Lactobacillus casei rhamnosus czy to to samo co Lactobacillus rhamnosus ?

1. Data: 2006-05-16 12:18:00

Temat: Lactobacillus casei rhamnosus czy to to samo co Lactobacillus rhamnosus ?
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Bardzo prosze o pomoc - czy to są te same bakterie? Chodzi o
lactovaginal i nutrilac - różnica w cenie jest ogromna - biorąc pod
uwagę, że Nutrilac zawiera 20 kapsułek i kosztuje ok 10 zł, a
Lactovaginal zawiera 10 kapsułek i kosztuje ponad 25zł.

2. Data: 2006-05-16 17:05:43

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uwagę, że Nutrilac zawiera 20 kapsułek i kosztuje ok 10 zł, a
> Lactovaginal zawiera 10 kapsułek i kosztuje ponad 25zł.

jak zrobisz sobie z nutrilacu forme dopochwową to bedzie to samo co
lactovaginal

3. Data: 2006-05-20 08:50:20

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odpowiedz - jednak prosze mi jeszcze odpowiedziec
dlaczego mialabym robic forme dopochwowa skoro oba specyfik maja
taka sama forme - kapsulke zelatynowa:
nutrilac: Kazda kapsulka zawiera nie mniej, niz1x108 tj.100 mln
bakterii kwasu mlekowego Lactobacillus casei rhamnosus, laktoze
(nosnik), stearynian magnezu (srodek poslizgowy) i zelatyne
(kaspulka).

lactovaginal:Substancja czynna:
okolo 1010 (w tym nie mniej niz 108 CFU) paleczek Lactobacillus
rhamnosus
(d. Lactobacillus acidophilus)

Substancje pomocnicze: odtluszczone mleko w proszku, sacharoza,
L-glutaminian sodu, skrobia ziemniaczana, stearynian magnezu, D -
mannitol.

Trudno znalezc sklad opisany w ten sam sposób - jezeli chodzi o
sacharoze to wydaje mi sie, ze to nawet lepiej ze jej nie ma bo
przeciez grzyby bardzo lubia takie srodowisko

Czy jest jeszcze ktos w stanie odpowiedziec na moje pytanie - czy to
te same bakterie i czy jezeli kapsulka (otoczka) ma ten sam sklad to
mozna stosowac zamiennie nutrilac zamiast lactovaginalu?

4. Data: 2006-05-20 09:33:01

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

Powiem ze zainteresowało mnie to. Lactovaginal ma kapsulke czysto
zelatynowa, która rozpusci sie latwo w kazdym srodowisku wodnym, nie mam
nutrilacu zeby go dokladnie obejrzec ale jesli tez ma kapsulke czysto
zelatynowa to nie bedzie róznicy w ropzuszczaniu (jak masz nutrilac to
go wrzuc do wody i zobacz jak szybko sie rozpusci - i czy po zwilzeniu
zacznie sie kleic). Bakterie sa takie same, interesuja mnie tylko
substancje pomocnicze, jak wplywaja na absorbcje wody i wzrost bakterii.
laktoza jest jak najbardziej w porzadku w nutrilacu bo wlasnie ją dodaje
do gałek dopochwowych a nie sacharoze.
Pozostaje jeszcze tylko kwestia pH jaki dają po rozpuszczeniu te
kapsulki, ale to tez latwo sprawdzic jak sie ma nutrilac pod reką (a i
taka kapsułka w odróznieniu od gałki nie powinna wiele w organizmie
zmienić).
Wiec ostatecznie po przemysleniu ja bym bez obaw spróbował nutrilacu,
choć efektu nie mozna w 100% zagwarantować (ale ja bym zaryzykował
stwierdzenie o 95%).

5. Data: 2006-05-21 19:06:27

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dzieki sliczne - jutro kupie nutrilac i sprawdze - w razie czego
wzbogace swoja flore w przewodzie pokarmowym ;-), ale z tego co jest
w ulotce to otoczka jest czysto zelatynowa - praktycznie sprawdze w
poniedzialek. Wstyd przyznac z tymi bakteriami - konczylam chemie
spozywcza, ale nie moglam sie nigdzie doszukac czy to ta sama
bakteria. Jeszcze raz dziekuje.

6. Data: 2006-05-31 12:39:09

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Cześć powiesz mi czy wyprobowalas ten nutrilac. Bo ja walsnie mam
podobny dylemat ale z lakcillusem. Tez jest go 20 tabletek i tanszy od
laktovaginalu o 10 zł. A biorac pod uwage to ze stosunkowo czesto
musze go stosowac to super bylo by gdyby mozna uzywac tego tanszego.
Ciekawe tylko jesli to jest prawie to samo to dają taką cene.
Lactovaginal 25 - 10 tabletek a Lakcillus 15 i 20 tabletek!!

7. Data: 2006-06-01 06:22:40

Od: cyklista <1...@a...net.pl111> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ciekawe tylko jesli to jest prawie to samo to dają taką cene.
> Lactovaginal 25 - 10 tabletek a Lakcillus 15 i 20 tabletek!!

cene się daje taką jaką klient jest w stanie zaplacić, zazwyczaj ma
niewiele wspólnego z kosztami produkcji - ot kapitalizm
tak samo kosztuje lacidofil femina tez okolo 23zl za 10 kapsulek a jest
do polykania wiec nie ma nawet wytlumaczenia ze dopochwowy jest drozszy
bo trzeba inaczej go robic, za to ma reklame i wspaniale rzeczy
powypisywane w ulotce i ludzie kupują

8. Data: 2006-06-23 08:22:30

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Nutrilac wypróbowałam - nic złego sie nie działo i na 100%
rozpuścił się do rana - sprawdzałam ;-). Sprawdzałam również w
wodzie rozpuszcza sie identycznie jak lactovaginal.
Pozdrawiam Karolina

9. Data: 2006-06-28 12:34:50

Temat: Re: Lactobacillus casei rhamnosus czy to to samo co Lactobacillu
Od: " Ewa" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@o...pl napisał(a):

> Bardzo prosze o pomoc - czy to s=B1 te same bakterie? Chodzi o
> lactovaginal i nutrilac - r=F3=BFnica w cenie jest ogromna - bior=B1c pod
> uwag=EA, =BFe Nutrilac zawiera 20 kapsu=B3ek i kosztuje ok 10 z=B3, a
> Lactovaginal zawiera 10 kapsu=B3ek i kosztuje ponad 25z=B3.

tych leków nie można stosować zamiennie. Lactovaginal to lek probiotyczny z
zastosowaniem na schorzenia ginekologiczne. Nutrilac to lek który działa
jelitowo, więc jeśli weźmiesz go zamiast takiego dla kobiet to po prostu
wyrzucisz kasę w błoto, bo nic nie pomoże. Tak zwana potencja Nutrilacu, czyli
ilość bakterii w kapusłce jest tak mała, że nie odpowiada zaleceniom dla
probiotyków dla kobiet, są to też inne szczepy bakterii. WIęc nie podziała i
się nie opłaca.

10. Data: 2006-06-28 12:39:03

Od: " " <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@g...com napisał(a):

> Cze=B6=E6 powiesz mi czy wyprobowalas ten nutrilac. Bo ja walsnie mam
> podobny dylemat ale z lakcillusem. Tez jest go 20 tabletek i tanszy od
> laktovaginalu o 10 z=B3. A biorac pod uwage to ze stosunkowo czesto
> musze go stosowac to super bylo by gdyby mozna uzywac tego tanszego.
> Ciekawe tylko jesli to jest prawie to samo to daj=B1 tak=B1 cene.
> Lactovaginal 25 - 10 tabletek a Lakcillus 15 i 20 tabletek!!

Lakcillus to tak samo jak nutrilac - działa w jelicie, nie pomoże na
schorzenia ginekologiczne, wyrzucone pieniądze w błoto.

technik farmacji a praca za granicą
Paski do glukometru GLUCOCARD Test Strip II
Za DarmoTwojo wirtualny prywatny pokoj konferencyjny
[WaW] Igły ''motylki'' gdzie dostanę ? [PilnE]
Info o aptekach intern. i nie tylko