Re: Kto to powiedzial?

Data: 2008-11-13 16:48:24
Temat: Re: Kto to powiedzial?
Od: "Redart" <r...@o...pl>

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:gfhk1m$uks$1@news.dialog.net.pl...
> "cbnet" <c...@n...pl> wrote in message

> Nie wiem. Ale co, tez tak myslisz jak w tym stwierdzeniu?
>
> A jesli naprawde tacy jestesmy, to ... ok, moze smutne,
> ale czy mamy likwidowac system nagród i kar, i udawać przez
> to jacy jesteśmy górnolotni?
> To dopiero byłby horror.
> Likwidacja nagraody i kary tylko po to zeby kogos nie raził
> obraz zbyt "prymitywngo" zachowania człowieka, ktory opiera sie
> na nagrodzie i karze.

Einstein mówił to w kontekście oceny religii, które
nie potrafią znaleźć innego źródła moralności poza abstrakcyjnym
Bogiem obiecujący wizję raju i piekła po śmierci. To nie krytyka
stosowania systemu nagród i kar 'tu i teraz' ;) tylko krytyka
wszystkiego tego, co nie potrafi znaleźć źródeł moralności
i zakotwiczyć się w samym człowieku, jego doświadczeniach.