Sciolkowanie kora

1. Data: 2005-05-08 08:58:55

Temat: Sciolkowanie kora
Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy sciolkowanie powierzchni gleby korą sosnową rowniez przyczynia sie
(oprocz utrzymania wilgotnosci) do jej zakwaszenia?

--

Andrzej Turek (Andre NH)
a...@p...onet.pl

2. Data: 2005-05-08 09:05:43

Temat: Re: Sciolkowanie kora
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czy sciolkowanie powierzchni gleby korą sosnową rowniez przyczynia sie
> (oprocz utrzymania wilgotnosci) do jej zakwaszenia?

Na pewno przyczynia się do zaśmiecenia ogrodu.
Kora jest krótko mówiąc szpetna, jeno w lesie
jej dobrze.

Pozdrawia na oko boletus

3. Data: 2005-05-08 09:30:41

Od: "Ela" <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Na pewno przyczynia się do zaśmiecenia ogrodu.
> Kora jest krótko mówiąc szpetna, jeno w lesie
> jej dobrze.
>
> Pozdrawia na oko boletus

A ja mam inne zdanie.
Świetnie poprawia strukturę gleby, utrzymuje wilgotność.
Bardzo ogranicza zarastanie chwastami. Z czasem ,gdy rośliny się rozrosną,
staje się niewidoczna i przemienia się w próchnicę.
Stosuję pod wszystkie rośliny bez wyjątku, i nie zauważyłam aby coś się
zakwasiło -tzn przestało lub żle rosło. A wręcz odwrotnie. Roślinki aż kipią
z .........radości: )))))

Pozdrawiam
Ela Łuczyńska

4. Data: 2005-05-08 09:49:58

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Stosuję pod wszystkie rośliny bez wyjątku, i nie zauważyłam aby coś się
> zakwasiło -tzn przestało lub żle rosło. A wręcz odwrotnie. Roślinki aż

Cóż z tego, kiedy jest szpetna i nie na swym
właściwym miejscu, czyli w lesie.

Pozdrawia biocenozowo boletus

5. Data: 2005-05-08 10:05:58

Od: "Ela" <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> kipią

> Cóż z tego, kiedy jest szpetna i nie na swym
> właściwym miejscu, czyli w lesie.
>
> Pozdrawia biocenozowo boletus

W takim razie, to nie tylko kora powinna być tylko........ w lesie.

Pozdrawiam
Ela Łuczyńska

6. Data: 2005-05-08 10:14:14

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
...>
> Cóż z tego, kiedy jest szpetna ..
========================
Nie to ładne, co ładne, ale to co się komu podoba...:)
Zakwasza. Ale umiarkowanie (szczególnie sosnowa). Wiele roślin, a
wszystkie iglaki (prawie) wymagają odczynu kwaśnego. I dlatego świetnie się
czują w wyściółce korowej.
Coś, ty się Boletus uczepił tego lasu i kory? A co kora robi w lesie?
Koruje sie drewno poza lasem :)))
Naturalnie kora w lesie występuje śladowo...
Jan
A kora w ogrodzie jest fajna:)

7. Data: 2005-05-08 10:21:07

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W takim razie, to nie tylko kora powinna być tylko........ w lesie.
>
> Pozdrawiam
> Ela Łuczyńska

Grupa już jest :-)))

Pozdrawia wybitnie/dobitnie boletus

8. Data: 2005-05-08 10:22:34

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś, ty się Boletus uczepił tego lasu i kory? A co kora robi w lesie?
> Koruje sie drewno poza lasem :)))
> Naturalnie kora w lesie występuje śladowo...
> Jan

Śladowo ??? Na każdym drzewie kora,
na krzewach też.

Pozdrawia wagowo boletus

9. Data: 2005-05-08 10:38:46

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Śladowo ??? Na każdym drzewie kora,
> na krzewach też.
Ty się na starość demagog robisz jak przewodniczący komisji jakiejś :)
Toż Andre pytał o korę okorowaną, a nie taką na drzewach...
A czymże Ty ściókujesz?
Pozdrowienia
Jan

10. Data: 2005-05-08 10:49:54

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Toż Andre pytał o korę okorowaną, a nie taką na drzewach...

Ty jednak twierdziłeś, że w lesie śladowe jej ilości;-)

> A czymże Ty ściókujesz?

Rośliny mnie wyręczają zrzucając płatki
i listeczki, tudzież badylki i gałązeczki.

> Pozdrowienia
> Jan

Pozdrawia jak w lesie boletus

Iglaki płożące na skarpie jakie ?
Zakwaszanie gleby wyslanej kora - pytanie
Borowka amerykanska - podloze, pytanie
Bezpieczeństwo
rośliny wodne, gdzie kupić? (Pyrlandia)