Kuskus

1. Data: 2001-02-13 07:01:05

Temat: Kuskus
Od: "Joanna Czysciak" <J...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Czy ktos moglby sie ze mna podzielic jakims pyszniutkim przepisem na te
wlasnie kasze? Chodzi mi glownie o cieple dania.
Pozdrawiam wszystkich!

Aska

1. Data: 2001-02-13 11:46:56

Temat: Re: Kuskus
Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Czysciak wrote:

> [...]
> Czy ktos moglby sie ze mna podzielic jakims pyszniutkim przepisem na te
> wlasnie kasze? Chodzi mi glownie o cieple dania.

w wyszukiwarce zaawansowanej w puszccce
(http://puszkkka.spinacz.pl/zaawansowana.php3) zaznacz w skladniach "kasza
kuskus", a nad lista ktorekolwiek okienko - albo "wszystkie" albo
"przynajmniej jeden z podanych skladnikow".
znajdziesz tam 11 przepisów:

1. KASZA KUSKUS PO TURECKU
2. KEKS JOGURTOWO-KOKOSOWY Z KASZY KUSKUS
3. KUSKUS NA SLODKO
4. KUSKUS PO MAROKANSKU
5. Kuskus z rodzynkami i migdałami
6. SALATKA Z DALEKIEGO WSCHODU
7. SAŁATKA TUNEZYJSKA
8. SAŁATKA ŚRÓDZIEMNOMORSKA
9. Sałatka Tabule
10. WEGWTARIAŃSKA PAELLA Z COUSCOUS i WARZYWAMI
11. ZUPA BAWARSKA

niestety na cieplo niczego stad nie probowalam. ale bardzo smakowala mi
kasza kuskus po turecku :) niestety z tym przepisem trzeba czekac do
lata....
osobiscie zazwyczaj uzywam kuskus do robienia salatek - w tej roli sprawdza
sie super!
oprocz tego polecam tez eksperymenty z podmienianiem w przepisach ryzu i
zastepowaniem go kuskusem wlasnie - glowna zaleta to krotszy czas
przygotowania :)
z przepisow ktore sa na gorze bardzo ciekawie wyglada zupa bawarsa -
wyglada na blyskawiczna :)
hm, fajnie dla was czegos od czasu poszukac i to i mi wpada cos w oko
zawsze :)))))))

a tak wogole, jesli bedziesz jeszcze gdzies szukac przepisow to szukaj nie
tylko kus-kus, ale tez grysik - to to samo.

pozdr. i smacznego
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-02-13 13:05:14

Temat: Odp: Kuskus
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Czysciak <J...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:96alvs$go4$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Czy ktos moglby sie ze mna podzielic jakims pyszniutkim przepisem na te
> wlasnie kasze? Chodzi mi glownie o cieple dania.

2/3 szklanki kuskusa
podwojny filet z kurczaka [niekonicznie jesli nie jesz miecha]
pol czerwonej papryki
mala cebula
natka pietruszki
20 dkg pieczarek
oliwa

kuskus zalewasz wrzontkiem osolonym, tak pol centymetra ponad kasze i
zostawiasz na 5, 6 minut
papryke kroisz kostke
fileta gotujesz w wodzie lub w parze
pieczarki oplukac, pokroic w kostke i usmazyc, pod konic smazenia rzucic
pokrojona w kosteczke cebule
doprawic peirczarki soloa i pieprzem
natke pietruszki posiekac
wszystko razem wymieszac
wrzucic na patelnie, podlac oliwa i woda
podgrzewac kilka minut
zjesc ze smakiem:)

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-02-13 19:54:16

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Joanna Czysciak <J...@s...pl> wrote:

> [...]
> Czy ktos moglby sie ze mna podzielic jakims pyszniutkim przepisem na te
> wlasnie kasze? Chodzi mi glownie o cieple dania.

Bierzemy make grysikowa z pszenicy durum i drobno mielona make.
umieszczamy razem w naczyniu z odrobina zimnej osolonej wody.
Rozcieramy w dloniach, by maka drobna otoczyly ziarna maki grysikowej.
Otrzymany kuskus przesiewamy przez sito, dzielac go w ten sposob na
ziarna roznej wielkosci.

Nastepnie gotujemy na parze w kuskusierze. Dolny garnek napelniamy w
2/3 woda lub rosolem i doprowadzymy do wrzenia. Do gornego naczynia
wsypujemy gotowy kuskus i umieszczamy na dolnym. Miejsce styku
uszczelniamy obwiazujac wilgotna szmatka. Po 1/2 godziny zdejmujemy
gorne naczynie, wysypujemy kuskus do duzego garnka polewamy oliwa i
drobimy mase na kawaleczki. wsadzamy z powrotem do kuskusiery i dalej
trzmymamy na parze 1/2 godziny. Te operacje powtarzamy 3 razy. Na
koncu dodajemy do kuskusu kawalki masla i podajemy.
Podczas drugiego i trzeciego gotowanioa mozna dodac do wywaru w garnku
jarzyny i mieso, a do kuskusu rodzynki.

Smacznego,

Wladyslaw

Wieczor towarzyski (Bylo u cioci na...)