Lawenda

51. Data: 2003-02-14 17:29:19

Temat: Odp: Lawenda
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Pieknie pachna niektore gatunki kalin. Kiedys mialem okazje poznac zapach
> kaliny, ktora pachniala niemal jak owa porzeczka zlota, przy czym
> intensywniej. Nie jestem pewien jaki to byl gatunek oraz czy byl to
> identyczny zapach, czy zblizony.
Pachnące kaliny to: koreańska, wonna i V.carlcephalum. Ponadto pachnie
pięknie wawrzynek wilcze łyko, podobno cytryniec i suchodrzew chiński.
Kaśka

52. Data: 2003-02-14 17:33:30

Temat: Re: Odp: Lawenda
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in

> A! jeszcze jest rekordzista, jesli chodzi o natezenie i zasieg razenia
> zapachem - azalia pontyjska.

Upominam się o żarnowiec - zapach wspaniały w przygrzewającym słońcu. Róże
do krzewów oczywiście również się zaliczają:-) Jałowce - po deszcze, gdy
słońce przyświeci. "Zwykłe" azalie też ładnie pachną.
A wawrzynek wilcze łyko?

Pozdrawiam, Basia.

53. Data: 2003-02-14 17:53:52

Temat: Re: Lawenda
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message
> Pachnie jeszcze czarny bez. Choć sądzę, że jest to zapach nie przez
> wszystkich lubiany.

Niewiele roslin przebije zapach wieczornika damskiego.
Natomiast koszony ladnie pachnie nostrzyk.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

54. Data: 2003-02-14 18:59:25

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl napisał:

> Konwalie mam. A co powiecie o krzewach konwaliowych? => czyli klokoczkach?

Bardzo ciekawe!
O kłokoczce (Staphylea pinnata) czytałem sporo, napisałem artykuł czekający
na swoją kolej w redakcji a który zniecierpliwiony umieściłem na swojej
stronie, ale z nazwą "krzew konwaliowy" się nie zetknąłem. Możesz podać
źródło?

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

55. Data: 2003-02-14 20:07:58

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

:)
to taki "zwykly"
zolty zarnowiec rosnacy przy drogach
czy jakis inny masz na mysli
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

56. Data: 2003-02-15 08:52:49

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz
(...)
> A wawrzynek wilcze łyko?
> Pozdrawiam, Basia.

Wszystkie wawrzynki pachną cudownie Daphne cneorum, alpina,
sericea,laureola, balagayana,mezereum,petraea,pontica Daphne x burkwoodi,
innych nie pamiętam ale to mój konik, uwielbiam je zgromadziłem dość ciekawą
kolekcję.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

57. Data: 2003-02-15 09:53:34

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Upominam się o żarnowiec - zapach wspaniały w przygrzewającym słońcu.

Tak, masz rację. Chyba żółty mocniej niż czerwony. I zapomniałam o
lipie w słońcu, chociaż krzewem raczej trudno ją nazwać :-)

Krycha&Co(ty)
P.S. Spotkał ktoś może w ofercie jakiegoś sklepu internetowego
żarnowce inne niż żółty i czerwony?

58. Data: 2003-02-15 12:56:22

Temat: Odp: Odp: Lawenda
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEMEHLDIAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...

> [...]
> sericea,laureola, balagayana,mezereum,petraea,pontica Daphne x burkwoodi,
> innych nie pamiętam ale to mój konik, uwielbiam je zgromadziłem dość

Bez wątpienia są piękne. W tym roku nie nacieszę się w. wilcze łyko,
wszystkie pąki mu opadły.
Kaśka

59. Data: 2003-02-15 13:47:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Tak tez myslalem, ze mogla to byc kalina koreanska. Sprawdzilem u Senety i
wszystko by sie zgadzalo.
O zapachu cytrynca bede mial okazje sie przekonac, gdy wreszcie u mnie
zakwitnie. Czy suchodrzew chinski pachnie podobnie do suchodrzewu
tatarskiego?

Pozdrawiam,
Bpjea

60. Data: 2003-02-15 13:49:08

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Ja go lubie - w przeciwienstwie do zapachu lisci bzu. Stad w moim ogrodzie
uformowalem sobie forme pienna.

Re: Odp: Oblodzenie
Re: Odp: Callicarpa
Re: Re: zielono w mieście