Krwiak w głowie

1. Data: 2008-06-16 15:01:24

Temat: Krwiak w głowie
Od: Cubus <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam w rodzinie następującą sytuację:

U pacjenta (lat 67) stwierdzono krwiaka w głowie
(prawdopodobnie chodzi o podtwardówkowego). Chory
chodził z tym krwiakiem 3 tygodnie od lekarza do
lekarza (silny ból głowy), aż w końcu jeden zamiast
Ibupromu dał skierowanie na CT, które wykazało
istnienia krwiaka. Krwiak ma w najgrubszym miejscu
14mm i nie daje żadnych objawów neurologicznych
poza bólem głowy. Krwiak prawdopodobnie powstał
na skutek wieloletniego brania leków przeciwzakrzepowych
(chore serce).

W szpitalu w którym natychmiast położono pacjenta
zdecydowano się na leczenie farmakologiczne
i leżenie.
Po 10 dniach badanie CT nie wykazało żadnych
zmian - tzn. krwiak jest jaki był.

Mam pytania do osób (mam nadzieję, że są tu
takie), które miały doczynienia z podobnymi
przypadkami:

- czy jest możliwe, żeby krwiaka usunąć
farmakologicznie?

- czy 10 dni bez poprawy jest normalne
i czy po prostu należy dalej kontynuować
leczenie? czy może to oznaczać to konieczność
usunięcia chirurgicznego?

- czy silna senność u pacjenta może być
wynikiem stosowania leków? wie ktoś czy
w standardowej terapii takich schorzeń
stosuje się leki powodujące senność?
na pewno chory dostaje w kroplówce Mannitol 20%
i NaCl; nie wiem jakie leki podawane są doustnie;

- czy 3 tygodnie, które upłynęły do diagnozy
mogą utrudnić leczenie?

--
oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
kuba [at] kowalczuk (KROPKA) net

2. Data: 2008-06-16 18:55:50

Temat: Re: Krwiak w głowie
Od: "regen" <regen@....hm....os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cubus" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> na pewno chory dostaje w kroplówce Mannitol 20%
> i NaCl; nie wiem jakie leki podawane są doustnie;
>
> - czy 3 tygodnie, które upłynęły do diagnozy

Witam!

Poczytaj w sieci o krwiakach śródczaszkowych - jest b. dużo informacji.
Krwiaka nie można usunąć farmakologicznie. Można leczyć zachowawczo w
sytuacji, gdy jest to bardziej korzystne dla chorego, niż zabieg operacyjny.
Leczenie to polega przede wszystkim na stworzeniu takich warunków, żeby
krwiak nie powiększał się, żeby nie zwiększało się ciśnienie
wewnątrzczaszkowe. Po krwiaku może pozostać przestrzeń płynowa.

Do każdego chorego należy podejść indywidualnie a specjalistami są tu
neurochirurdzy.
Nikt nie odpowie Ci , czy stosowane leczenie jest odpowiednie, nie znając
żadnych danych z wywiadu i nie badając chorego.
Nie wiadomo, czy krwiak miał początek 3 tygodnie, czy też np. 3 miesiące
wcześniej, a objawy zaczął dawać dopiero po pewnym czasie. Zabieg
neurochirurgiczny jest zawsze ryzykiem, szczególnie w sytuacji chorego
obciążonego i na lekach przeciwkrzepliwych. Często, szczególnie przy
pogorszeniu się stanu neurologicznego, jest jednak niezbędny
Popytaj się neurochirurgów, jak to widzą.

Pozdrawiam
regen

Zaproszenie na sesję "Sztuczne życie - mit czy rzeczywistość?"
gastroskopia pare pytanek
Rozpoznanie ,bez możliwości operowania, dlaczego
Skierowanie
Wszyscy zdrowi?