Lemon grass

1. Data: 2001-09-21 09:31:38

Temat: Lemon grass
Od: "Bartek Kozlowski" <B...@a...ae.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy gdzies w Polsce (najlepiej Wroclaw) mozna znalezc przyprawe, ktorej
polskiej nazwy nie znam, a po angielsku zwie sie "lemon grass"?

Dosc powszechnie uzywa sie jej do doprawiania potraw w Tajlandii (Tom Yam i
wszelkie curry). Z wygladu grube zielone lodygi, w zapachu cos jak cytryna.
W smaku tez troche ala cytryna, tyle ze z fajnym aromatem, no i jest
pikantna.

Brakuje mi tego elementu w moim curry kokosowym.

Pozdrawiam

Bartek Kozlowski

1. Data: 2001-09-21 09:59:37

Temat: Re: Lemon grass
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bartek Kozlowski <B...@a...ae.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9of1k4$656$...@n...onet.pl...
> [...]
> pikantna.
>
> Brakuje mi tego elementu w moim curry kokosowym.

moja kumpela ktora jakis czas mieszkala we wrocku przywiozla to z berlina
niestety, przywiozla tez liscie palmy kiszone, jak kapusta, ale strasznie
slone i pare przypraw tutaj niedostepnych, a i wode rozana jeszcze
a z trawy cytrynowej gotowalysmy herbatke:)
trawe, cynamon, anyz zalac wrzatkiem i gotowac chwile, potem odcedzic i
pyyycha napoj orzezwiajoncy, mimo ze goroncy:)

niestety nie mam z nia kontaktu teraz... ona pewnie by wiedziala
pozdry Monika

1. Data: 2001-09-21 10:12:40

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pikantna.
>
> Brakuje mi tego elementu w moim curry kokosowym.

Hmm, najprosciej jedziesz na ul. Pilsudzkiego, wsiadasz w pociąg do
Berlina, wysiadasz na Berlin-Zoologischer Garten. Jedziesz jeden
przystanek metrem do Wittenbergplatz (lub piechty kilometr) i wchodzisz
do supermarketu Vinh Loi. Tam to jest ;-))

Waldek

1. Data: 2001-09-21 11:04:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>przystanek metrem do Wittenbergplatz (lub piechty kilometr) i wchodzisz
>do supermarketu Vinh Loi. Tam to jest ;-))

rzeczywiscie proste

Krysia

P.S. Tylko nie wsiadz do tego pociagu do Paryza!!!
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-21 11:15:23

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Bartek Kozlowski <B...@a...ae.wroc.pl> wrote:

> [...]
> pikantna.
>
> Brakuje mi tego elementu w moim curry kokosowym.

Nie wiem gdzie we Wroclawiu, ale u nas na Pradze, a takze w Warszawie
mozna znalezc sklepiki z produktami orientalnymi. Tam bez trudu to
dostaniesz.

Wladyslaw

1. Data: 2001-09-21 12:15:47

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem gdzie we Wroclawiu, ale u nas na Pradze, a takze w Warszawie
> mozna znalezc sklepiki z produktami orientalnymi. Tam bez trudu to
> dostaniesz.

toż pisałem, do Berlina bliżej i szybciej ;-))

Waldek

1. Data: 2001-09-21 13:12:27

Od: "Przemek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam ta trawe
ale niewiem co z nią zrobić.............
prosze o przepisik

Przemek

1. Data: 2001-09-21 13:38:15

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy gdzies w Polsce (najlepiej Wroclaw) mozna znalezc przyprawe, ktorej
> polskiej nazwy nie znam, a po angielsku zwie sie "lemon grass"?
Cymbopogon citratus - palczatka cytrynowa (cytronela)
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2001-09-21 22:26:15

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

> toż pisa"em, do Berlina bliżej i szybciej ;-))

Mozna tez do Wiednia, a blizej nawet w Pradze, ale chodzilo mi o to, ze
we Wroclawiu te powinny byc sklepy ze wschodnim jedzeniem. W koncu
wszystcy ci Wietnamczycy musza gdzies rbic zakupy.

Wladyslaw

1. Data: 2001-09-22 12:13:53

Od: Waldemar Krzok <5...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Mozna tez do Wiednia, a blizej nawet w Pradze, ale chodzilo mi o to, ze
do wiednia dalej, a do Pragi dłużej, bo się trzeba przez Sudety
przedzierać ;-))

> we Wroclawiu te powinny byc sklepy ze wschodnim jedzeniem. W koncu
> wszystcy ci Wietnamczycy musza gdzies rbic zakupy.

pewnie. Na ogół wystarczy połazić po mieście i zapytać pierwszego z
brzegu Wietnamczyka, gdzie na zakupy chodzi. Choć dzisiaj miałem właśnie
załamanie: poszedłem do Vinh Loi i chciałem kupić lemon grass, ale nie
mieli!! Akurat wyszła, znaczy trudno się z nimi dogadać, bo większość
sprzedawców to tylko po tajsku kumata. Znaczy dzisiejsze curry nie
będzie z lemon grass, ale za to z bambusem i czerwonym imbirem.

Waldek

"takie sobie pichcenie od niechcenia"
ja po prosbie
Sajgonki