Ktora kolejnosc agd jest bardziej funkcjonalna?

1. Data: 2005-02-11 14:29:07

Temat: Ktora kolejnosc agd jest bardziej funkcjonalna?
Od: "PT" <ptajemniczy@wp_smieci.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
nasz projekt kuchni przewiduje uklad U. Odpowiada nam, ale ja mam watpliwosc
co do kolejnosci. Moze sie podzielicie swoimi uwagami/doswiadczeniami?

Patrzac na kuchnie od wejscia, to po prawej i po lewej jest ramie litery U,
a na wprost jest okno ze zlewem i zmywarka. Prawa strona jest ok.

--------[okno ]---
|--------[zlew]
| -- kawalek blatu 30cm
[3] - plyta el.
| - kawalek blatu 30cm
[2] - piekarnik + mikrofala w slupku
[1] - lodowka w zabudowie
-----|wejscie|---

Projektantka proponuje kolejnosc po lewej jak na rysunku. Moja druga polowa,
uwaza, ze to jest ok. Ja mam watpliwosc, czy nie powinno byc
odwrotnie 1<->2.
Chodzi o to, ze wg mnie do lodowki czesciej sie siega/zaglada niz do
piekarnika/mikrofali. Dlatego chyba lepiej, zeby lodowka byla blizej blatu,
zeby bezposrednio postawic wyjete rzeczy.

Tak jak w projektcie, to zeby siegnac do lodowki trzeba bedzie zrobic za
kazdym razem jeden krok, zeby 'ominac' piekarnik i postawic wyjete rzeczy na
blat. Nawet, jak sie nie zmieszcza na blat przy plycie, to i tak dochodzi
ten jeden krok wiecej, zeby postawic je na blacie roboczym przy zlewie.

Z drugiej strony, 30 cm blatu miedzy plyta a slupkiem to nie jest zbyt duzo
i moze lodowka by byla za blisko zrodla ciepla?

Jest cos na rzeczy, czy raczej rozterki faceta, co sie nie zna?

pozdrawiam
PT

2. Data: 2005-02-11 14:39:37

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Feb 2005 15:29:07 +0100
"PT" <ptajemniczy@wp_smieci.pl> wrote:

> Patrzac na kuchnie od wejscia, to po prawej i po lewej jest ramie
> litery U, a na wprost jest okno ze zlewem i zmywarka. Prawa strona
> [...]

zdajesz sobie sprawe, ze tutaj nic nie widac?
chyba ze na calej dlugosci po prawej masz blat jakis...
bo ja tego U nie widze :)

ja mialem podobny dylemat
piekarnik wywalilem w rog, lodowke dalem blizej blatu - zdecydowanie
czesciej sie tam siega
pamietaj o odstepie miedzy piekarnikiem a lodowka
ja dalem cargo 30cm

Sierp

3. Data: 2005-02-11 14:40:21

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PT" <ptajemniczy@wp_smieci.pl> napisał w wiadomości
> [...]zeby siegnac do lodowki trzeba bedzie zrobic za
> kazdym razem jeden krok, zeby 'ominac' piekarnik
> i postawic wyjete rzeczy na blat.

Z drugiej strony w wariancie alternatywnym żeby odstawić ciężką, gorąca
blachę z piekarnika, trzeba będzie omijać lodówkę - niby rzadziej, za to
uciążliwość dużo większa :)

> [...]30 cm blatu miedzy plyta a slupkiem to nie jest
> zbyt duzo i moze lodowka by byla za blisko zrodla ciepla?

Piekarnik też grzeje, choć nie aż tak, jak palnik z garem - za to dłużej i
większą powierzchnią. Tak w sumie to nie wiem, jak byłoby wygodniej - układ
"kanoniczny" to lodówka, kawałek blatu, zlew, duży kawałek blatu, kuchenka,
kawałek blatu - tak piszą w mądrych książkach, tak mam i mi się sprawdza.
Trzeba by jeszcze wziąć pod uwagę, czy płyta i piekarnik mają wspólne
sterowanie, jak się otwierają drzwi - wejściowe, jeśli są, i od lodówki, i
pewnie ze trzysta innych rzeczy. Jakbyś naszkicował plan kuchni z wymiarami
i planowane wyposażenie, to grupa by pewnie coś wymyśliła :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

4. Data: 2005-02-11 15:09:59

Od: "PT" <ptajemniczy@wp_smieci.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <s...@s...sierp.net> wrote in message
..

> [...]
> czesciej sie tam siega
> pamietaj o odstepie miedzy piekarnikiem a lodowka

dzieki za odpowiedz,
dobrze ci sie zdaje, ze na rysunku calego U nie widac. Wyraznie przeciez
napisalem, ze prawa strona jest ok, a PO LEWEJ projektantka zaproponowala
kolejnosc tak, jak na rysunku. Wniosek -> rysunek przedstawia strone lewa a
nie cale U.

Musi byc odstep miedzy lodowka a piekarnikiem? Z jakiego powodu? Piekarnik
ma izolacje, widzialem realizacje jedno obok drugiego?

dzieki
PT

5. Data: 2005-02-11 15:15:28

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-11 15:29 +0200, Użytkownik PT napisał :

> Witam,
> nasz projekt kuchni przewiduje uklad U. Odpowiada nam, ale ja mam watpliwosc
> co do kolejnosci. Moze sie podzielicie swoimi uwagami/doswiadczeniami?
[ciach]
Co prawda mam L, ale ustawienie mam nastepujace:
okno>zmywarka(zabudowana-blat)>zlewozmywak>blat>kuch
enka>/zakręt/>blat>lodówka>
drzwi. Bardzo sobie chwale.

Edytka [edymon]

edytka.host.sk

6. Data: 2005-02-11 15:49:39

Od: "PT" <ptajemniczy@wp_smieci.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze bardzo,
oto informacje, jesli grupa :-) moze skomentowac, to byloby fajnie:

1. drzwi nie ma, jest otwarte wejscie do kuchni
2. drzwi lodowki wg mnie musza sie otwierac w lewo (zawiasy po lewej
stronie) w kazdym przypadku bo inaczej
to bedzie nieergonomiczne
3. wymiary: jest to prostokat z krotszymi bokami z wejsciem i oknem, stojac
w wejsciu:
- w lewo do kata 140
- sciana lewa 316
- sciana pod oknem 282 (okno 118, centralnie)
- sciana prawa ma od okna do grzejnika 212
- po prawej stronie wejscia nie ma sciany, wejscie jest jakby od samego
kata.

Na rysunku to jakos tak, sciany prawej nie rysuje (o - wentylacja, ze
scianie dla okapu i w suficie podwieszanym przy wejsciu, oba kominy
niezalezne i tylko nasze) :
----[okno]-----|

------[wejscie]|

Uklad z projektu pasuje nam i do tego pasuje do mediow (mieszkanie kupione
nowe). Projekt, idac od strony lewej dol na rysunku zgodnie z ruchem
wskazowek zegara:
* lewa sciana:
- lodowka w zabudowie , + ew. szafka u gory
- slupek piekarnik+mikro, pod piekarnikiem i nad mikro szafki, dolna to
duza szuflada
- 30cm blat z szafka,
- 90cm szuflady z plyta el. + okap 90cm
- 30 cm blat z kargo,
- szafka narozna, otwiera sie pod oknem (nad nia wisi szafka 60cm w rogu po
prawej od okapu)
* sciana z oknem:
- zlew 1-komorowy bateria w srodku okna na wprost slupka w oknie(ociekacz z
prawej) z szafka
- pod ociekaczem 60cm zmywarka (wlasciwie do samego rogu, tylko tak
odsunieta, zeby sie dobrze otwierala)
- szafka narozna otwierana od sciany prawej (drzwiczki 40cm po stronie
prawej)
* prawa sciana:
- szafka 60cm
- szuflady 60cm
- na scianie prawej od okna wisza szafki 2x80cm dzielone w poziomie
(drzwiczki uchylne w gore)

4. Plyta: 3 fazy, wlasne sterowanie, piekarnik 1-faza tez wlasne sterowanie

PT

7. Data: 2005-02-11 20:26:46

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Może nie łapię opisu, ale gdzie blat, bo to chyba nie te trzydziestki.
Wg mnie absolutnie minimalna część robocza blatu to 80 cm.
Zacznij od części roboczej blatu i ją dopiero "obuduj".
Tak jak pisała Hania, myśl o sytuacjach ekstremalnych,
a nie "kroku do lodówki". U mnie lodówka jest na jednym końcu L,
a blat roboczy na drugim i nikt nie narzeka. Ważniejsze okazało się
miejsce do pracy. W walce o nie zrezygnowałem ze słupka.
Mikrofala poszła do góry, niestety była konieczność wykucia
dziury-niszy w ścianie, by licowała z górnym rzędem szafek.
A projektanta zapytaj czy taką kuchnię sobie by zaprojektował.

Pozdrawiam emarcin

8. Data: 2005-02-13 16:39:45

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PT" <ptajemniczy@wp_smieci.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Uwazaj by nie popełnic tego bledu, ktory ja popełniłem - mam pełno kawałkow
blatu o szerokosci 30cm, lecz nie mam takiego na 60cm. W efekcie kazdy
odcinek ktorym dysponuje jest za krotki by przyrzadzac obiad. Tzn jest mało
wygodnie

Zerknij tutaj

http://zawiszy.waw.pl/zdjecie/6177

Nie pomyslalem o czym tak trywialnym by zostawic prosty kawałek blatu na
okolo 60cm jako miejsce do przygotowywania dań. Teraz juz nic za bardzo
zrobic nie moge.

Od lewej leci zmywarka, zlew, kuchenka, narożnik i lodówka.

Teraz jak miałbym cos zmienic to caly zlew przesunałbym o 1 segment w lewo -
idealnie nad zmywarke. W sumie to moze kiedys jeszcze to zmienie - kwestia
wymiany blatu. Ale jak znam zycie to przyjdzie sei przyzwyczaic do tego, co
jest

9. Data: 2005-02-13 19:45:25

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

PT wystukał:

> Witam,
> nasz projekt kuchni przewiduje uklad U. Odpowiada nam, ale ja mam watpliwosc
> co do kolejnosci. Moze sie podzielicie swoimi uwagami/doswiadczeniami?

Szybka porada - w lutowym numerze 'ma jak mieszkanie' jest właśneie tekst
na temat ustawienia AGD w kuchni. Zajrzyj sobie w jakimś kiosku.

Jo'Asia

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
--<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

10. Data: 2005-02-14 08:39:42

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Feb 2005 16:09:59 +0100
"PT" <ptajemniczy@wp_smieci.pl> wrote:

> Musi byc odstep miedzy lodowka a piekarnikiem? Z jakiego powodu?
> Piekarnik ma izolacje, widzialem realizacje jedno obok drugiego?

bezpieczniej IMHO - nie wiem czy _musi_ natomiast ja zrobilem
i czytalem - ze lepiej sie tego trzymac
z piekarnika masz jednak gorace wyziewy - mysle, ze lepiej jak
to jest troszke dalej niz obok lodowki

Sierp

[spam] żaluzje i rolety
Gdzie kupić lustro do łazienki? Np. Castorama?
Marmur - czym wyczyścić
Do posiadaczy AEG Favorit
CZyszczenie plyty ceramicznej