jaki krzew?

21. Data: 2005-05-09 20:02:54

Temat: Re: jaki krzew?
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A porównywać go z magnolią raczej nie ma sensu, zupełnie inne rośliny o
> zupłęnie innch wymaganiach.
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Więc oświeć mnie i powiedź jakie warunki powinny mieć te dwa
poszczególne krzewy, może znajdziesz "złoty środek" dla mojej płowiejącej
magnolii ... ???

Serdecznie Miłka

22. Data: 2005-05-09 20:04:49

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> A cos z drzewek? Lisciastych, szerokich, nie zawysokich...?

Klon ginnala - fantastycznie przebarwia sie jesienia

Elfir

23. Data: 2005-05-09 20:55:12

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Więc oświeć mnie i powiedź jakie warunki powinny mieć te dwa
> poszczególne krzewy, może znajdziesz "złoty środek" dla mojej płowiejącej
> magnolii ... ???

Trzeba się oświecić i poczytać jakie wymagania ma magnolia ;)) Stawiam na
chlorozę, ona wręcz jak jakaś Aurea wygląda, no i kiedy ja sadziłaś, kiedy
kupiłaś?

Pozdrawiam
Kaśka

24. Data: 2005-05-09 21:02:51

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chlorozę, ona wręcz jak jakaś Aurea wygląda, no i kiedy ja sadziłaś, kiedy

Ale to nie chloroza, liście są spalone od słońca (zostaje sitko) tak jak
promienie padają na liść, tam gdzie cień na tej samej blaszce kolor jest
soczyście zielony.
Chlorozę mam najczęściej na piwoniach i czasem na tawułkach więc wiem
jak zjawisko wygląda.

Serdecznie Miłka

25. Data: 2005-05-10 09:24:41

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shan" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pytanie:
> Szukam jakiegos fajnego krzewu, ktory rosnie dosc wysoko, szeroko i gesto.
> Musi miec niewielkie wymagania co do gleby i byc wytrzmaly i odporony
> (pies). Nie musi byc jakos specjalnie ladny, ale nie musi tez byc brzydki.
> Powinien nie wymagac zbyt czestej pielegnacji i dobrze byloby gdyby przez
> caly rok przez wiele lat spelnial swoje zadanie, czyli zaslanial podworko
od
> strony sasiadow.
> Czy mozecie podac mi pare nazw krzewow ktore spelnialy by powyzsze

Stawiam na aronię. Spełnia niemal wszystkie Twoje oczekiwania.
Ponadto smaczna i jesienią pięknie ubarwiona.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

26. Data: 2005-05-10 09:36:38

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to nie chloroza, liście są spalone od słońca (zostaje sitko) tak
jak
> promienie padają na liść, tam gdzie cień na tej samej blaszce kolor jest
> soczyście zielony.

Może to taka fotka, ale mi tam nic soczyście zielono i zdrowo nie wygląda.
Może susza, roślina świeżo posadzona, dookoła może być wilgotno, ale bryła
korzeniowa się przesuszyła?

> Chlorozę mam najczęściej na piwoniach i czasem na tawułkach więc wiem
> jak zjawisko wygląda.

A tego to ja nie wiem, pierwsze słyszę o chlorozie na tawułakach i
piwoniach.

Pozdrawiam
Kaśka

27. Data: 2005-05-10 11:34:26

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogrodowy schrieb:

> Stawiam na aronię. Spełnia niemal wszystkie Twoje oczekiwania.
> Ponadto smaczna i jesienią pięknie ubarwiona.
> :-)
> Pozdrawiam pogodnie
> skryba

A co zimowa pora? Shan wyraznie pytal o caloroczne zaslanianie a tu
pasuja tylko zimozielone lub iglaki.

Irek

28. Data: 2005-05-10 14:42:39

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> napisal w
wiadomosci news:d5q6k2$21bt$1@ulysses.news.tiscali.de...

> A co zimowa pora?
>
> Irek

Zaspy sniegu zaslonia go dostatecznie i skuteczniej niz jakies roslinne
badziewie.
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

29. Data: 2005-05-10 14:56:22

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tego to ja nie wiem, pierwsze słyszę o chlorozie na tawułkach i
> piwoniach.
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

No to ja już sama nie wiem ;-)

W takim razie należy czekać czy znów magnolia będzie chorować i co
pokaże się na piwoniach i tawułkach i czy jest to faktycznie chloroza ;-)

Serdecznie Miłka

Thermopsis ?
Sciolkowanie kora
Iglaki płożące na skarpie jakie ?
Zakwaszanie gleby wyslanej kora - pytanie
Borowka amerykanska - podloze, pytanie