Logopedia

1. Data: 2001-01-01 18:52:28

Temat: Logopedia
Od: "paff" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Ciekawe, czy na tej grupie są też logopedzi - jeśli tak, miałbym parę
pytań...

W tej chwili mam 16 lat. Od urodzenia mam wadę wymowy. Nie wymawiam
poprawnie R. Zawsze mi to przeszkadzało, ale ostatnio postanowiłem, że coś z
tym trzeba zrobić (jak ktoś się nazywa Paweł Marek i nie umie wymówić R, to
często powstają straaaaaszne problemy).
Zaznaczyć trzeba, że jest to u mnie rodzinne - mam to po matce, moja siostra
również....

Czytałem troszeczkę o logopedii i z opisów wywnioskowałem że chodzi tu o
"rotacyzm właściwy".
Wątpię, że potrafię określić dokładnie rodzaj, ale wydaje mi się, że to może
być "reranie krtaniowe". Na 100% wiem tylko tyle, że przy R coś powinno
drgać, a u mnie nic takiego się nie dzieje... :(

No i teraz pytania:
- czy takie wady wymowy można skutecznie leczyć ? (przynajmniej z
minimalnymi szansami na powodzenie)
- czy w wieku 16 lat nie jest już trochę na to za późno ?
- czy logopedzi są opłacani z kasy chorych ?

Dziękuję
Paweł Marek

2. Data: 2001-01-06 08:47:41

Temat: Re: Logopedia
Od: "Maciej" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam podobny problem, dodatkowo jeszcze seplenie, wiec jesli ktos wie
jakie sa tego przyczyny i jak wyleczyc te wady to bardzo prosze o
odpowiedz.
Maciej Poręba
Użytkownik paff <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:92qjo7$rog$...@n...tpi.pl...
> [...]
> minimalnymi szansami na powodzenie)
> - czy w wieku 16 lat nie jest już trochę na to za późno ?
> - czy logopedzi są opłacani z kasy chorych ?

Jaki srodek PO stosunku ?
Spambot Fodder, Dont Read 6504
Ofiary błędów lekarskich nadal nie otrzymują pomocy
mięśniaki
Dyskopatia