Kto to powiedzial?

21. Data: 2008-11-12 22:38:37

Temat: Re: Kto to powiedzial?
Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lis, 16:01, "Duch" <n...@n...com> wrote:
> i jak to odbieracie?
>
> "
> Dziecko musi wiedziec co jest dobre a co zle,
> trzeba go tego nauczyc.
> Do wychowania dziecka sluza nagrody i kary.
> Najlepiej uzywac nagród ale kary sa czasami nieuniknione.
> "

No chyba nie Giertych? A moze...

Pozdrawiam,
F.

22. Data: 2008-11-12 23:05:52

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragile pisze:

> No chyba nie Giertych? A moze...
>
> Pozdrawiam,
> F.

Marek Michalak :D

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

23. Data: 2008-11-12 23:38:16

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

adamoxx1<a...@p...onet.pl>

> Marek Michalak :D

A moze sam Stanislaw Pieta?

Don

24. Data: 2008-11-13 08:59:36

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"ostryga" <z...@v...pl> wrote in message

> Mnie się kojarzy z supernianią Dorotą Zawadzką.
> Piszesz, że odpowiedź będzie zaskakująca, więc pewnie pudło.
> :)

bingo, o to mi chodzilo! SUPERNIANIA.
Moze powiedzialy tez to inne osoby (czy tez mogly powiedziec),
np. nauczyciel, Papiez, bo jest to zwiazane z pewna filozofia zycia,
ale co zaskakujace, tak mowi tez pani psycholog.

Duch

25. Data: 2008-11-13 09:25:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Nov 2008 09:59:36 +0100, Duch napisał(a):

> [...]
> np. nauczyciel, Papiez, bo jest to zwiazane z pewna filozofia zycia,
> ale co zaskakujace, tak mowi tez pani psycholog.

Nie wiem, co w tym zaskakującego, że psycholog mówi rzeczy oczywiste o
człowieku.

26. Data: 2008-11-13 09:37:49

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

Dzieki za odpowiedzi i pierwsze skojarznia.
Odpowiedz brzmi: superniania Dorota Zawadzka
(chociaz oczywiscie mogly to powiedziec inne osoby).

To co napisaliscie potwierdza moje obserwacje.
Zobaczcie co sie porobilo -
slowa ktore napisalem czyli:

"
[...]

kojarza nam sie wielu z jakims systemem opresyjnym.
Slowa te mogl powiedziec Hitler (skojarzenie jak najbardziej ok),
Papiez (chrzescijanstwo i podzial na dobro i zlo),
Giertych.
Ktos jeszcze pisze ze te slowa musial powiedziec ktos kto nie ma dzieci
(czyli bujajacy w oblokach).

Po przeciwnej stronie barykady stoja Manuela Gretkowaska, Owsiak
ze swoim "robta co chceta", ktore ma wyzwolic rzekomo spod tego ucisku.

===============================
Jak to jest ze metody pedagog, psycholog i dobrego praktyka - czyli
superniani,
kojarza sie z systemem opresyjnym? Z Hitlerem?
Jak to sie stalo ze powstaly takie wyobrazenia?
Jak to jest ze ten dobry system (ktory potwierdzila w dzialaniu superniania)
czesc ludzi kojarzy jako super przemoc?
adamoxx1 nawet napisal ze te slowa musial powiedziec ktos "kto nie ma
dzieci" czyli niepraktyk.

NIC BARDZIEJ MYLNEGO, jak widac.

Pytanie zasadnicze: skad wiec biora sie takie mylne wyobrazenia o
wychowaniu?
Skad wzielo sie idiotyczne "robta co chceta?" ktoremy nie tylko Giertych ale
i Superniania zadaje klam?
adamoxx1, przypuszczam uwaza sie za praktyka
A JEST DOKLADNIE ODWROTNIE. To adamoxx1 jest niepraktykiem,
natomiast wypowiedziane slowa byly uzyte przez pedagoda-praktyka -
supernianie.

Skad wiec mylne wyobraznia adamoxx1 na temat tego jak wychowyac?
Jak takie mylne wyobrazenia powstaja?

Co wiecej, te mylne wyobrazenie istnieja nie tylko w swiecie wychowania ale
tez dotycza
takich zagadnien jak: wyksztalcenców, manipulujacych naukowców,
falszowanych sondazy, dziwnego faminizmu,
rzekomo pokrzywdzonych transwestytów przez istnienie toalet mesko-damskich,
oderwanych od rzeczywistosci opinii ogólu
itd. itd.

Dlaczego o tym pisze: bo od dluzszego czasu mam wrazenie ze swiat zwariowal.
Powstala jakas sztuczna rzeczywistosc oderwana od prawdziwej, ktora w
dodatku uwaza
sie za najlepsza i jedynie sluszna. Madrzejsza. Nic bardziej mylnego.

Zyjemy w swiecie wyobrazen, w ktorym praktyczne wychowanie superniani,
psychologa jakby nie bylo,
kojarzymy z Hitlerem, z czyms negatywnym. A jak widac jest dokladnie
odwrotnie.
Odwrócenie kota do góry nogami.
Ciekawe ze osoby ktore maja te mylne wyobrazenia, uwazaja siebie za
super-praktyków!
Roszcza sobie pretensje bycia najbardziej prawdziwymi, praktycznymi i
lepszymi.
A jest dokladnie odwrotnie!

Jest to dla mnie cos niesamowitego, jak taki sztucny swiat wyobrazen i
opinii powstal?
======================

To ze czasami udzielam sie na tej grupie, to rowniez efekt tego, ze widze
jak bardzo powstal sztuczny swiat wyobrazen,
i jak bardzo jest on odlegly od rzeczywistosci, pomimo ze sam uwaza sie on
za najbardziej rzeczywisty, sprawiedliwy,
najlepszy i praktyczny. Lubie to czasami prostowac, pokazywac falsz tego
swiata wyobrazen.

Ciekawe jak taki sztuczny swiat wyobrazen powstaje? Jak to jest ze sam
siebie uwaza ze najlepszy, najbardziej praktyczny?

Pozdrawiam,
Duch

27. Data: 2008-11-13 09:50:52

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Duch<n...@n...com>

[...]
> [...]
>
> kojarza nam sie wielu z jakims systemem opresyjnym.
> Slowa te mogl powiedziec Hitler (skojarzenie jak najbardziej ok),

Misiu Pysiu, ja tylko żartowałem (w kontekście ogromnego wzrostu
popularności Hitlera na psp ostatnimi czasy).

Moją odpowiedzią serio był Owsiak - sądziłem, że zachwyciłeś się kontrastem
z używanym przez niego i nadużywanym przez innych sloganem "Róbta co
chceta".

Don

28. Data: 2008-11-13 10:05:23

Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Giertych.
> Ktos jeszcze pisze ze te slowa musial powiedziec ktos kto nie ma dzieci

Cóż, wolność skojarzeń różnych ludzi. Ot co.
Nie dorabiałabym do tego filozofii.

Poza tym, cytowane słowa były wyrwane z kontekstu.

Superniania, o ile wiem, reprezentuje pewne konkretne podejscie, które
faktycznie da się opisać mniej więcej tak, jak zacytowałeś. Mnie rozwiązanie
tej zagadki nie zdziwiło, myślałam, że nie trafię bo to by było zbyt
oczywiste.

Warto pamiętać o kontekście tej wypowiedzi.
W swoich programach superniania ma wielokroć do czynienia z dziećmi, które
biją własnych rodziców, skaczą sobie do oczu, itp. Które być może nie
wiedzą, co to zasady, reguły, kary i nagrody i potrzebują jasnego,
konsekwentnego systemu. Oprócz tego, a nawet przede wszystkim, potrzebują
miłości, bezpieczeństwa, szacunku. To oczywiste. Jednak cytowana wypowiedź
koncentruje się na czymś innym, bo nie jest kompleksowym wykładem na temat
wychowania tylko kilkoma zdaniami wyciętymi z szerszego kontekstu.

BTW. Studiowałam pedagogike (wprawdzie podyplomowo, no ale coś tam liznęłam)
i pamiętam, że mnie podobnych zdań uczono.

Z tą różnicą, że:

Dziecko musi wiedziec co jest dobre a co zle, (I WIELE INNYCH RZECZY też
musi wiedzieć)
> trzeba go tego nauczyc.(I WIELU INNYCH RZECZY też trzeba nauczyć)
> Do wychowania dziecka sluza nagrody i kary. (MIĘDZY INNYMI)
> Najlepiej uzywac nagród ale kary sa czasami nieuniknione (w odpowiednich
> sytuacjach, po spełnieniu szeregu WARUNKÓW, którym ma odpowiadać kara oraz
> nagroda)

Więc mnie rozwiązanie twojej zagadki nie zdziwiło.
To co piszesz dalej w poście to imo uogólnienia i nieco na wyrost
wyciągnięte wnioski.
Oj, ale się nagadałam.
pozdr. serdecznie.
:)
o.

29. Data: 2008-11-13 10:06:40

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od niemal początku ujawnienia się tej postaci (czyli od kilku lat)
twierdzę, że bardziej sensownym pseudonimem roboczym dla DZ
od "super-niania" pozostaje "super-kapo".
[Do sprawdzenia choćby na psd.]
Notabene: do dziś nie zmieniłem zdania.

BTW ładną "amerykę" odkryłeś. :)
Wow! ;)

--
CB

30. Data: 2008-11-13 10:12:39

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Don Gavreone" <s...@l...po> wrote in message

> Misiu Pysiu, ja tylko żartowałem (w kontekście ogromnego wzrostu
> popularności Hitlera na psp ostatnimi czasy).

rozumiem, ok.

> Moją odpowiedzią serio był Owsiak - sądziłem, że zachwyciłeś się
> kontrastem z używanym przez niego i nadużywanym przez innych sloganem
> "Róbta co chceta".

nie Owsiak, ale masz racje, o kontrast mi wlasnie chodziło.
Co do owsiaka, juz odwołał róbta co chceta,
a za 20 lat też bedzie tak mówił jak Superniania,
Giertych czy Papież,
każdego dosięga rozwój ;)

--------
Swoją drogą, bardzo ciekawi mnie to sie dzieje, ze młodemu wydaje sie
ze to "robta co chceta" jest rozwiązaniem. I jest tego pewien.
Sporo też tej "mądrości" pochodzi z mediów.

Rzeczywistosc pokazuje jednak
ze zupełnie odwrotnie.
Skad wiec taka dziwna opinia?

Jedyne co mi to tłumaczy to zbytnia opresyjnosc wzgledem dziecka w
dziecinstwie,
ktora powoduje taki opór przed wychowaniem a w rzeczywistosci przed opresją.
Ciekawa jest historia Owsiaka - facet przebijał nauczycielom opony, palił
dzienniki szkolne,
czyli był to rodzaj chuligana. Jakieś jego kłopoty w domu?

Pozdr,
Duch

Co to jest autoironia ...
Bohaterwowie trzeciej "niepodległości"