Kuchnia chinska

1. Data: 2002-03-24 19:00:30

Temat: Kuchnia chinska
Od: "topek" <topek!!!NO-SPAM--CUT-IT-OUT!!!@post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow,
szukam w sieci przepisow na dania z kuchni chinskiej (generlanie chyba
azjatyckiej :-] ) Na np: ryz z jajkiem z piersia kurczaka i kielkami.
Najlepiej jakby sajt byl po polsku szukalem na kuchnia.3miasto.pl ale tam
nie podzielonych dan wzgledem kuchni a i wyszukiwarki brak. Z gory dzieki.

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

" Stach! Ty nie pchaj się, gdzie nie szukają cię,
Wyżej tyłka nie podskoczysz, to pamiętaj, "

1. Data: 2002-03-24 21:31:33

Temat: Re: Kuchnia chinska
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i na początek polecam stronę naszej koleżanki WKN:
http://www.gotowanie.wkl.pl/grp_przep.php?grp_prz=17
Przeglądnij archiwum pl.rec.kuchnia ( jest na górze strony ).
pozdr.,
Kamila K./stonsik

1. Data: 2002-03-25 07:52:37

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...
> [...]
> http://www.gotowanie.wkl.pl/grp_przep.php?grp_prz=17
> Przeglądnij archiwum pl.rec.kuchnia ( jest na górze strony ).

no, za dużo to u mnie tego nie ma. Aż wstyd :(
Ale dobre, na szczęście :-))

Wkn

1. Data: 2002-03-25 09:12:10

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no, za dużo to u mnie tego nie ma. Aż wstyd :(
> Ale dobre, na szczęście :-))
>
> Wkn

Nie ilość, a jakość się liczy;o)))
pozdrawiam,
Kamila K./stonsik

1. Data: 2002-03-28 22:59:30

Od: "RobZa" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa przepisy ktore przywiozlem z USA przetlumaczone przez Agnieszke
(a...@w...com) Jeszcze sie nie spotkalem z negatywnymi opiniami, a
wrecz przeciwnie

> 1) GENERAL TSAO'S CHICKEN

Kurczak Generała TSAO

1 jajko
0,7 kg kurczaka pokrojonego w 2 cm kostke
1 szklanka maki
olej do glebokiego smazenia
3/4 szklanki wody
3 lyzki skrobi kukurydzianej
3 lyzki ciemnego sosu sojowego(?)
3 lyzki bialego octu
3 lyzki chinskiego wina do gotowania
3 lyzki cukru
1 lyzeczka sosu hoisin
2 lyzki chinskiej pasty chili z czosnkiem
8 do 12 ziarenek pieprzu czarnego
1 lyzka oleju do obsmazania warzyw
2 zabki czosnku, zmielone
1 lyzecznka swiezego imbiru, posiekanego
1 zielona papryka, po usunieciu nasion pokroic w krotkie paseczki
1 czerwona papryka, jak wyzej
5 pedow bok choy, pokrojonych w calosci w poprzek wlokien

1. Ubic jajko, kurczaka obtoczyc w jajku i mace.
2. Smazyc w glebokim oleju do lekkiego zbrazowienia.
3. Odlozyc.
4. W misce polaczyc wode, sos sojowy, skrobie kukurydziana, ocet, wino,
cukier, sos hoisin, paste chili, pieprz (dla uzyskania pikatniejszego
smaku nalezy zwiekszyc ilosc skladnikow sosu o polowe).
5. Rozgrzac lyzke stolowa oleju w woku i dodac czosnek i imbir, obsmazac
przez kilka sekund, potem dodac papryke i bok choy.
6. Obsmazac przez okolo minute, tak zeby skladniki pozostaly polsurowe.
7. Dodac sos i mieso, smazyc mieszajac az sos zgestnieje, zdjac z ognia
i podawac na ryzu.

Uwagi: nalezy uwazac z importowana pasta chili chinska, bo jest bardzo
ostra. Trzeba jej dodac polowe tego co w przepisie. Podane w przepisie
ilosci odnosza sie do past chili produkcji amerykanskiej, ktore sa
lagodniejsze.

Druga wersja kurczaka generała:
> General Tso's Chicken

Składniki (4 porcje)

340 g filetu z kurczaka
2 lyzeczki ciemnego sosu sojowego(?)
2 lyzeczki wina ryzowego lub wytrawnego sherry
1 lyzeczka drobno posiekanego imbiru
1 lyzeczka skrobi kukurydzianej
1 lyzeczka oleju sezamowego
1/3 (szklanki chyba?) oleju, najlepiej sezamowego
2 suszone czerwone chili przecięte wzdluz na polowy
1 lyzka posiekanej swiezej skorki pomaranczowej lub
2 lyzeczki suszonej skorki z owocow cytrusowych (namoczonej i grubo
posiekanej)
1/2 lyzeczki prazonego pieprzu seczuanskiego (?) drobno zmielonego -
opcjonalnie
2 lyzeczki ciemnego sosu sojowego
1/4 lyzeczki soli
1 lyzeczka cukru
1/2 lyzeczki oleju sezamowego

Przygotowanie:

Pokroic kurczaka na cienkie paski o dlugosci 2,5 cm, krojac w poprzek
wlokien. Wlozyc do miski razem z sosem sosjowym, winem ryzowym lub
sherry, imbirem, skrobia kukurydziana i jedna lyzeczka oleju sezamowego.
Dobrze wymieszac, potem zostawic do marynowania na okolo 20 minut.
Rozgrzac olej w woku lub na duzej patelni do wysokiej temperatury. Wyjac
kurczaka z marynaty lyzka cedzakowa. Wlozyc na patelnie i obsmazac przez
2 minuty do zbrazowienia. Zdjac i zostawic do odsaczenia na durszlaku
lub sitku. Wylac wiekszosc oleju, zostawiajac okolo 2 lyzeczki. Rozgrzac
patelnie na duzym ogniu i wlozyc suszone chili. Obsmazac je przez okolo
10 sekund, potem z powrotem wlozyc na patelnie kurczaka. Dodac reszte
skladnikow i smazyc dobrze mieszajac przez 4 minuty. Od razu podawac.

1. Data: 2002-03-29 06:32:34

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 28 Mar 2002 23:59:30 +0100, "RobZa" <r...@w...pl> wrote:

>5 pedow bok choy, pokrojonych w calosci w poprzek wlokien

co to jest za roslinka? znam to danie, robi aje we wszystkich
chinskich knajpach i barach (bardzo smaczne!), ale z tego co pamietam,
wsrod warzyw przewazaja brokuly. czy to co znam to wersja
zamerykanizowana, czy bok choy to po prostu te azjatyckie brokuly, z
duzymi liscmi i malymi kwiatkami?

pozdrowienia,
kamila
--
everything tastes better with cat's hair in it.

1. Data: 2002-03-29 09:48:08

Od: "RobZa" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "kamila slawinska" <k...@s...killer.acedsl.com> napisal w
wiadomosci (...)
> duzymi liscmi i malymi kwiatkami?

(...)
Bardzo mozliwe ze chodzi o brokuly. Wlasnie ich uzywaz zastepczo jak i
innych kilku produktow np do maczki kukurydzianej dodaje proporcjonalnie
zwyklej maki. Trzeba sobie jakos radzic. Masz racje ta potrawa jest w kazdym
chinskim barze i bufecie ( szkoda ze u nas takich nie ma) Musisz jedynie
pamietac ze warzywa smarzy sie w oleju nie dluzej niz 2-3 minuty zeby nie
zmiekly, bo wteedy potrawa przypominac bedzie paprykarz.

1. Data: 2002-03-29 11:04:06

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> co to jest za roslinka? znam to danie, robi aje we wszystkich

Zobacz:
http://www.vegweb.com/glossary/docs/bokchoy.shtml
Brassica rapa (jedna z wielu chinskich kapust)
--
Pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-03-29 17:50:53

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 29 Mar 2002 12:04:06 +0100, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Zobacz:
>http://www.vegweb.com/glossary/docs/bokchoy.shtml

adzieki, jerzy! taka to w kazdym czajnataun daja :)

pozdrowienia,
kamila
--
everything tastes better with cat's hair in it.

Mazurek
dunskie ciasto marchewkowe?
placek ziemniaczany i falafel
dietetyczne przepisy.