Lodówka strzela

1. Data: 2005-08-11 08:22:12

Temat: Lodówka strzela
Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam Whirlpoola ARC 5551.
Po jakimś czasie po zakupie usłyszałem w kuchni
trzask. Na ucho oceniłem, że to musiało być
samowyzwolenie się iskry w zapalnikach kuchenki.
No i trochę mnie to wkurzyło. Warowałem przy kuchence
i nic. Z czasem trzaski (nadal pojedyncze) stały się
częstsze, ale występowały tylko wtedy gdy nikogo
w kuchni nie było :) (prawo Murphy'ego?)
Kiedyś jednak przyłapałem trzaska na goracym uczynku;
okazało się, ze dobiega z tylnej ścianki lodówki.
Pomyslałem sobie - widocznie tak ma być - często na grupie
były pytania o odgłosy z lodówek i zawsze była ta sama
odpowiedź.
Obecnie trzaski się nasiliły i występują całymi seriami.
Raz mnie nawet obudziły, mimo, że lodówka jest w kuchni
na drugim końcu mieszkania. Troche się zacząłem martwić.
Przetrzepałem archiwum i oto co znalazłem:
1. "tak ma być"
2. "przyszedł serwisant, powiedział, że powietrze w
procesie produkcyjnym dostało się pod tylną ściankę.
Wywiercił 3 otwory, powietrze zeszło, zalepił silikonem
i nie strzela"
3. "trzeba wypoziomować"

Dzwonić po serwisanta? Lodówka na gwarancji. Czy kłócić
się jak mi powiedzą "to normalne"?
Średnio podoba mi się pomysł wiercenia w tylnej sciance :(
Wydaje mi się, że lodówka jest prawidłowo wypoziomowana.

Pozdrawiam
Miroo

2. Data: 2005-08-11 08:26:46

Temat: Re: Lodówka strzela
Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miroo" <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl

napisał w wiadomości news:1dizb7e88fx9j$.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...
> [...]
> i nic. Z czasem trzaski (nadal pojedyncze) stały się
> częstsze, ale występowały tylko wtedy gdy nikogo
> w kuchni nie było :) (prawo Murphy'ego?)....

mam to samo tylko z Ariston
moja strzela/prztyka/pika jak jestem w kuchni też - nawet nagrałem

ale nigdy nie strzela jak przychodzi serwisant - był dwa razy

nie wiem co to może być - ale podobnie strzelają grzejniki elektryczne tuż
po wyłączeniu, więc zakładam, że to jakiś dźwięk na skutek odkształcania
metali przy zmianie temperatury

no i na razie próbuję się przyzwyczaić :)

plusz ( http://www.plusz.pl )

3. Data: 2005-08-11 08:31:08

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Aug 2005 10:26:46 +0200, plusz napisał(a):

> mam to samo tylko z Ariston
> moja strzela/prztyka/pika jak jestem w kuchni też - nawet nagrałem
>
> ale nigdy nie strzela jak przychodzi serwisant - był dwa razy

Zauważyłem, że strzela najwcześniej godzinę, dwie po otwarciu
lodówki.

> no i na razie próbuję się przyzwyczaić :)

Też tak myślałem, ale to się nasila... Zwłaszcza jak
próbuję zasnąć. Mam wrazenie, ze niedługo będzie strzelać
non-stop.

Pozdrawiam
Miroo

4. Data: 2005-08-12 06:29:51

Od: "topjes" <topjes@USUN_TO_TRALALA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

message news:9nayw9i7lh6d.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...
> Też tak myślałem, ale to się nasila... Zwłaszcza jak
> próbuję zasnąć. Mam wrazenie, ze niedługo będzie strzelać
> non-stop.

Przypomina mi się lodówka z "Requiem dla snu" ;)

Ja bym się nie certolił tylko wysmarował pismo do _sprzedawcy_, że mają
usunąć ten problem (ustawa o zgodności towaru z umową). Mam osobiście
mieszane uczucia z wzywaniem bezpośrednio serwiu.

pzdr
topjes

5. Data: 2005-08-12 07:59:02

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

topjes pisze w news:ddhfl1$qnh$1@inews.gazeta.pl

> Ja bym się nie certolił tylko wysmarował pismo do _sprzedawcy_, że mają
> usunąć ten problem (ustawa o zgodności towaru z umową). Mam osobiście
> mieszane uczucia z wzywaniem bezpośrednio serwiu.

A ja tak nieśmiało, bo przypadkiem znalazłam wątek... Lodówka
zaczęła mi strzelać po rozmrożeniu. Właściwie to zamrażarka. A
strzela, bo najprawdopodobniej nie wyschła dokładnie, gdzieś
zostały kropelki wody (chociaż wycierałam do sucha) i teraz
zamarzają. Albo coś gorszego się z nimi dzieje, tylko co? Tak
kombinuję...
Strzela cały czas tak samo, tylko w nocy bardziej słychać, mnie
też to budzi. Ale może jej przejdzie? A jak nie, to znowu
rozmrożę, tylko pozwolę jej schnąć 2 dni zamiast jednego. :>

Chyba że to coś innego? Ale czemu miałaby zacząć strzelać po
rozmrażaniu?

--
Pozdrowieństwa,
Daga

6. Data: 2005-08-12 08:38:19

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Aug 2005 09:59:02 +0200, Daga napisał(a):

> Chyba że to coś innego? Ale czemu miałaby zacząć strzelać po
> rozmrażaniu?

Nie zbadane są wyroki...
Moja nie była jeszcze w ogóle rozmrażana, a strzela.

Pozdrawiam
Miroo

7. Data: 2005-08-12 09:31:47

Od: "topjes" <topjes@USUN_TO_TRALALA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosza" <n...@U...pbn.com.pl> wrote in message

> rozpręża i tak ma być.
> Wczesniej miałam lodowke Ardo i nic w niej nie strzelało (była duzo
> mniejsza).
> No cóż, ja już przyzwyczaiłam do tych odgłosów skoro upewniłam sie ze to
nic
> groznego, ale chyba faktycznie trzebaby zwrócic uwagę na to producentowi.

Ja bym tego nie odpuścił. W sklepie przy zakupie pewnie nie było mowy o tym.
Tym bardziej, że na danych jest podany czasem poziom hałasu - nigdzie nie ma
mowy o stukach. Powertuj jeszcze instrukcję obsługi - jak i tam nic nie
znajdziesz to w ogóle to się kwalifikuje to skutecznej naprawy, wymiany lub
zwrotu towaru.
Jeden warunek - zacznij rozmawiać ze sklepem - nie z serwisem. Powołaj się
na ustawę o sprzedaży konsumenckiej.

pzdr
topjes

8. Data: 2005-08-12 10:10:44

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosza pisze w news:ddhpog$gko$1@atlantis.news.tpi.pl

> Wezwałam
> serwisanta i oczywi?cie stwierdził, że to normalne, bo co? tam z tyłu się
> rozpręża i tak ma być.

No i chyba tak właśnie jest... U mnie już doszła do siebie i
strzelać po rozmrażaniu przestała.

--
Pozdrowieństwa,
Daga

9. Data: 2005-08-12 10:25:09

Od: "Gosza" <n...@U...pbn.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zbadane są wyroki...
> Moja nie była jeszcze w ogóle rozmrażana, a strzela.

Tez mam Whilrpoola i prawie od poczatku zaniepokoiły mnie te trzaski. Na
szczescie nie były takie strasznie głosne, ale irytujące. Wezwałam
serwisanta i oczywiście stwierdził, że to normalne, bo coś tam z tyłu się

Pozdrawiam Gosza

10. Data: 2005-08-12 11:18:03

Od: "Madkiw" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie pomyslalem ze moze by jakies srubki poluzowac zeby sobie moglo
pracowac wszystko z tylu i juz :)))
Pozdrawiam Madkiw

Coś do wycierania kurzu?
Usuwanie starej tapety
Re: zastawa stołowa w warszawie - gdzie?
podwójny podkład pod panele
Do Zayzayera albo innego speca od pralek - chodzi o Brandt WDB 1201