Ładne kwity na dziłkę wieloletnie?

1. Data: 2005-01-22 11:26:24

Temat: Ładne kwity na dziłkę wieloletnie?
Od: "Tyrael" <t...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy koledzy podzielcie sie ze mna swoją wiedzą i doradzcie jkie kwiatki
moge sobie posadzić czy posiac na działeczce żeby pożyły sobie tam kilka
lat?
PS iluletni jest narcyz?

z poważaniem
Tyrek

2. Data: 2005-01-22 17:14:37

Temat: Re: Ładne kwity na dziłkę wieloletnie?
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moge sobie posadzić czy posiac na działeczce żeby pożyły sobie tam kilka

Witam,
Na słońce:
Róża, a najlepiej rózana rabata.Mogą być krzewiaste (to jedne z
większych),rabatowe, pienne lub okrywowe.
Lawenda Juka, ostróżki, złocienie, astry wieloletnie (najlepiej odmiany
karłowe)
W cień i półcień:
krzewy hortensji, różaneczników.
Wszędzie pasują trzmieliny, berberysy (jest wiele odmian i kolorów)
Piękne są rabaty z wrzosów i wrzośców.
Narcyze, żonkile, tulipany, lilie - to rośliny cebulowe, wieloletnie ale co
kilka lat sie je przesadza. Tulipany co 2-3 lata, inne rzadziej. Do
wiosennych roślin cebulowych bardzo pasują niezapominajki (roślina 2-letnia
ale przeważnie sama sie wysiewa).
Wystarczy na początek ?
Pozdrawiam, Bogda

3. Data: 2005-01-23 19:45:41

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tyrael wrote:
> Drodzy koledzy podzielcie sie ze mna swoją wiedzą i doradzcie jkie kwiatki
> moge sobie posadzić czy posiac na działeczce żeby pożyły sobie tam kilka
> lat?

Nie piszesz nic o warunkach glebowych jakie masz na działce, a to bardzo
istotne. Najlepiej w sklepie ogrodniczym przejżyj paczki nasion
opisanych jako byliny i wybierz te, które Ci się podobają. Nawet jak
część Ci się nie przyjmie, to taki eksperyment nie będzie zbyt
kosztowny. Natomiast sadzonki bylin i krzewy kupowane w pojemnikach są
dużo droższe, dlatego należy sadzić takie, które pasuja do warunków
glebowych i świetlnych Twojej działki.
Są także rośliny jednoroczne, które rozsiewają sie same. Np. maczki
kalifornijskie posiane kilkanaście lat temu w ogrodzie moich rodziców do
dziś tam rosną bez corocznego siania. Był na grupie długi wątek o takich
roślinkach. Poszukaj w googlach.

Pozdrawiam
Bea

4. Data: 2005-01-24 19:31:39

Od: "Tyrael" <t...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kalifornijskie posiane kilkanaście lat temu w ogrodzie moich rodziców do
> dziś tam rosną bez corocznego siania. Był na grupie długi wątek o takich

a jak sprawdzić warunki glebowe eatko
w tymteż jestem zielony jak trawa na stadionie
tyrek

5. Data: 2005-01-24 21:41:50

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> Nie piszesz nic o warunkach glebowych jakie masz na działce, a to bardzo
> istotne. Najlepiej w sklepie ogrodniczym przejżyj

lepiej poprzeglądaj

Pozdrawiam pogodnie
skryba

6. Data: 2005-01-24 22:26:30

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jan 2005 20:31:39 +0100, Tyrael napisał(a):

> a jak sprawdzić warunki glebowe eatko
> w tymteż jestem zielony jak trawa na stadionie

To chociaż mniej więcej.
Słoneczne, cieniste, półcieniste.
Suche, wilgotne, bagienne.
Piaszczyste, gliniast itd...
Teraz Ci będzie ciężko to sprawdzić.

Zainwestuj też w jakąs książkę najlepiej Marcinkowski 'Byliny', albo
Radziul o tym samym tytule. Moze nie są najtańsze, ale to inwestycja na
lata.
Obie bywają w księgarniach jeszcze, warto poszukać w netowych.

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2005-01-24 22:31:55

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jan 2005 23:26:30 +0100, Marta Góra napisał(a):

> [...]
> lata.
> Obie bywają w księgarniach jeszcze, warto poszukać w netowych.

Przepraszam, Marcinkowski to "Byliny ogrodowe", Radziul "Byliny".

Pozdrawiam
Marta

8. Data: 2005-01-24 23:05:25

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogrodowy wrote:
> Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> lepiej poprzeglądaj
>
> Pozdrawiam pogodnie
> skryba

Właśnie dlatego, iż mi się wydawało, że wymienia się na przeglądaj
napisałam przez ż.
A pisałam szybko i nie miałam czasu sprawdzić. Teraz sprawdziłam i
powinno być przejrzyj.
Dzięki, ze zwróciłeś uwagę.
Za dwa lata moje dziecko do szkoły idzie, będę miała okazję do
przypomnienia sobie reguł ortografii :).

Pozdrawiam
Bea

9. Data: 2005-01-24 23:19:50

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tyrael wrote:

> a jak sprawdzić warunki glebowe eatko
> w tymteż jestem zielony jak trawa na stadionie
> tyrek

Z grubsza oszacować można na podstawie roślin jakie tam rosną. Mech i
skrzyp oznaczają kwaśną glebę.
Ale najlepiej kupić kwasomierz w sklepie ogrodniczym i wiosną zbadać.
Jak już Marta doradzała warto zainwestować w dobra książkę. Bo np.
rośliny wrzosowate (wrzosy, rodendrony, pieris, kalmia) na glebie
zasadowej będą chorować i wyglądac nędznie. A są to drogie rośliny.
Więc inwestycja w książkę na pewno się zwróci.

Pozdrawiam
Bea

10. Data: 2005-01-24 23:42:34

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Jan 2005 00:19:50 +0100, Beata Mateuszczyk napisał(a):

> Ale najlepiej kupić kwasomierz w sklepie ogrodniczym i wiosną zbadać.

Celowo nie napisałam o badaniu kwasowości z różnych powodów.
Po pierwsze uważam, że przecenia się znaczenie ph gleby.
Szczególnie jesli dotyczy to bylin, bo o te tutaj chodzi. Pomijamy
oczywiście rarytasy i trudne w uprawie rośliny.
Ładne, szybkorosnące byliny zadowolą się przecietną glebą ogrodową,
nawiezioną kompostem lub innym nawozem organicznym. Od czasu do czasu
poprawioną dolomitem.
Te najpopularniejsze właśnie dlatego takimi są, iż sę bezproblemowe.
Moim zdaniem istotniejsze są takie warunki jak struktura gleby, jej
wilgotnosć, światło. Z autopsji wiem, że lepiej zainwestować w dobre
książki niż w drogi kwasomierz. Nie potrzebuję go by wiedzieć, że w suchym,
słonecznym i piaszczystym ogrodzie brunery nawet w połowie nie będą tak
duże jak na mojej zasobnej, gliniastej i wiecznie wilgotnej glebie.
Piękne mikołajki będą się u mnie wykładać, skalne byliny zimą będą zalewane
a ich liście zielone zamiast srebrzystych ect ect...
Nasze prababki kwasomierzy nie miały, ale za to jakie miały ogrody:)

Pozdrawiam
Marta blokers od zawsze

Dziadkom...
jak bronic sie przed zawalem serca - OT