Kto zna pierogi dla opornych

1. Data: 2003-01-05 21:41:35

Temat: Kto zna pierogi dla opornych
Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę od doświadczonych grupowiczów o przepis na ciasto na pierogi
(a może i nadzienie na ruskie?)dla opornej osoby . Chodzi mi o to, że
próbuję średnio raz w miesiącu , a za nic w świecie nie chce wyjść takie
normalne!. Jaka mąka? Ile wody? Czy dać jajko? Ile (w minutach?) powinno się
wyrabiać? Kiedy stwierdzić, że dość wody? Czy podsypywać mąką czy nie, bo
się znów nie będą zlepiać? Ludzie, kto mi krok po kroku wytłumaczy?
Antytalent pierogowy
Dorota

1. Data: 2003-01-06 05:23:03

Temat: Re: Kto zna pierogi dla opornych
Od: "K-2" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Dorota
>Wsypujemy mąkę na stolnicę przesiewając ją przez sito.Dodajemy łyżkę oleju
(słonecznikowego) i powoli
dodajemy letnią wodę aż ciasto da się wyrabiać. Jajko opcjonalnie. Wyrabiamy
dopóki nie znikną grudki, powinno być dość twarde aby uniknąć podsypywania
mąki przy wałkowaniu. Ciasto jest dość elastyczne, więc trudno je wałkować
aby stało się posłuszne (nie kurczyło się przy wałkowaniu) nakrywamy je
podgrzaną miseczką (nalać gorącej wody i wytrzeć) na 15-20 minut. Dalej to
już wałkowanie, wykrawanie i lepienie.

1. Data: 2003-01-06 06:43:16

Od: "Monika" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Podam Ci niezawodny przepis na ciasto na pierogi.
Kup jedną bułkę pszenną i namocz ją w wodzie.
Jak już będzie cała nasiąknięta wodą, to do drugiej miski wsyp troche mąki,
około 2 szklanek...teraz weź bułkę z wody (tyle ile bułka wody uniesie) i
włóż do tej miski z mąką i zacznij wyrabiać ciasto, jeśli bedziesz widzieć
że za mało mąki, to dosypuj.
Najśmieszniejsze jest to, że nigdy nie wyjdzie Ci twarde ciasto, ponieważ
wszystkie inne składniki jak jajko jest wbułce, więc nie musisz się o nic
martwić..

A co do farszu:
ugotowane ziemniaki mieszam z twarogiem i dodaję podsmażoną cebulkę drobno
pokrojoną, doprawiam solą i pieprzem i farsz gotowy...

A gotuj w wodzie osolonej, z odrobiną oleju...Aż wypłyną ..
Smacznego
Pozdrawiam
Monika z Poznania

1. Data: 2003-01-06 07:00:20

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota wrote:
> [...]
> (a może i nadzienie na ruskie?)dla opornej osoby . Chodzi mi o to, że
> próbuję średnio raz w miesiącu , a za nic w świecie nie chce wyjść takie

Ja daję zwykłą pszenną (np. Poznańską, Szymanowską itp.).

> Ile wody?

Wodę daję taką swieżo ugotowaną, można rzec - gorącą. Tyle, by ładnie
się formowało, nie kleiło do rąk i nie było zbyt gumiaste (mało
rozciągliwe).

> Czy dać jajko?

Nie daję. Nigdy.

> Ile (w minutach?) powinno się
> wyrabiać?

Tak długo, aż ciasto wyrobi się na w miarę gładką masę. Ja wyrabiam krótko.

> Kiedy stwierdzić, że dość wody?

Jak nie będzie twarde i da się ładnie rozpłaszczyć w dłoniach.

> Czy podsypywać mąką czy nie, bo
> się znów nie będą zlepiać?

Podsypywać! Będzie się zlepiać, jeśli nie będzie mąki w miejscu
zlepiania. Jak rozwałkujesz, to mąka się "wchłonie".

> Ludzie, kto mi krok po kroku wytłumaczy?

Wsypuję do michy ok. 0,5 kg mąki pszennej. Dodaję szczyptę soli. W
środku robię dołek, w który wlewam gorącą wodę (ok. 1-1,5 szklanki).
Wszystko mieszam jakiś narzędziem (czyt. drewnianym widelcem ;-)). Jak
się m/w połączy, to wywalam na stolnicę i zagniatam, by tworzyło zwartą
masę. Potem dzielę na mniejsze części i wałkuję. Stolnicę przedtem
posypuję mąką, to samo robię z ciastem "na górze" w czasie wałkowania.
Wykrajam kółka (ja robię to kubkiem, moja mama - lejkiem). Nakładam
łyżeczką farsz i zlepiam brzegi palcami.

Farsz robię podobnie jak Monika. Gotuję ziemniaki (ok. 0,5 kg). Jako, że
nie posiadam maszynki do mielenia - rozgniatam je zaraz po ugotowaniu i
zostawiam do ostygnięcia. Dodaję rozdrobniony twaróg (1 kostka), solę,
pieprzę, wrzucam podduszoną cebulkę (pokrojona musi być dość drobno -
mogą być cienkie pół-talarki). I to wsio :-).

> Antytalent pierogowy

Nie przejmuj się. W robieniu pierogów sekret tkwi w dobrym (plastycznym)
cieście i smakowitym farszu :-). Każdy sam musi wyćwiczyć własną
technikę :-).

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2003-01-06 08:29:41

Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciasto na pierogi
------------
3 szklanki ( duraleksowej) mąki
2 jaja
około 3/4 szkl. ( duraleksowej) ciepłej wody
1 łyżeczka oleju
odrobina soli

Mąke wsypuje do miski , najczęściej Szymanowską (możesz przesiać )
Robię dziurke na środku mąki i wrzucam jajka , 1 łyżeczke oleju.
Wlewam bardzo ciepłą przegotowaną wode i szybko mieszam łyżka.
Gdy składniki sie połączą zagniatam ciasto ręką. Nie za długo , do
momentu jak będzie gładkie i elastyczne. Odkrawam kawałek ciasta ,
a reszte wkładam do miski i przykrywam ściereczką , aby nie wysychało.
Wałkuje wałkiem podsypując mąką , wykrawam takiem narzędziem do
robienia pirogów, układam krążek w tej foremce, nakładam farsz ,
smaruje
mokrym pędzelkiem jeden brzeg krążka i zaciskam foremke ( do robienia
pierogów) i gotowe. Pierogi się nie rozklejają podczas gotowania, i nie
są twarde.
Gotuje tak około 5 minut od momentu jak wypłyną na wierzch.

Przepisu na farsz do ruskich pierogów nie znam , nigdy nie robiłam.
Zawsze robie z kapustą i grzybami, mięsem lub na słodko z jabłkami ,
jagodami.

Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-01-06 10:44:47

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo proszę od doświadczonych grupowiczów o przepis
na ciasto na pierogi
> Ludzie, kto mi krok po kroku wytłumaczy?
===========
1. Kupic make
2. Zamknac zone w kuchni razem z maka
3. Nie wypuszczaj jej, dopoki nie poczujesz zapachu
pierogow polanych zlocista cebulka.
4. Jesli nie masz zony... usmaz jajecznicze.

To jest moj przepis i jest sprawdzony w 100 procentach.
Pierogi zawsze wychodza idealne! :-}

waldek
===========

1. Data: 2003-01-06 17:05:41

Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pierogow polanych zlocista cebulka.
> 4. Jesli nie masz zony... usmaz jajecznicze.
>
> To jest moj przepis i jest sprawdzony w 100 procentach.

Dzięki, Waldek, za radę, ale to ja jestem żoną!!!!!
Czyżbyś się znał z moim wspaniałym mężem? :-)
Pozdrowienia
Dorota

1. Data: 2003-01-06 18:02:17

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 5 Jan 2003 22:41:35 +0100, "Dorota" <d...@o...pl> wrote:

> [...]
>wyrabiać? Kiedy stwierdzić, że dość wody? Czy podsypywać mąką czy nie, bo
>się znów nie będą zlepiać? Ludzie, kto mi krok po kroku wytłumaczy?

zrob nalesniki, nabij je nadzieniem jak do ruskich, odsmaz i juz
masz klopot z glowy ;)

Trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-06 18:08:30

Od: "WMA" <w...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Moja babcia, zawsze dodawala tez na poczatku lyzke smietany (zwyklej,
kwasniej), nie wiem jakie to ma znaczenie ale jej pierogi to pycha :)

Wacek

1. Data: 2003-01-06 18:48:49

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci

> zrob nalesniki, nabij je nadzieniem jak do ruskich, odsmaz i juz
> masz klopot z glowy ;)

Wlasnie !!! Dzieki Krysiu za przypomnienie :-))))

Adiola

Chwalę-makowiec z jabłkami-Wkn :))
pomidory suszone
łazanki