Lawenda

1. Data: 2003-02-06 18:56:01

Temat: Odp: Lawenda
Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy ktos wie kiedy i jak podcinamy lawende.
> pozdrawiam zdzichu kmito

po kwitnieniu

scina sie minimum jedna pare listków pod pedem kwiatostanowym plus tyle zeby
bylo ladnie ( zwarcie), mloda warto czesto uszczykiwac aby sie ladniej
rozkrzewila

--
Z pozdrowieniami Adam Figarski

Swiat Nierozlaczek
www.republika.pl/adam_figarski
n...@p...onet.pl

2. Data: 2003-02-06 20:02:39

Temat: Lawenda
Od: zdzislaw kmito <3...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was,

3. Data: 2003-02-07 09:37:22

Temat: Re: Lawenda
Od: "Marzena" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli jednak nie przycieles po kwitnieniu i krzewik ma nieuporzadkowana
forme, mozesz przyciac wczesna wiosna, kwitnienie bedzie nieco
pozniejsze,ale bedzie.
ja przycinam swoje lawendy wlosnie wiosna, zeszloroczne wyrosniete galazki
stanowia dodatkowa oslone dla krzewu przed mrozem i wysuszajacymi zimowymi
wiatrami. robie tak juz od kilku lat i zima nawet nie musze lawendy
dodatkowo oslaniac. nasiona pozostawione w wyschnietych kwiatostanach na
krzewie przez zime ulegaja stratyfikacji, czesc z nich spada na ziemie i po
pewnym czasie bez zadnej ingerencji pojawiaja sie mlode sadzonki wokol
rosliny matecznej. przycinania lawendy trzeba plinowac co roku , wtedy
roslina bedzie miala zwarta i uporzadkowana forme.
pozdrawiam
marzena maciejewska

4. Data: 2003-02-07 09:44:57

Od: "Marzena" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

upss!
zapomnialam jeszcze napisac jak przycinac - najlepiej starac sie nadawac
krzewikom forme polkuli, w czasie kwitnienia pieknie wygladaja.
przycinamy o polowe lub nawet 3/4, jak kto woli, zeszloroczne przyrosty.
mm

5. Data: 2003-02-07 13:43:11

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marzena" <m...@i...com.pl> wrote in message
> upss!
> zapomnialam jeszcze napisac jak przycinac - najlepiej starac sie nadawac
> krzewikom forme polkuli, w czasie kwitnienia pieknie wygladaja.

Jak wiadomo piekno jest rzecza wzgledna. Ja na przyklad nie znosze
roslin sztucznie formowanych, dla mnie sa obrzydliwe a nie piekne.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-02-07 13:57:09

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:PJO0a.120434$i73.27346418@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Jak wiadomo piekno jest rzecza wzgledna. Ja na przyklad nie znosze
> roslin sztucznie formowanych, dla mnie sa obrzydliwe a nie piekne.

Hejka. Lawenda nie cięta, to dopiero robi się brzydactwo. :-( Widzę
Michale, że straszny z Ciebie ortodoks. Chemia - zero, cięcie - zero, ...
czasami warto iść na kompromis dla dobra sprawy :-)
Pozdrawiam pozaspowo, bo byłem na działeczce Ja...cki

7. Data: 2003-02-07 14:21:16

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. Lawenda nie cięta, to dopiero robi się brzydactwo. :-(

Napisalem przeciez, ze piekno to rzecz wzgledna. Dla jednych piekna
jest cieta, dla innych nie.

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2003-02-07 14:56:13

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik zdzislaw kmito <3...@t...de> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@t...de...
Ja przepraszam, ze sie wcinam, ale chcialbym sie dowiedziec czy ta lawenda o
której mówicie ma lawendowy zapach, i czy moze u mnie rosnac bez zadnych
specjalnych zabiegów aby lawendowy zapach miala (na estetyce mi tu akurat
nie zalezy).
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2003-02-07 15:26:55

Od: "Marzena" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

po wypuszczeniu kwiatostanow, liczniejszych po przycieciu, lawenda nie ma
juz tak formalnego charakteru.
z czystej ciekawosci zapytam sie tylko, czy odrzucasz takze odmiany roslin,
ktore rosna juz w okreslonej formie, np. kuli lub stozka?
pozdrawiam
marzena maciejewska

10. Data: 2003-02-07 16:53:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> [...]
> specjalnych zabiegów aby lawendowy zapach miala (na estetyce mi tu akurat

Lawenda, która w ogóle nie jest cięta, ogałaca się paru latach od dołu i
jeszcze potem zasycha. Przynajmniej w Polsce. (Podobnie jest u wrzosów.) Ja
swoje ostro przycinam wczeną wiosną - część gałązek i tak jest
przemarznięta, a cięcia sanitarnego to już chyba Michał nie będzie
wytykał:-)
Ale co do uprawy głęboko w Lubelskiem to mam wątpliwości - chyba że
znajdziesz bardzo, bardzo ciepłu kącik, o okrywaniu zimowym nie zapominając.

Pozdrawiam, Basia.

Re: Odp: Oblodzenie
Re: Odp: Callicarpa
Re: Re: zielono w mieście