Re: Kto to powiedzial?

From: "Redart" <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kto to powiedzial?
Date: Thu, 13 Nov 2008 13:35:12 +0100

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:gfgshf$dg1$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
> kojarza sie z systemem opresyjnym? Z Hitlerem?
> Jak to sie stalo ze powstaly takie wyobrazenia?
> Jak to jest ze ten dobry system (ktory potwierdzila w dzialaniu
> superniania)
> czesc ludzi kojarzy jako super przemoc?
> adamoxx1 nawet napisal ze te slowa musial powiedziec ktos "kto nie ma
> dzieci" czyli niepraktyk.
>
> NIC BARDZIEJ MYLNEGO, jak widac.
>
> Pytanie zasadnicze: skad wiec biora sie takie mylne wyobrazenia o
> wychowaniu?
> Skad wzielo sie idiotyczne "robta co chceta?" ktoremy nie tylko Giertych

No chłopie, czuję manipulację ...

> [...]
> natomiast wypowiedziane slowa byly uzyte przez pedagoda-praktyka -
> supernianie.
>
> Skad wiec mylne wyobraznia adamoxx1 na temat tego jak wychowyac?
> Jak takie mylne wyobrazenia powstaja?
>
> Co wiecej, te mylne wyobrazenie istnieja nie tylko w swiecie wychowania
> ale tez dotycza
> takich zagadnien jak: wyksztalcenców, manipulujacych naukowców,
> falszowanych sondazy, dziwnego faminizmu,
> rzekomo pokrzywdzonych transwestytów przez istnienie toalet
> mesko-damskich,
> oderwanych od rzeczywistosci opinii ogólu

... no i już ją mam ...

Jakoś tak dziwnie swobodnie łączysz kwestię wychowywania dzieci
i kreślenia wyraźnej granicy między dobrem a złem (dla dzieci)
a światem ludzi dorosłych.

Jawny komunikat, jak dajesz jest:
- jak to się dzieje, że ulegamy stereotypom ?
a niejawny ('podstępny' ;) brzmi:
- dlaczego buntujecie się przeciwko wyrazistym metodom wychowawczym
stosowanym w świecie dorosłych ? (czyli dlaczego akceptujecie Owsiaka
z jego 'róbta co chceta', dlaczego tak się buntujecie przeciwko
'wychowywaniu' transwestytów, feministek, wykształciuchów, naukowców

Sprawa jest prosta:
- jak masz do czynienia z dzieckiem - słowa niani są OK.
- jak masz do czynienia z nastolatkiem - słowa niani należałoby
uzupełnić: '... ale w sumie i tak już nic się nie da specjalnie poprawić,
możesz sobie karać'
- jak masz do czynienia z dorosłym to 'kara' tyczy się 'przestępcy'.

Zdecyduj, czym chciałbyś sietu zająć - probleme metod wychowawczych
które należy wpajać dzieciom, czy problem transwestytów, feministek i
Owsiaka ;)