LASAGNIA - debiut w kuchni Tashunko[ P]

1. Data: 2003-06-25 11:59:30

Temat: LASAGNIA - debiut w kuchni Tashunko[ P]
Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgodnie z obietnicą złożoną Madzi opowiem Wam jak w sobotę robiliśmy w
naszej kuchni Lasagnię.
Zaczęło się od tego, że miałam chętkę na Lasagnie kalafiorowa wg.
przepisu Sowy i jak zaczęłam przeglądać składniki Mój Luby stwierdził,
że marzy Mu się taka Lasagnia jaką moja Mama robiła po powrocie z
Włoch.
Chwycił za słuchawkę, zadzwonił do swojej ulubionej teściowej i wypytał
co, jak, z czego i dlaczego.
Potem wsiadł w samochód i pojechał na zakupy, ale może jednak o samej
Lasagnii....

LASAGNIA Z MIELONYM MIĘSEM
********************************
Składniki:
- 1/2 kg mięsa mielonego ( u nas to było indycze, ale może być chyba
dowolne)
- Makaron na lasagnię - Malma
- puszka pomidorów
- ser żółty
- cebula, gruby szczypior
- mrożona krajanka warzywna Hortexu ( marchew, pietruszka, seler w
paseczkach)
- przyprawy: vegeta, pieprz, mieszanka meksykańska (z braku laku, bo
nie było włoskiej), oregano, czosnek, bazylia,innych nie pamiętam
- beszamel przyprawiony gałka muszkatołową

Na patelni rozgrzać olej i wrzucić mięso, podziabać widelcem i doprawić
mieszanką meksykańska w ilości dużej jak dla mnie *. Podsmażać aż
będzie rumiane i smaczne. W rondelku lub na drugiej patelni rozpuścić
trochę oleju ( czy kto co tam chce) wrzucić cebule i szczypiorek i
podsmażyć chwilkę, dodać warzywną krajankę i doprawić ździebko vegetą .
Dusić chwilę, a następnie dodać do mięsa, wrzucić rozdziabane pomidory,
doprawić do smaku oregano, czosnkiem, bazylią i co tam jeszcze kto
chce. My zawsze sypiemy na oko i bez opamiętania. Dusić na małym ogniu,
czekać aż się wszystko fajnie połączy i powstrzymywać się przed
wyjadaniem - mnie sie nie udało:)))) Zawsze wyjadam :)
W tak zwanym międzyczasie podgrzać piekarnik, zrobić beszamel i zetrzeć
ser żółty.

Wysmarować formę do zapiekanek masłem i na to odpowiednio:
- beszamel
- makaron
- mięso z warzywami
- ser starty
- beszamel
- makaron
- mięso
- ser
- beszamel
- makaron
- mięso
- ser
- beszamel

Wstawić do piekarnika i zapiekać, aż beszamel na wierzchu się
zarumieni.

A potem już tylko miska z zieloną sałatą doprawioną śmietaną i winko na
stół i smacznego!!!

* mięso doprawialiśmy mieszanką meksykańską, bo ja tylko w takiej
formie jestem w stanie zjeść tzn. jak jest mocno przysmażone i mocno
doprawione. Ale Wy może bardziej z mielonym jesteście zaprzyjaźnieni,
więc nie musicie się uciekać do takiej profanacji:)))))

--