Kto to powiedzial?

31. Data: 2008-11-13 10:19:47

Temat: Re: Kto to powiedzial?
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in message
news:gfgu2r$21dk$1@news2.ipartners.pl...
> bardziej sensownym pseudonimem roboczym dla DZ
> od "super-niania" pozostaje "super-kapo".
> [Do sprawdzenia choćby na psd.]
> Notabene: do dziś nie zmieniłem zdania.

Wez wyjasnij, nie umiem znalesc.

> BTW ładną "amerykę" odkryłeś. :)
> Wow! ;)

Pisze takie oczywistosci?
To jak wyjaśnisz negatywne skojarzenia słów Superniani, przez niektórych?
Albo ten anty-Giertychizm (w sensie wychowania, mundurków)?

Pozdr,
Duch

32. Data: 2008-11-13 10:24:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Nov 2008 10:37:49 +0100, Duch napisał(a):

> To ze czasami udzielam sie na tej grupie, to rowniez efekt tego, ze widze
> jak bardzo powstal sztuczny swiat wyobrazen,
> i jak bardzo jest on odlegly od rzeczywistosci, pomimo ze sam uwaza sie on
> za najbardziej rzeczywisty, sprawiedliwy,
> najlepszy i praktyczny. Lubie to czasami prostowac, pokazywac falsz tego
> swiata wyobrazen.
>
> Ciekawe jak taki sztuczny swiat wyobrazen powstaje? Jak to jest ze sam
> siebie uwaza ze najlepszy, najbardziej praktyczny?

Powstaje z prostej przyczyny: z ludzkiego olewactwa i wygodnictwa, któremu
dają ludzie upust, mając łatwy dostep do wygód, rozrywek, żarcia i
technologii.
To wszystko natychmiast sie prostuje (zauważ!), kiedy tego wszystkiego
nagle brakuje, czyli np. w sytuacji wojny.
Niestety, tu Cie nie pociesze, że wojny już nie będzie...

33. Data: 2008-11-13 10:30:49

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"ostryga" <z...@v...pl> wrote in message

> Cóż, wolność skojarzeń różnych ludzi. Ot co.
> Nie dorabiałabym do tego filozofii.

A ja bym dorobil - ktos nawet napisal ze te slowa musial wypowiedziec
nie-praktyk, ktos bez dzieci.
Slowa wydaja sie bardzo opresyjne.
Masz racje, nie tylko chodzi o dobro i zlo ale o milosc do dziecka.
JEDNAK w pragramach SuperNiani, dzieci sa kochane,
na tym wlasnie to polega - mimo ze sa kochane,
sprawiaja problemy wychowawcze. I okazuje sie
ze rozwiazaniem jest ustalnie dobra i zla, oraz
nagrody i kary.

> miłości, bezpieczeństwa, szacunku. To oczywiste. Jednak cytowana wypowiedź
> koncentruje się na czymś innym, bo nie jest kompleksowym wykładem na temat
> wychowania tylko kilkoma zdaniami wyciętymi z szerszego kontekstu.

Tak, ale to jest jedno z glównych przeslan SuperNiani, oto jej przeslania
ktore zapamietalem
- ustalenie dobra i zla
- nagrody i kary
-organizowanie dzieciom zabaw
-triki w wychowywaniu dzieci
-pokazywanie bledów rodzicow z ktorym oni nie zdaja sobe sprawy

> Więc mnie rozwiązanie twojej zagadki nie zdziwiło.
> To co piszesz dalej w poście to imo uogólnienia i nieco na wyrost
> wyciągnięte wnioski.

Wedlug mnie, wnioski nie sa na wyrost. Dzialania super niani powoduja
zdziwienie,
i weryfikuja pewne istniejace stereotypy na temat wychowania np. obalaja mit
dobrego
"róbta co chceta", obalaja mit ze dziecko samo powinno decydowac co jest
dobre a co zle i
ze pedagog nie powinien w to ingerowac. To superniania obala.
Dla mnie to nowosc, ze cos takiego zostalo pokazane.

Gratuluje odgadniecia osoby :)

Pozdrawiam,
Duch

34. Data: 2008-11-13 10:33:23

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę: http://www.urwis.pl/forum/viewtopic.php?t=5065

--
CB

35. Data: 2008-11-13 10:35:05

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nagle brakuje, czyli np. w sytuacji wojny.
> Niestety, tu Cie nie pociesze, że wojny już nie będzie...

Tez tak mysle.
Majac na mysli wojne, masz pewnie na mysli okolicznosci w ktorych
trzeba odpowiadac za swoje decyzje.
Natomiast swiat zbyt wygodny powoduje degregolade, patologie.

Ciekawe, na to zwraca uwage tez Korwin-Mikke.

Widac to na zwierzakach np.kotach domowych,
te ktore zyją przy kuchni, sa chore, leniwe, marudne.
Te ktore zyją dziko, sa zdrowe, bystre, szybkie.

Pozdr,
Duch

36. Data: 2008-11-13 10:37:40

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in message
> Proszę: http://www.urwis.pl/forum/viewtopic.php?t=5065

Rozumiem...
dziwne mnie ze akurat Tobie metody superniani sie nie podbają.
Zaskoczenie dla mnie.
Duch

37. Data: 2008-11-13 10:42:06

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lis, 11:19, "Duch" <n...@n...com> wrote:

> Pisze takie oczywistosci?
> To jak wyjaśnisz negatywne skojarzenia słów Superniani, przez niektórych?
> Albo ten anty-Giertychizm (w sensie wychowania, mundurków)?

Skad wniosek i pewnosc, ze osoba, ktora zaproponowala Giertycha jako
odpowiedz na Twoje pytanie jest anty Giertychowska, heh? :) To Twoje
skojarzenia :) Moze jest pro, moze anty :) [Ale masz racje, jestem
anty :)]
Czy jesli napisalabym 'Papiez' - tez uznalbys, ze osoba jest 'anty
papieska' ? Czy moze wtedy uznalbys, ze pro papieska? :) Moja
odpowiedz nie brzmiala 'Giertch'. Bylo to niedowierzanie,
powatpiewanie i lekka drwina ("No chyba nie Giertych?). Slowa, ktore
zacytowales sa moim zdaniem zbyt delikatne i wywazone jak na
Giertycha... A 'Superniania' wydawala mi sie zbyt oczywista
odpowiedzia, dlatego tez nawet tego nie pisalam (zaznaczyles przeciez,
ze odpowiedz bedzie zaskakujaca...).

Pozdrawiam,
F.

38. Data: 2008-11-13 10:57:32

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

A mnie - dla odmiany - twoje zdziwienie nie dziwi.
Ciekawe. ;)

39. Data: 2008-11-13 12:35:12

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kojarza sie z systemem opresyjnym? Z Hitlerem?
> Jak to sie stalo ze powstaly takie wyobrazenia?
> Jak to jest ze ten dobry system (ktory potwierdzila w dzialaniu
> superniania)
> czesc ludzi kojarzy jako super przemoc?
> adamoxx1 nawet napisal ze te slowa musial powiedziec ktos "kto nie ma
> dzieci" czyli niepraktyk.
>
> NIC BARDZIEJ MYLNEGO, jak widac.
>
> Pytanie zasadnicze: skad wiec biora sie takie mylne wyobrazenia o
> wychowaniu?
> Skad wzielo sie idiotyczne "robta co chceta?" ktoremy nie tylko Giertych

No chłopie, czuję manipulację ...

> [...]
> natomiast wypowiedziane slowa byly uzyte przez pedagoda-praktyka -
> supernianie.
>
> Skad wiec mylne wyobraznia adamoxx1 na temat tego jak wychowyac?
> Jak takie mylne wyobrazenia powstaja?
>
> Co wiecej, te mylne wyobrazenie istnieja nie tylko w swiecie wychowania
> ale tez dotycza
> takich zagadnien jak: wyksztalcenców, manipulujacych naukowców,
> falszowanych sondazy, dziwnego faminizmu,
> rzekomo pokrzywdzonych transwestytów przez istnienie toalet
> mesko-damskich,
> oderwanych od rzeczywistosci opinii ogólu

... no i już ją mam ...

Jakoś tak dziwnie swobodnie łączysz kwestię wychowywania dzieci
i kreślenia wyraźnej granicy między dobrem a złem (dla dzieci)
a światem ludzi dorosłych.

Jawny komunikat, jak dajesz jest:
- jak to się dzieje, że ulegamy stereotypom ?
a niejawny ('podstępny' ;) brzmi:
- dlaczego buntujecie się przeciwko wyrazistym metodom wychowawczym
stosowanym w świecie dorosłych ? (czyli dlaczego akceptujecie Owsiaka
z jego 'róbta co chceta', dlaczego tak się buntujecie przeciwko
'wychowywaniu' transwestytów, feministek, wykształciuchów, naukowców

Sprawa jest prosta:
- jak masz do czynienia z dzieckiem - słowa niani są OK.
- jak masz do czynienia z nastolatkiem - słowa niani należałoby
uzupełnić: '... ale w sumie i tak już nic się nie da specjalnie poprawić,
możesz sobie karać'
- jak masz do czynienia z dorosłym to 'kara' tyczy się 'przestępcy'.

Zdecyduj, czym chciałbyś sietu zająć - probleme metod wychowawczych
które należy wpajać dzieciom, czy problem transwestytów, feministek i
Owsiaka ;)

40. Data: 2008-11-13 12:46:43

Od: "ostryga" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobre a co zle i
> Dla mnie to nowosc, ze cos takiego zostalo pokazane.

No ok. Te twoje powyższe wnioski nie są na wyrost.
Tyle, że akurat dla mnie to nie nowość. :)

> Gratuluje odgadniecia osoby :)

Poproszę nagrodę!! ;)

> Pozdrawiam,
> Duch