Łosoś, halibut

1. Data: 2000-03-20 10:43:33

Temat: Łosoś, halibut
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma ktoś jakieś pomysły na ciekawe potrawy z tych ryb
Znudziły mi się smażone a zagracają zamrażalnik :)

I proszę mnie nie odsyłać do http://www.kuchnia.3miasto.pl/owocem-r.htm
Zresztą nie widziałem tam halibuta :(

sadyl

1. Data: 2000-03-20 11:51:16

Temat: Re: Łosoś, halibut
Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma ktoś jakieś pomysły na ciekawe potrawy z tych ryb
> Znudziły mi się smażone a zagracają zamrażalnik :)

Doskonaly jest "tatar" z lososia, ale musi byc swiezy. Pyszny jest
losos w jarzynach. W malej ilosci wody gotujesz jarzynki (marchweka i
pietruszka w slupki, brokul, por) jak podgotowane wkladasz na nie
filety z lososia i chwile podduszasz z natka i koperkiem na lososiu.

1. Data: 2000-03-20 15:52:35

Temat: Odp: Łosoś, halibut
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ulka <u...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> Doskonaly jest "tatar" z lososia, ale musi byc swiezy.

Zawsze robie z mrozonego, bo sie lepiej sieka badz kroi w kostke. Smakuje
wysmienicie.
A mozna zrobic mieszany - kolorystycznie bedzie bardzo ciekawy

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-20 19:56:46

Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co powiesz na halibuta pieczonego z salsą pomidorową i łososia w sosie
szafranowym ?
Halibut z salsą pomidorową (6 porcji) - to raczej na lato
75 dag pomidorów
1 cebula
1/2 strąka czerwonej papryki
1 pęczek natki pietruszki
3 ząbki czosnku
3 czerwone papryczki chili
sok i starta skórka z 1 limetki
sól i pieprz
6 porcji halibuta (każda po ok. 200 g)
1/2 pęczka tymianku
skórka starta z 1 cytryny
4 łyżki oliwy z oliwek
Pomidory sparz, obierz ze skórki i pokrój w kosteczkę. Cebulę obierz i
pokrój w drobną kosteczkę. Paprykę też pokrój w kosteczkę. Natkę posiekaj
drobno. Czosnek zmiażdż. Chili drobniutko pokrój. Wymieszaj wszystkie
składniki razem z sokiem i skórką z limetki, dopraw solą i pieprzem. Rybę
umyj, osusz i natrzyj listkami tymianku, skórką z cytryny, solą i pieprzem.
Skrop oliwą z oliwek. Piecz na grillu (lub na rożnie elektrycznym) ok. 5
minut z każdej strony. Podawaj z ciemnym chlebem i salsą.

Łosoś w sosie szafranowym (6 porcji)
0,5 kg marchwi
1 pęczek cebulki ze szczypiorkiem
1 cebula
70 dag łososia
sól pieprz
3 dag masła
20 ml białego wytrawnego wina
szklanka bulionu rybnego
1 łyżka soku z cytryny
100 ml bitej śmietany
duża szczypta szafranu
1 pęczek natki pietruszki
Marchewkę obierz i pokrój w paski. Cebulkę ze szczypiorkiem pokrój w
talarki, cebulę pokrój w kostkę. Rybę podziel na 6 porcji, oprósz solą i
pieprzem. Cebulę podduś na połowie tłuszczu. Dodaj rybę i podsmaż po 3
minuty z każdej strony. Rybę wyjmij i trzymaj w cieple. Tłuszcz od smażenia
i cebulkę zalej winem, bulionem i sokiem z cytryny. Zmiksuj na gładką masę i
gotuj 5 minut. Dodaj śmietanę i szafran. Dopraw solą i pieprzem. Na reszcie
tłuszczu podduś marchew i cebulkę ze szczypiorkiem (ok. 5 minut). Rybę włóż
do sosu, przykryj podduszonymi warzywami i posyp natką pietruszki.
Smacznego
Herbatka
-

1. Data: 2000-03-21 23:38:42

Od: "Jola Backiel" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawsze robie z mrozonego, bo sie lepiej sieka badz kroi w kostke. Smakuje
> wysmienicie.
> A mozna zrobic mieszany - kolorystycznie bedzie bardzo ciekawy

I co sie do tego jeszcze dodaje???

--
Jola
i...@p...onet.pl - http://www.republika.pl/ilanka/

1. Data: 2000-03-22 09:36:13

Temat: Re: Odp: Łosoś, halibut
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola Backiel wrote:

> I co sie do tego jeszcze dodaje???

to co do zwykłego tzn, cebulkę, ogórek konserwowy, sól, pieprz, maggi,
trochę oliwki, na wierzch żółtko.
podobno najlepiej przepiórcze, ale mi się nie udało jeszcze kupić
próbowałem z kurzym i jest OK

A do tego typu potraw polecam gorąco tzw. "papas hand" tzn ręczne
siekacze
Kosztuje to grosze (produkowane przez DOMIK w Bydgoszczy ok. 20-30 zł) a
ułatwia drobne pokrojenie warzyw do tatara czy na sałatkę.
Mięso na tatar też kroiłem (w zasadzie siekałem)
i wołowinę i łososia.

sadyl
PS: dygresja z zupełnie innej beczki: czy wiecie, że w Rawie
Mazowieckiej (miasteczko znane głównie z zakładów mięsnych) jest hotel o
nazwie "TATAR" i mieści się przy ul.Tatar.
Polecam wszystkim niezamożnym bez szczególnych wymagań - warunki jak w
akademiku, ale piękna lokalizacja nad jeziorem.

Jaka ksiazka - Kuchnia mikrofalowa
niech żyją szamotówki !!!!
kuskus
Nowy tydzień - nowy przepis tygodnia w Serwisie Makaron
Do Herbatki!!!