostek