Kwasowość gleby

1. Data: 2005-05-08 11:33:22

Temat: Kwasowość gleby
Od: "mleczyk" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam w ten paskudny dzień.
Przy okazji lektury wątków o borówce amerykańskiej nasunęło mi się pytanie:
jak określić kwasowość gleby, czy można to zrobić samodzielnie, czy trzeba
się udać do jakiegoś instytutu?
--
mleczyk

2. Data: 2005-05-08 11:38:36

Temat: Re: Kwasowość gleby
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d5kte2$5j0$1@news.onet.pl mleczyk <m...@v...pl>
napisał(a):

> Przy okazji lektury wątków o borówce amerykańskiej nasunęło mi się
> pytanie: jak określić kwasowość gleby, czy można to zrobić
> samodzielnie, czy trzeba się udać do jakiegoś instytutu?

Hejka. Można samemu kupując w sklepie ogrodniczym kwasomierz Helliga za
ok. 30 zł, lub znacznie droższy - elektroniczny. :-)
Pozdrawiam gleboznawczo Ja...cki

3. Data: 2005-05-08 16:08:35

Od: AgaWa <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> [...]
>

> Hejka. Można samemu kupując w sklepie ogrodniczym kwasomierz Helliga za
> ok. 30 zł, lub znacznie droższy - elektroniczny. :-)

A ja zrobilam tak (czy to dobrze???) :

Garsc ziemi rozpuscilam w wodzie destylowanej do akumulatorow
(garsc w ok. 1/2 L wody) zamieszalam i wsadzilam papierek lakmusowy
do mierzenia pH wody akwariowej. Wyszlo mi ok. 6.5.

AgaWa

4. Data: 2005-05-08 16:31:32

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1115568142.b17d909033759ff678c5159b35a7999d@ter
anews
AgaWa <a...@w...pl> napisał(a):

> Garsc ziemi rozpuscilam w wodzie destylowanej do akumulatorow

Hejka. To ewenement w skali światowej. ;-)
Pozdrawiam epokowo Ja...cki
PS Nie wiem, czy w Twoim wypadku odczyn roztworu nie jest także zależny od
ilości użytej wody.

5. Data: 2005-05-08 18:11:03

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak rosną skrzypy, to znaczy że jest kwaśna

6. Data: 2005-05-08 18:21:16

Od: "mleczyk" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak rosną skrzypy, to znaczy że jest kwaśna

a jak rosną mleczyki?
--
mleczyk

7. Data: 2005-05-08 18:26:58

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mleczyk" napisał:
> a jak rosną mleczyki?

Jeśli rośnie mlecz polny (sonchus arvensis) nie można określić kwasowości
gleby-rośnie na każdej :-((((
Pozdr. Jurek

8. Data: 2005-05-08 18:28:31

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka wrote:
> Jak rosną skrzypy, to znaczy że jest kwaśna

Pare dni temu zauwazylem kilka skrzypow wychodzacych z mojej gliny
(bynajmniej nie kwasnej) - nawet nie wiem, skad sie tam wziely.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2005-05-08 18:40:58

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:531f.00000914.427e5636@newsgate.onet.pl stokrotka

> Jak rosną skrzypy, to znaczy że jest kwaśna

Hejka. Akurat. ;-) Widziałem na polu pryzmę wapna nawozowego
przerośniętą przez skrzypy.
Pozdrawiam teoretyzująco Ja...cki

10. Data: 2005-05-08 19:05:38

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:jTsfe.18467$Ib4.17323@tornado.ohiordc.rr.com...

> Pare dni temu zauwazylem kilka skrzypow wychodzacych z mojej gliny
> (bynajmniej nie kwasnej) - nawet nie wiem, skad sie tam wziely.

O widzisz, a narzekałeś, że skrzypów nie masz :))) Miłej walki za kilka lat
życzę :))

Pozdrawiam
Kaśka

cos dziwnego na jałowcu