Kup breloczek!

41. Data: 2014-01-10 22:20:42

Temat: Re: Kup breloczek!
Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 01/09/2014 03:48 PM, Ikselka wrote:

> O właśnie, skup się na tym.

"
Patrzże na ty dubiele, kiedy więc dudkują,
Przez skło kostki całują jeszczeż to kupują.
I nie wiedzą, co tam jest, a wżdy sie kłaniają,
Jako Bogu żywemu taką część działają;
A Pan woła: bieda wam, którzyście przykryli
Groby ludzi umarłych, coście je pobili.
Nie tej chwały chcą święci, co przed nami byli,
Jedno bychmy ich sprawą też pana chwalili.
"

:D

42. Data: 2014-01-10 22:25:16

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 01/09/2014 03:58 PM, FEniks wrote:

> Tyle tylko, że to kwestia przyjętych konwencji, które mogą się zmieniać
> i się zmieniają. A ludzka potrzeba gapiostwa, ciekawości (a także
> obłaskawiania sobie śmierci) jest wciąż taka sama.
>
> Ewa

to nie konwencje, to tylko przejaw takiej "poboznosci ludowej" :)
dla glupiego, prostego ludka :)

43. Data: 2014-01-10 23:04:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Jan 2014 22:20:42 +0100, ikka napisał(a):

> [...]
> Groby ludzi umarłych, coście je pobili.
> Nie tej chwały chcą święci, co przed nami byli,
> Jedno bychmy ich sprawą też pana chwalili.

Dlatego te mądre słowa obrazujące sytuację _sprzed wieków_ znalazły swe
następstwo w _dzisiejszym_ KPK w postaci zakazu. Tylko skąd ten śmiech
durny tam na końcu? Ach, przecież to jest właśnie Twój wkład, no to jaki
niby ma być...
--
XL

44. Data: 2014-01-11 17:04:07

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-10 22:25, ikka pisze:

> to nie konwencje

Może "konwencja" faktycznie nie jest tu najlepszym słowem, ale nie
znalazłam akurat wtedy odpowiedniejszego. Chodzi o swego rodzaju normę
(dla danego okresu) w próbie kontrolowania przez człowieka
rzeczywistości, lub nawet poczucia wpływania na nią. W rzeczywistość tę
wpisana jest/była także śmierć i to, co ewentualnie po niej. W
średniowieczu prosty ludek (jak to nazwałaś) robił to m.in. poprzez
kupczenie relikwiami, ci bardziej wykształceni robili to w bardziej
wyrafinowany sposób, np. jakieś teologiczne rozmyślania. Obecnie chyba
najbardziej przyjętą normą w kontrolowaniu rzeczywistości jest nauka, a
dla prostego ludka pozostaje bezceremonialne - niezagrożone żadnym tabu
- przyglądanie się, gapiostwo. Co także ma uzasadnienie psychologicznie
- człowiek lubi przyglądać się różnym okropnościom na odległość, kiedy
sam jest bezpieczny. Stąd także bierze się potrzeba oglądania różnych
horrorów, coraz paskudniejszych zresztą. Tak ja to widzę.

Ewa

45. Data: 2014-01-11 18:29:13

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

/cross/

> Jak na razie robisz tej wystawie reklamę. Byłaś? A może zaraz się okaże,
> że tylko jakieś zdjęcia w sieci oglądałaś ze świętym oburzeniem na
> ustach... :/

A ja zrobię, a co!
http://www.wystawaklockow.pl/

a ja się wybiorę, jak dotrze

46. Data: 2014-01-11 20:03:26

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-11 18:29, Qrczak pisze:
> A ja zrobię, a co!
> http://www.wystawaklockow.pl/

> a ja się wybiorę, jak dotrze

Do Wrocławia już dotarła. Zapraszamy. Jutro być może tam będziemy, choć
moje dziecię nie jest zbytnio zainteresowane klockami.

Ewa

47. Data: 2014-01-11 20:28:46

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do Wrocławia już dotarła. Zapraszamy. Jutro być może tam będziemy, choć
> moje dziecię nie jest zbytnio zainteresowane klockami.

Wiem, że dotarła. Nam do Wrocka dotrzeć trudniej niż do innych,
planowanych, miejsc.
Ale jak juz obadacie, oceń(cie), jak Wam tam się podobało. Bo mamy w
planach.

48. Data: 2014-01-11 20:37:23

Od: Paulinka <p...@w...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-11 20:28, Qrczak pisze:
> [...]
> planowanych, miejsc.
> Ale jak juz obadacie, oceń(cie), jak Wam tam się podobało. Bo mamy w
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,15243570,We
_Wroclawiu_rusza_najwieksza_wystawa_klockow_Lego.htm

Nie byliśmy jeszcze, ale koleżanka z pracy była i mówi, że super.

Pozdrawiam
Paulinka

49. Data: 2014-01-11 21:29:12

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> planowanych, miejsc.
> Ale jak juz obadacie, oceń(cie), jak Wam tam się podobało. Bo mamy w

Na razie mam lekkie opory przed tym, żeby płacić za wstęp do galerii
handlowej. No ale zobaczymy, może warto. ;)

Ewa

50. Data: 2014-01-12 21:45:45

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 01/11/2014 05:04 PM, FEniks wrote:

> [...]
> średniowieczu prosty ludek (jak to nazwałaś) robił to m.in. poprzez
> kupczenie relikwiami, ci bardziej wykształceni robili to w bardziej

dzis tez kupcza, a jakze

> [...]
> sam jest bezpieczny. Stąd także bierze się potrzeba oglądania różnych
> horrorów, coraz paskudniejszych zresztą. Tak ja to widzę.

ja nie lubie, ty lubisz?

Re: Czy przeludnienie Ziemii to problem realny?
Władza nad wiedzą
Tylko takim...
Stenka na stenku...
POlskie absurdy -[foto-video]