jaki krzew?

1. Data: 2005-05-08 11:10:30

Temat: jaki krzew?
Od: "Shan" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
nie znam sie za bardzo na roslinach, dlatego kieruje do Was nastepujace
pytanie:
Szukam jakiegos fajnego krzewu, ktory rosnie dosc wysoko, szeroko i gesto.
Musi miec niewielkie wymagania co do gleby i byc wytrzmaly i odporony
(pies). Nie musi byc jakos specjalnie ladny, ale nie musi tez byc brzydki.
Powinien nie wymagac zbyt czestej pielegnacji i dobrze byloby gdyby przez
caly rok przez wiele lat spelnial swoje zadanie, czyli zaslanial podworko od
strony sasiadow.
Czy mozecie podac mi pare nazw krzewow ktore spelnialy by powyzsze warunki?
TIA
..
pozdr,
Shan

2. Data: 2005-05-08 11:34:34

Temat: Re: jaki krzew?
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d5ksau$733$1@nemesis.news.tpi.pl Shan
<b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> zadanie, czyli zaslanial podworko od strony sasiadow.
> Czy mozecie podac mi pare nazw krzewow ktore spelnialy by powyzsze
Hejka. Ałycza, śliwa czerwonolistna, bez czarny, dereń jadalny, jabłoń
purpurowa, morwa, sumak, oliwnik, lilak, głóg...
Pozdrawiam spontanicznie Ja...cki

3. Data: 2005-05-08 12:56:39

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 May 2005 13:34:34 +0200, Dirko napisał(a):

> W wiadomości news:d5ksau$733$1@nemesis.news.tpi.pl Shan

> Hejka. Ałycza, śliwa czerwonolistna, bez czarny, dereń jadalny, jabłoń
> purpurowa, morwa, sumak, oliwnik, lilak, głóg...

Jak już masz mieć to ładne (cały rok to przesada w przypadku liściastych)
przez cały seson to wybierz coś o ozdobnych liściach, owocach itp.
Do tego co napisał Dirko dorzuciłabym pęcherznicę, jaśminowce, różę
pomarszczoną. Ale moim faworytem numer jeden jest bez koralowy Aurea
Plumosa. Piękny od wiosny do jesieni, zupełnie niewymagający i rośnie
szybko.

http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Tabaza
&file=index&op=Szczegolowo&tid=91

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2005-05-08 13:11:44

Temat: Odp: jaki krzew?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:19dge4upbhnbw$....@4...net.
..

> Jak już masz mieć to ładne (cały rok to przesada w przypadku liściastych)
> przez cały seson to wybierz coś o ozdobnych liściach, owocach itp.

Ten warunek spełniają wyąłcznie winorośla :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

5. Data: 2005-05-08 14:11:13

Od: "Shan" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomarszczoną. Ale moim faworytem numer jeden jest bez koralowy Aurea
> Plumosa. Piękny od wiosny do jesieni, zupełnie niewymagający i rośnie

A cos z drzewek? Lisciastych, szerokich, nie zawysokich...?
..
Pozdr,
Shan

6. Data: 2005-05-08 14:20:54

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piękny od wiosny do jesieni, zupełnie niewymagający i rośnie
> [...]

Już miałam go zaliczyć do poszukiwanych ale nie nadaje się na słonce a
szukuję się na grządkę słoneczno/mokrą. Czy czarny bez (Sambucus nigra
'Black Beauty') zniesie silne słońce bez uszczerbku na urodzie ???

Serdecznie Miłka

7. Data: 2005-05-08 19:20:16

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 May 2005 16:11:13 +0200, Shan napisał(a):

> A cos z drzewek? Lisciastych, szerokich, nie zawysokich...?

Głóg dwuszyjkowy Paul's Scarlet (Crataegus laevigata) - kolejny mój
faworyt.

Pozdrawiam
Marta

8. Data: 2005-05-08 19:24:18

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 May 2005 16:20:54 +0200, Miłka napisał(a):

> Już miałam go zaliczyć do poszukiwanych ale nie nadaje się na słonce a
> szukuję się na grządkę słoneczno/mokrą.

Co to znaczy nie nadaje się na słońce?
Cały dzień tam będzie świecić?

> Czy czarny bez (Sambucus nigra
> 'Black Beauty') zniesie silne słońce bez uszczerbku na urodzie ???

Nie wiem, próbuj.
Najwyżej przesadzisz.

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2005-05-08 19:29:47

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co to znaczy nie nadaje się na słońce?
> Cały dzień tam będzie świecić?

Nie cały dzień, ale wystarczającym dla mnie sygnałem niepokoju są
wypłowiałe i spalone przez słonce liście magnolii. Słońce jest ostre i
upalne bo świeci od rana go godziny 16 non stop ... czyli jest niebezpieczne
dla jasnych delikatnych listków jak zawarłaś w opisie.

Serdecznie Miłka

10. Data: 2005-05-08 19:33:11

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@m...pl> wrote:

> Ale moim faworytem numer jeden jest bez koralowy Aurea
> Plumosa. Piękny od wiosny do jesieni, zupełnie niewymagający i
> rośnie szybko.

Pod warunkiem, że rośnie w półcieniu.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Jedna rezydentka białoruska
W nadmorskim kurorcie zwanym Ustka

Thermopsis ?
Sciolkowanie kora
Iglaki płożące na skarpie jakie ?
Zakwaszanie gleby wyslanej kora - pytanie
Borowka amerykanska - podloze, pytanie