Leczenie kanałowe

1. Data: 2005-09-22 12:16:28

Temat: Leczenie kanałowe
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pytanie do dentystów.
Czy przy konieczności leczenia kanałowego ząb się "truje"?
Dwa kanały żywe, jeden martwy, ząb został "zatruty". Spotkałam się z opinią,
że już się tego nie praktykuje.
Jak powinno sie postępować?

Pozdr. Ewa

2. Data: 2005-09-22 14:19:56

Temat: Re: Leczenie kanałowe
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa W" <e...@b...wroc.pl> wrote in message
> [...]
> Czy przy konieczności leczenia kanałowego ząb się "truje"?
> Dwa kanały żywe, jeden martwy, ząb został "zatruty". Spotkałam się z

i owszem. juz dawno ednodoncja odeszla od "trucia" zeba.

iwon(k)a

3. Data: 2005-09-22 15:23:44

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i owszem. juz dawno ednodoncja odeszla od "trucia" zeba.

Dzięki za odpowiedź
Hmmmmmmmmm.......to co teraz mam zrobić?

Pozdr. Ewa

4. Data: 2005-09-22 15:29:22

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za odpowiedź
> Hmmmmmmmmm.......to co teraz mam zrobić?

nic, pojsc na wyleczenie zaba po "zatruciu". od zakladania past
usmiercajacych nerw odszelo sie z uwagi na to, iz ich usmiercajace dzialanie
siega glebiej niz by sie chcialo. endodoncja chce oszczedzic tkanke tuz za
wierzcholkiem zaba bo wtedy wytworzy sie min blizna w tej okolicy i leczenie
bedzie sukcesem. czesto przy zakladaniu past usmierca sie przy okazji
ta wlasnie okolice. kiedys stosowalo sie arszenik i wtedy ponoc
dochodzilo do martwic kosci nawet, ale to przeszlosc. generalnie
nic nie zrobisz. najwaznijesze juz jednak zeby dentysta wyleczyl
wszystkie kanaly do samego konca. juz predzej to jest teraz wazniejsze
niz to ze pasta usmiercajaca byla. na pewnio dentysta powienien
robic zdjecia rtg przed, w trakcie i po leczeniu, wtedy wiadomo, ze stara
sie
dojsc do szczytu kazdego korzenia.

iwon(k)a

5. Data: 2005-09-22 15:37:57

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki.
Niestety w tym gabinecie nie ma rtg, mam wykonać zdjęcie gdzie indziej i
przyjść z nim do dalszego leczenia. Jak wyglądałoby leczenie przy użyciu
nowszych metod w mojej sytuacji (tzn. jeden kanał martwy, dwa "żywe")? Czy
ząb dużo stracił przez dzisiejsze "trucie"?
Jestem trochę wkurzona, bo przed leczeniem jeszcze pytałam babkę, czy
koniecznie trzeba truć, ona na to, że oczywiście. Nie jest to jakiś
przedpotopowy gabinet, dentystka też raczej młoda. Z czego wynika taki
standard leczenia?

Pozdr. Ewa

6. Data: 2005-09-22 15:41:59

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa W" <e...@b...wroc.pl> wrote in message
(...)
> [...]
> koniecznie trzeba truć, ona na to, że oczywiście. Nie jest to jakiś
> przedpotopowy gabinet, dentystka też raczej młoda. Z czego wynika taki

nie umiem odpowiedziec na to pytanie. wyjechalam z kraju kiedy juz
przestawano
wkladac slynne parapasty (jak to pacjenci okreslali "trutki" do zebow).
dlaczego tak sie dzieje teraz, nie wiem. przegladnij archiwum tej grupy,
nieraz
podawano strone internetiwa gdzie mozna znalesc endodocje wspolczesna w
praktyce.

iwon(k)a

7. Data: 2005-09-22 17:47:42

Od: "Ewa" <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

to jak leczy sie teraz zab wymagajcy kanalowego? co robi si ez nerwem od
razu usuwa?
Ewa

8. Data: 2005-09-23 13:35:59

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <e...@e...pl> wrote in message
> to jak leczy sie teraz zab wymagajcy kanalowego? co robi si ez nerwem od
> razu usuwa?

tak.

iwon(k)a

9. Data: 2005-09-23 16:18:34

Od: "Ewa" <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak.
>
> iwon(k)a

ale slyszalam, ze taka metod tez ma wady (jakies pekanie naczynek ?i cos z
koleorem zeba?- nie pamietam, bo i stomatologiem nie jestem)
Ewa

10. Data: 2005-09-23 21:34:06

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <e...@e...pl> wrote in message

> ale slyszalam, ze taka metod tez ma wady (jakies pekanie naczynek ?i cos z
> koleorem zeba?- nie pamietam, bo i stomatologiem nie jestem)

nie jest to prawda.

iwon(k)a

neonatolog
TRAMAL-proszę o szybką odpowiedź