Kto płaci za stypendia za wyniki w nauce w uczelniach niepublicznych?

1. Data: 2006-11-30 19:45:39

Temat: Kto płaci za stypendia za wyniki w nauce w uczelniach niepublicznych?
Od: "Lantern" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy to właściwa grupa dla takiego pytania.
Czy uczelnie niepubliczne (prywatne) dostają pieniądze z budżetu na
stypendia za wyniki w nauce? chodzi mi o takie zwykłe których zasady
określają sobie uczelnie. Zawsze byłem przekonany, że na ten cel
pieniądze idą z czesnego takich uczelni, bo w końcu to one ustalają
sobie wysokość i progi stypendiów, a poza tym mógłbym sobie
założyć szkołę i sztucznie zawyżać oceny i czekać aż mi
przyślą pieniądze?
Wiem, ze państwo płaci stypendia socjalne, i różne inne, ale co z
tymi za wyniki w nauce??

2. Data: 2006-12-03 22:25:53

Od: c...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Lantern napisał(a):
> Nie wiem czy to właściwa grupa dla takiego pytania.
> Czy uczelnie niepubliczne (prywatne) dostają pieniądze z budżetu na
> stypendia za wyniki w nauce? chodzi mi o takie zwykłe których zasady

[ciach]
> Wiem, ze państwo płaci stypendia socjalne, i różne inne, ale co z
> tymi za wyniki w nauce??

witam
szkoły niepubliczne przekazują do ministerstwa statystyki (ilość
swoich studentów, ilość stypendiów w roku poprzednim itp.). Na tej
zasadzie ministerstwo planuje lub przelewa na konto uczelni (tu nie
pamiętam kiedy i jak) dąć dotacje uczelni na stypendia (socjalne
mieszkaniowe, wyżywienie, dla niepełnosprawnych, naukowe, sportowe).
gdy uczelnia wie ile ma kasy, wtedy robi progi od jakiej średniej, od
jakich dochodów, itp..
Przy pomocy ustaw i innych rozporządzeń oraz wytycznych uczelnia musi
tak ustalić progi średniej, dochodów, stopnia niepełnosprawności
żeby się w tej dotacji wyrobić

ponadto szkoły niepublioczne mogą (jesli chcą) przyznac innego typy
stypendia naukowe (np. 10 %najpepszych) zapomogi, itp... ale to juz
robi z własnego i tylko własneg budzetu (czytaj z tego co uzbiera z
czesnego)

3. Data: 2006-12-04 11:18:27

Od: "Lantern" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziękuję za odpowiedz :)

MI5 Persecution: Interception of Communications Tribunal Denies
MI5 Persecution: A letter from MI5
MI5 Persecution: Buerk and Lewis deny their spying
Kiedy kierunek studiów 'neuroscience' będzie dostępny w Polsce?
are wombats good?