Kwasowość gleby

11. Data: 2005-05-08 19:40:29

Temat: Re: Kwasowość gleby
Od: AgaWa <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> W wiadomości news:1115568142.b17d909033759ff678c5159b35a7999d@ter
anews

> Hejka. To ewenement w skali światowej. ;-)
> Pozdrawiam epokowo Ja...cki
> PS Nie wiem, czy w Twoim wypadku odczyn roztworu nie jest także zależny od
> ilości użytej wody.

Domyslam sie, ze to standartowa procedura?
Ale ja to odkrylam NIEZALEZNIE ;-)

PS. Tez mnie gryzie problem ew. bufora, ale bede z tym zyc. ;-)

AgaWa

12. Data: 2005-05-08 22:42:59

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk wrote:

> O widzisz, a narzekałeś, że skrzypów nie masz :))) Miłej walki za kilka lat
> życzę :))

Nie sadze. One rosna pod katalpa, a wokolo trawnik.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2005-05-09 01:51:39

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 08 May 2005 21:40:29 +0200, na pl.rec.ogrody, AgaWa napisał(a):

> Domyslam sie, ze to standartowa procedura?

:)Może lepiej użyj Aqua purficata? 2 razy destylowana + 1 raz odwrócona
osmoza:) Nie zawiera pirogenów i substancji lotnych z parą wodną, które
mogą (jednak) w wodzie "zdemineralizowanej" do akumulatorów zaburzać
teoretyczne pH:)

> PS. Tez mnie gryzie problem ew. bufora, (ciach)

:)Po to jest ów odczynnik Helliga:)

Pozdrawiam
p...@r...pl

14. Data: 2005-05-09 07:02:07

Od: AgaWa <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski wrote:

> :)Po to jest ów odczynnik Helliga:)

Noooooooo, to teraz juz wszystko jasne.
Ale nie bede dalej drazyc, zostaje przy
oznaczonym pH 6.5

AgaWa

15. Data: 2005-05-09 20:06:54

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Jak rosną skrzypy, to znaczy że jest kwaśna

Na mojej rosna i skrzypy i mlecz i pokrzywy i gwiazdnica, ale wcale nie jest
zyzna, kwasna i prochniczna - chwasty to takie ustrojstwo, ze urosna nawet w
piasku i na betonie, by zrobic nam na zlosc

Elfir

16. Data: 2005-05-12 21:01:23

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Udziadeksu?@wro.vectranet.pl napisał(a):
> wymaganej. Dokładność 0,1 pH.
> Kwasowość we własnym zakresie z dokładnością do 1 pH można zmierzyć przy
> użyciu kwasomierza Helliga. Kiedyś kosztował kilkanaście zł teraz widziałem
> po kilkadziesiąt.
> Kwasomierze elektroniczne można kupić za 30 zł. Dokładność pomiaru 0,2 pH.
>
> Największy wpływ na wynik ma prawidłowe pobranie próbek, ich rozdrobnienie,
> wymieszanie i samo przeprowadzenie pomiaru.
>
> W przypadku przygotowywania podłoża pod borówkę wysoką zalecam skorzystanie
> z usługi Stacji Rolniczo-Chemicznej.

Kwasomierz Helliga zakupiony (bo Dirko kazał, podobnie jak pare książek)
za 24 zł w sklepie ogrodniczym w Szczecinie. Sądzę, że cena ogólnopolska.

Pozdrawiam
michalina

17. Data: 2005-05-12 21:57:49

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d60gg8$nbq$2@nemesis.news.tpi.pl michalina27
<m...@v...NOSPAM.pl> napisał(a):

> Kwasomierz Helliga zakupiony (bo Dirko kazał,

Hejka. Żeby mnie się tak w domu słuchali. :-)
Pozdrawiam melancholijnie Ja...cki

18. Data: 2005-05-12 22:47:34

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

mleczyk wrote:
> pytanie: jak określić kwasowość gleby, czy można to zrobić samodzielnie,
> czy trzeba się udać do jakiegoś instytutu?
Można i tak i tak.
Badania gleby wykonują Stacje Rolniczo-Chemiczne zlokalizowane w większych
miastach (np. Wrocław). Za kilka złotych. Jak z zaleceniami to za
kilkanaście. Zalecenia określą jak doprowadzić kwasowość gleby do

Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.

19. Data: 2005-05-13 12:58:40

Od: " Halina" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <d...@n...pl> napisał(a):

> Hejka. Można samemu kupując w sklepie ogrodniczym kwasomierz Helliga

A samego płynu zanabyć gdzie nie można? mam dość ciągłego kupowania kompletów
z nikczemną ilością płynu, zwłaszcza że płytki z coraz podlejszego materiału a
cena coraz wyższa :(

Pozdrawiam Halina

20. Data: 2005-05-13 18:30:34

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Halina napisał(a):

> [...]
> z nikczemną ilością płynu, zwłaszcza że płytki z coraz podlejszego materiału a

W szczecińskim ogrodniczym można nabywać również jeno płyn.
Zaprzyj się w sklepie niech sprowadzą, bo można.

michalina

cos dziwnego na jałowcu
Naliściak
krety