Lantana zimą

1. Data: 2000-10-24 12:27:07

Temat: Lantana zimą
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wniosłam lantanę do domu, poobcinałam elegancko, ani jeden listek nie został
i wsadziłam do nieogrzewanej piwnicy o trzech zewnętrznych ścianach.
Temperatura zimą - może 5 st. C, ależy od temperatury na zewnątrz. I
zaczynam się martwić, bo przeczytałam, że zimą lantana wymaga 13 st.C.
Poradźcie coś, póki nie jest za późno. Aha, w zeszłym roku zimowałą w słabo
ogrzewanym pokoju - gdzieś tak 13-15 st.C, wypuszczała czasami liście, ale
przede wszystkim żarły ją szkodniki i musiałam pryskać. Stąd pomysł z
piwnicą.

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2000-10-24 13:06:13

Temat: Re: Lantana zimą
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> wrote in message
> Wniosłam lantanę do domu, poobcinałam elegancko, ani jeden listek nie
został

Ojej! to już trzeba? Moje trzy lantany stoją jeszcze w donicach na działce
i kwitną na całego. Nawet mają pełno pączków na następne kwiaty. Czy, gdy
się mocniej ochłodzi, będzie można je wnieść do biura, żeby jeszcze się
nacieszyć kwiatami czy tak jak Basia - sekatorem bez litości po liściach i
pączkach ?

Pozdrawiam.
Majka

3. Data: 2000-10-24 13:13:10

Temat: Odp: Lantana zimą
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Majka <m...@z...szczecin.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8t3u64$laf$...@z...man.szczecin.pl...

> [...]
> nacieszyć kwiatami czy tak jak Basia - sekatorem bez litości po liściach i

Wiesz, ja po prostu robiłam już trochę porządku, a od dwóch dni mamy szron.
Zostawiłam jeszcze na dworze fuksje i granat, a o lantanę się bałam. A co do
litości nad tym sekatorem - oj, cięłam prawie nie patrząc!

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-10-24 14:27:46

Od: "katarzyna" <K...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Majka wrote in message <8t3u64$laf$1@zeus.man.szczecin.pl>...

> [...]
>nacieszyć kwiatami czy tak jak Basia - sekatorem bez litości po liściach i

Mozesz je wniesc do biura i w ogole ich nie musisz ciac, w swoim naturalnym
srodowisku lantany na ogol rosna i kwitna caly rok, chyba, ze zdazy sie
jakis przymrozek. Sa wyjatkowo wrazliwe na niskie temperatury, ale na
wiosne wypuszczaja nowe pedy. Jedyny problem z trzymaniem ich w biurze moze
byc ten ze Ci sie za bardzo rozrosna, ale zawsze je mozesz podciac
selektywnie jak przekwitna.

katarzyna

swidosliwa
Bonsai