LAGERSTROEMIA INDICA

1. Data: 2007-01-28 16:51:33

Temat: LAGERSTROEMIA INDICA
Od: "Tadeusz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma ktoś doświadczenia w sprawie tej rośliny?
Znalazłem przypadkowo w internecie.Czy polecacie na działkę?

2. Data: 2007-01-28 19:13:16

Temat: Re: LAGERSTROEMIA INDICA
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> Ma ktoś doświadczenia w sprawie tej rośliny?
> Znalazłem przypadkowo w internecie.Czy polecacie na działkę?

Sam zobacz co w trawie piszczy:
http://42.pl/u/ppO

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2007-01-29 11:15:18

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <z...@o...pl> napisał

> Użytkownik "Tadeusz" <k...@w...pl> napisał

> Sam zobacz co w trawie piszczy:
> http://42.pl/u/ppO

Uprawiam od 3 lat. Kupiłam sadzonkę na targach. Rośnie w dużej donicy. Na
zimę zabierana jest do chłodnego pomieszczenia. Ma pokrój drzewka, ładnie
rozgałęziona. Drobne listki, zdrewniałe gałęzie. Nie kwitła.
Na Allegro jakiś Heniek sprzedaje nasiona i pisze , że zakwitnie w roku
siania. Bzdura. Widziałam je na żywo w Grecji, Turcji i Egipcie, a nawet w
Czarnogórze. To spore drzewka. Jakie drzewo kwitnie w roku posiania? Kwiaty
ładne, podobne do klarkii w wiechach, dlatego czasem Lagestromię nazywa się
'bzem cesarzy'.

Majka

4. Data: 2007-01-29 19:06:25

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@g...szczecin.pl> napisał w wiadomości

> Uprawiam od 3 lat. Kupiłam sadzonkę na targach. Rośnie w dużej donicy. Na
> zimę zabierana jest do chłodnego pomieszczenia. [...]

Mysle, ze jest szansa, ze przezimuje w gruncie, tj. czesc podziemna
przezyje.
Kiedys zastanawialem sie nad sprawdzeniem tego w praktyce ale nie mialem
dostepu do rosliny.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2007-01-30 09:44:45

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (bez x)> wrote in

> [...]

> przezyje.
> Kiedys zastanawialem sie nad sprawdzeniem tego w praktyce ale nie

We Wro nie przezywa, znajoma przetestowala :-)
Co prawda nie wiem, czy wymarzla, czy sie utopila, bo wroclawskie zimy
specyficzne sa..
Pozdrowienia - Ewa

6. Data: 2007-01-30 21:49:28

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> We Wro nie przezywa, znajoma przetestowala :-)
> Co prawda nie wiem, czy wymarzla, czy sie utopila, bo wroclawskie zimy
> specyficzne sa..

Jeden przyklad to malo, mysle :)
Odrobina szczescia, utrafione stanowisko i kto wie?
Ponoc kloniki potrafia w ten sposob przezimowac.

Zobaczymy jak moja kanna po zimie bedzie wygladac i czy w ogole bedzie.
Szorstkowiec przezyl zeszloroczna zime slabo okryty wiec... :)

A co slychac w temacie E. gunnii?

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2007-01-31 06:58:01

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (bez x)> wrote in

> A co slychac w temacie E. gunnii?

Utopil sie zeszlego lutego..
Wytrzymal mrozy, wytrzymal skoki temperatur, nie wytrzymal zalania w czasie
lutowej odwilży. Na wiosne go obejrzalam - pędy nadziemne wygladały ok, ale
podziemne czesci byly cale zbutwiale.
A latem po posadzeniu tak ladnie pociagnal, bu!
Pozdrowienia - Ewa

8. Data: 2007-01-31 19:52:57

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma ktoś doświadczenia w sprawie tej rośliny?
> Znalazłem przypadkowo w internecie.Czy polecacie na działkę?

Witam!
Uprawiam Lagerstroemę od kilku lat w doniczce. Jest bardzo trudna do uprawy.
Do ogrodu nie polecam, bo nie przezyje. Trudno ja zmusić do kwitnienia .
Mam dwa egzemplarze. Jeden trzyletni , który jeszcze nigdy nie kwitł. Kupiony
był na Targach jako mała sadzoneczka..Drugi w zeszłym roku posiałam sama z
nasion kupionych na Allegro.
I faktycznie ten zasiany przeze mnie zakwitł w zeszłym roku . Mozna to zobaczyc
, bo zdjecie wisi na mojej fotogalerii.
Nie potrafie powiedzieć czemu tak sie stało. Nie nalezy wierzyć sprzedającym
nasiona ,że bedzie kwitł piec miesiecy. Tak moze byc ale nie u nas , lecz w
południowych krajach.

Pozdrawiam , Elzbieta

9. Data: 2007-02-01 14:01:16

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> [...]
> ale
> podziemne czesci byly cale zbutwiale.
> A latem po posadzeniu tak ladnie pociagnal, bu!

Podczepię się z pytaniem , jaki najlepszy jest sposób rozmnażania .
Z siewu wiadomo , tylko był problem taki , że na opakowaniu co innego i
wschody inne.
Próby z sadzonek zielnych też nieudane.
Czy tylko u mnie tak oporna roślina??

Pozdrawiam , TeresaR

10. Data: 2007-02-01 18:49:44

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Próby z sadzonek zielnych też nieudane.
> Czy tylko u mnie tak oporna roślina??

Ukorzenia się bardzo łatwo, spróbuj latem w samym piasku.
Pozdrawiam.Mirzan

pandeamus...
Serwis www.PolscyProducenci.pl
może już starczy?