dunskie ciasto marchewkowe?

1. Data: 2002-03-24 18:41:58

Temat: dunskie ciasto marchewkowe?
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bylam ostatnio w Danii i jadlam rewelacyjne ciasto marchewkowe...
bylo takie delikatnie brazowe i doslownie rozplywalo sie w ustach :)

czy ktos z was moze zna przepis na cos takiego?
znalazlam kilka przepisow na rozne ciasta z dodatkiem marchewki, ale nie jestem
przekonana ze wyjdzie z nich to o co mi chodzi...

pozdrawiam
magda

1. Data: 2002-03-24 19:28:32

Temat: Re: dunskie ciasto marchewkowe?
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> znalazlam kilka przepisow na rozne ciasta z dodatkiem marchewki, ale nie
> jestem przekonana ze wyjdzie z nich to o co mi chodzi...

ja znalazłem, ale po duńsku. Mój duński jest zerowy, ale zrozumiałem o co
chodzi. Jak znasz duński, to zobacz tu:
http://opskrifter.sol.dk/samlingen/o0100009.html

tam jest jeszcze kilka innych wersji. W razie to, to po ichniemu się toto
gulerodskage nazywa (o z kreską)

7 dl fintrevne guleroedder
4 aeggeblommer
5 dl melis
3 1/2 dl olie
5 dl mel
3 tsk kanel
2 tsk natron
1/2 tsk salt
4 stiftpiskede aeggehvider

Chokoladeglasur:
1 spsk kakao
125 g kogechokolade
lidt vand

Bland alt, undtagen de stiftpiskede hvider, der vendes i tilsidst. Bag
ved 175C ca 1 time. Portionen passer til en lille bradepande. Glasur:
Varm ingredienserne til glasuren, tils?t s? meget vand, at den er j?vn og
sm?re- klar. Overtr?k kagen. Pynt evt med grofthakkede valn?dder eller
mandler.

Składniki to 7 dl drobnopotartych marchewek
4 żółtka
5 dl melasy
3.5 dl oleju
5dl mąki
3 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki natronu
0.5 łyżeczki soli
4 ubite białka

glazura
kakao, czekolada i ciepła woda

wymieszać wszystko, dodać do tego ubite białka, ostrożnie wymieszać. Piec
godzinę w temperaturze 175 stopni w małych foremkach. Pomalować ciepłą
glazurą. Na to można dać posiekane orzechy lub migdały.

Jak ktoś zna duński, niech poprawi, bo ja interpolowałem szwedzki ;-)

Waldek

1. Data: 2002-03-24 22:05:37

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jestem
> przekonana ze wyjdzie z nich to o co mi chodzi...

W kwestii Danii i przetlumaczenia dunskiego przepisu zasugerowanego przez
Waldemara w sasiednim poscie, mozesz sie zwrocic do mojego przyjaciela. Mozesz
pisac po polsku lud dunsku. Oto jego e-mail:

d...@h...com

Pozdrwaiam

Wok

1. Data: 2002-03-24 22:27:20

Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> Jak ktoś zna duński, niech poprawi, bo ja interpolowałem szwedzki ;-)
> Waldek
--------------------
Nie trzeba poprawiac bo jest dobrze przetlumaczone.
baska

1. Data: 2002-03-25 21:00:11

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja znalazłem, ale po duńsku. Mój duński jest zerowy, ale zrozumiałem o co
> chodzi. Jak znasz duński, to zobacz tu:
> http://opskrifter.sol.dk/samlingen/o0100009.html

niestety dunskiego nie znam... no rozumiem czy na drzwiach jest
napisane "pchac" czy "ciagnac" :)
ach i jeszcze umiem powiedzec "2002" - bardzo smiesznie brzmi :))

> Składniki to 7 dl drobnopotartych marchewek
> 4 żółtka
> 5 dl melasy
> 3.5 dl oleju
> 5dl mąki
> 3 łyżeczki cynamonu
> 2 łyżeczki natronu
> 0.5 łyżeczki soli
> 4 ubite białka

melasa? co to jest melasa? wiem ze melasa sie karmi krowy... ale to chyba nie
to?
a natron???

> wymieszać wszystko, dodać do tego ubite białka, ostrożnie wymieszać. Piec
> godzinę w temperaturze 175 stopni w małych foremkach. Pomalować ciepłą
> glazurą. Na to można dać posiekane orzechy lub migdały.

a jak wam sie wydaje - czy bardzo bedzie zle jak upieke w duzej foremce do
ciasta?

dzieki za wszystko
magda

1. Data: 2002-03-25 21:50:16

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> niestety dunskiego nie znam... no rozumiem czy na drzwiach jest
> napisane "pchac" czy "ciagnac" :)
naklejka czerwona: ciągnąć, zielona: pchać ;-))

> ach i jeszcze umiem powiedzec "2002" - bardzo smiesznie brzmi :))

a ja się zawsze zastanawiałem, dlaczego 50 to połowa 60 ;-)
Ja duńskiego nie znam, szwedzkiego zresztą też nie, tylko akurat w Szwecji
byłem i się pszez 3 dni w przerwach między wykładami osłuchałem. A duński i
szwedzki są w zasadzie dla niemców dość proste, byle tylko ust nie
otwierali ;-)

> melasa? co to jest melasa? wiem ze melasa sie karmi krowy... ale to chyba
> nie to?
to to. Szkoda dla krówek. Taki ciemny syrop, u nas do kupienia. Możesz
zastąpić miodem, choć w Polsce melasa też dostępna. A natron to soda
oczyszczona.

nie, zjemy też ;-)

Waldek

1. Data: 2002-03-26 13:53:01

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> naklejka czerwona: ciągnąć, zielona: pchać ;-))

TRYK - pchac, TRAEG - ciagnac :))))

> [...]
> byłem i się pszez 3 dni w przerwach między wykładami osłuchałem. A duński i
> szwedzki są w zasadzie dla niemców dość proste, byle tylko ust nie

ja wim jak odroznic dunski i szwedzki! - dunczycy nie mowia "r" - szwedzi tak :)
powiedzenie "rrrrrrr" jest dla dunczyka niemozliwe :))

> to to. Szkoda dla krówek. Taki ciemny syrop, u nas do kupienia. Możesz
> zastąpić miodem, choć w Polsce melasa też dostępna. A natron to soda
> oczyszczona.

melasa? zapytam w supermarkecie, ciekawe co powiedza he he
a z sada sie domyslalam, ale na wszelki wypadek wolalam zapytac :)

> nie, zjemy też ;-)

he he zobaczymy czy sie da zjesc

magda

1. Data: 2002-03-26 14:09:26

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> TRYK - pchac, TRAEG - ciagnac :))))
wiem, ale po kolorach łatwiej :-)

> ja wim jak odroznic dunski i szwedzki! - dunczycy nie mowia "r" - szwedzi tak :)
> powiedzenie "rrrrrrr" jest dla dunczyka niemozliwe :))
rozróżnić to też rozróżnię, ale zrozumieć łatwiej słowo pisane niż
mówione. A jak nasi chłopcy w Szwecji mówili, to jak ktoś ma zapalenie
gardła i okropny katar i mówi po szwedzku, to można posądzić, że to
duńczyk.

> melasa? zapytam w supermarkecie, ciekawe co powiedza he he
> a z sada sie domyslalam, ale na wszelki wypadek wolalam zapytac :)
u nas melasa jest 2* droższa od miodu ;-) Poszukaj w okolicach miodu,
miodu sztucznego i syropów klonowych.

> he he zobaczymy czy sie da zjesc

czekam na raport.

Waldek

1. Data: 2002-03-26 17:52:05

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mówione. A jak nasi chłopcy w Szwecji mówili, to jak ktoś ma zapalenie
> gardła i okropny katar i mówi po szwedzku, to można posądzić, że to

dla mnie nadal niesamowite jest to ze oni sie wszyscy rozumieja!
tylko finow nie... :)

> u nas melasa jest 2* droższa od miodu ;-) Poszukaj w okolicach miodu,
> miodu sztucznego i syropów klonowych.

chyba zrobie wersje polska czyli z miodem :)

> czekam na raport.

na razie zrobilam kluski zamiast beszamelu... :(

magda

1. Data: 2002-03-29 17:51:36

Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mówione. A jak nasi chłopcy w Szwecji mówili, to jak ktoś ma zapalenie
> gardła i okropny katar i mówi po szwedzku, to można posądzić, że to
Albo Skanczyk t zn szwed ze Skanii. BTW, Dunczycy mowia rrrr ale inaczej.
baska

placek ziemniaczany i falafel
dietetyczne przepisy.
weselicho
Oddział szczecinski sie melduje(dlugawe)
cukier-slodzik do wypiekow