Kwiaty na klatce schodowej - trudne

1. Data: 2003-03-18 20:41:35

Temat: Kwiaty na klatce schodowej - trudne
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Własnie wpadłam na dziki pomysł . Mieszkam w bloku na ostatnim 4 piętrze.
Klatka schodowa między 3 a moim piętrem ma tak z 5 metrów wysokości, ale
okno jest od zachodu. Pytanie: czy któś zna pnącą roślinę (nie scindapus) ,
która lubi rosnąć w cieniu? Bo słonko to dopiero koło 17.o0 kuka przez
okno... A najlepiej taką, która kwitnie. Byłoby fajnie mieć zamiast betonu
ścianę zieleni...
Pozdrowienia
Dorota, bez ogrodu , ale z parapetami :-)))

2. Data: 2003-03-18 20:53:00

Temat: RE: Kwiaty na klatce schodowej - trudne
Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dorota***

> [...]
> ścianę zieleni...
> Pozdrowienia
> Dorota, bez ogrodu , ale z parapetami :-)))

Napewno musiało by to być pnącze które toleruje pojemniki.
W pojemnikach mogą byc uprawiane pnącza typu;
Hardenbergia
Jasminum officinale
Lapageria rosea
Gynura aurantiacea
Thunbergia alata
:-) Bogusław

3. Data: 2003-03-18 21:08:12

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b58067$4hg$1@news.onet.pl Dorota***
<d...@o...pl>napisał(a):

> A najlepiej taką, która kwitnie. Byłoby fajnie mieć zamiast betonu
> ścianę zieleni...

Hejka, może hoja (woskownica) dałaby sobie radę.
Pozdrawiam rozproszenie Ja...cki

PS.http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_09_0
2.asp

4. Data: 2003-03-18 21:21:09

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@t...net.pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEGEKFDKAA.radzimierski@toya.
net.pl...

> Napewno musiało by to być pnącze które toleruje pojemniki.
> W pojemnikach mogą byc uprawiane pnącza typu;
> [...]

To ja poproszę uprzejmie o wskazanie możliwości zakupu u nas
Lapagerii rosea i Herdenbergii.

Z pozdrowieniami, Maria

5. Data: 2003-03-18 21:27:53

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Maria Maciąg

> To ja poproszę uprzejmie o wskazanie możliwości zakupu u nas
> Lapagerii rosea i Herdenbergii.
>
> Z pozdrowieniami, Maria

Mario :-) Ja nie wskazywałem żródeł nabycia, tylko proponowałem pnącza
tolerujące pojemniki :-)
Co do żródeł nabycia w/w roślin nie mam pojęcia :-)
:-) Bogusław

6. Data: 2003-03-18 22:15:19

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napewno musiało by to być pnącze które toleruje pojemniki.
> W pojemnikach mogą byc uprawiane pnącza typu;
> [...]
Dzięki za rady, zastanawiam się tylko, czy nie padną albo wybujają z powodu
braku słońca. Woskownica, lubi jasno ( u mojego brata padła w północnym
pokoju).
Dziękuję, jak mi się cóś uda wyhodować, na pewno Was poinformuję :-)
Dorota

7. Data: 2003-03-19 02:35:49

Od: "Too old..." <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

,
> która lubi rosnąć w cieniu? Bo słonko to dopiero koło 17.o0 kuka przez
> okno... A najlepiej taką, która kwitnie. Byłoby fajnie mieć zamiast betonu
> ścianę zieleni...

Może cissus ?
Roicissus?
Hedera?
Duża donica z szeflerą?

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

8. Data: 2003-03-19 18:01:07

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." <t...@t...pl> wrote in message

> Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
scindapus)

> Hedera?

No jasne, że bluszcz. Takie piękne kolorowe można teraz dostać. Mogą kwiatki
udawać. Idealna
sprawa. Ale hoję przy okazji też zapuścić. To odporna roślina i nawet przy
nienajlepszym świetle może zakwitnąć.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-03-19 22:37:12

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślicie, że bluszcze i hoja pójdą same po ścianie, czy trzeba im cóś
powbiajć?
(to już ostatnie pytanie....)
Droota

10. Data: 2003-03-20 04:48:38

Od: "Too old..." <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślicie, że bluszcze i hoja pójdą same po ścianie, czy trzeba im cóś
> powbiajć?
> (to już ostatnie pytanie....)

Wbij im do głowy ,że muszą mieć jakąś kratkę ;-))

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1
O rekinach http://republika.pl/jkch2
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

kolo od taczki
rosliny w doniczce
Poprawiaona :) Strona ze Zdjęciami Roślinek Ozdobnych :)
Jak hodować Bonsai'a?
Na razie........