Ludzie chorzy na serce i spuchnięte paznokcie

1. Data: 2008-12-26 23:38:51

Temat: Ludzie chorzy na serce i spuchnięte paznokcie
Od: Karol Y <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, zdaje mi się, że wypatrzyłem pewną prawidłowość. Ludzie chorzy na
serce, mają jakby spuchnięte paznokcie - znaczy takie wypchnięte do góry
i zaokrąglone. Dobrze mi się wydaje, a może to od czegoś innego?

--
Mateusz Bogusz

2. Data: 2008-12-27 00:38:23

Temat: Re: Ludzie chorzy na serce i spuchnięte paznokcie
Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam, zdaje mi się, że wypatrzyłem pewną prawidłowość. Ludzie chorzy na
> serce, mają jakby spuchnięte paznokcie - znaczy takie wypchnięte do góry i
> zaokrąglone. Dobrze mi się wydaje, a może to od czegoś innego?

Z paznokci mozna wiele nt zdrowia wyczytac, patrz:
iach,54937?img_id=6&pg=1

p47

3. Data: 2008-12-27 03:21:45

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol Y wrote:

> Witam, zdaje mi się, że wypatrzyłem pewną prawidłowość. Ludzie chorzy na
> serce, mają jakby spuchnięte paznokcie - znaczy takie wypchnięte do góry
> i zaokrąglone. Dobrze mi się wydaje, a może to od czegoś innego?

Z paznokci widać bardzo dużo chorób. Wygląd i kształt zmienia się w
zależności od tego, jaka to choroba układu krążenia. Widać też po
paznokciach schorzenia tarczycy, nerek, wątroby, niedobory pokarmowe...

problem w tym, że dla wielu schorzeń te objawy są identyczne - dlatego też
nie bierze się nigdy samego wyglądu paznokci jako podstawy diagnozy. Dobry
lekarz po obejrzeniu może co najwyżej skierować na odpowiednie badania,
niektóre czasem śmiertelne choroby widać "w paznokciach" dłuuugo przed tym,
zanim dadzą jakiekolwiek inne objawy - ile osób można by uratować? Szkoda
tylko, że praktycznie żaden lekarz tego nie robi...

4. Data: 2008-12-27 16:52:10

Od: topcat <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 27 Dec 2008 04:21:45 +0100, tomek wilicki napisał(a):

> Z paznokci widać bardzo dużo chorób. Wygląd i kształt zmienia się w
> zależności od tego, jaka to choroba układu krążenia. Widać też po
> paznokciach schorzenia tarczycy, nerek, wątroby, niedobory pokarmowe...

a o czym mowia biale plamki na paznokciach? (nie grzybica)

5. Data: 2008-12-27 17:59:35

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

topcat wrote:

> a o czym mowia biale plamki na paznokciach? (nie grzybica)

Są to pęcherzyki powietrza złapane pod płytkę paznokciową. Ogólnie spotkałem
się z 2 opiniami - jedna że powodem jest niedobór krzemu, druga - że
niedobór białka (a konkretnie jakiegoś specyficznego aminokwasu).
Gdzieniegdzie jeszcze że to kwestia braku pewnych witamin... tak czy tak,
znikają jak tylko zacznie się lepiej jeść.

Sorki, ale kiedyś godzinę chyba poświęciłem w guglu właśnie żeby dowiedzieć
się skąd są te białe kropki, pamiętam miałem jako dzieciak - i znalazłem
jedynie kilkanaście sprzecznych informacji. Zdaje się, że nikt tego do
końca nie zbadał. Tak czy tak, nie jest to nic szczególnie groźnego.

6. Data: 2008-12-27 21:09:21

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Dec 2008 00:38:51 +0100, Karol Y wrote:

> Witam, zdaje mi się, że wypatrzyłem pewną prawidłowość. Ludzie chorzy na
> serce, mają jakby spuchnięte paznokcie - znaczy takie wypchnięte do góry
> i zaokrąglone. Dobrze mi się wydaje, a może to od czegoś innego?

Poniekąd dobrze.

Na trzecim roku studiów medycznych każdy medyk uczy się o tzw
"pałeczkach dobosza" - specyficznym zniekształceniu palców, typowym m.
in. dla osób z siniczymi wadami serca, ale nie tylko.

Ta strona wikipedii
http://pl.wikipedia.org/wiki/Palce_pa%C5%82eczkowate
jest w miarę sensowna.

Specyficzne zmiany paznokci widuje się w różnych chorobach i wbrew temu
co pisze tutaj jeden taki oszołom każdy lekarz o tym wie. A przynajmniej
wiedział na studiach.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

7. Data: 2008-12-27 21:39:43

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Specyficzne zmiany paznokci widuje się w różnych chorobach i wbrew temu
> co pisze tutaj jeden taki oszołom każdy lekarz o tym wie. A przynajmniej
> wiedział na studiach.

wbrew temu, co wypisuje tutaj jeden pseudolekarz, jeszcze NIGDY nie
spotkałem się z lekarzem - czy to z własnego doświadczenia, czy z opisu
wizyty - który zainteresowałby się stanem paznokci pacjenta.

Oj, sorry, fakt, słyszałem o paru, ale oni są uważani za "kolegów po fachu"
za oszołomów i szamanów.

8. Data: 2008-12-29 19:34:24

Od: "Cancer" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki"

> wbrew temu, co wypisuje tutaj jeden pseudolekarz, jeszcze NIGDY nie
> spotkałem się z lekarzem - czy to z własnego doświadczenia, czy z opisu
> wizyty - który zainteresowałby się stanem paznokci pacjenta.

Bo to jest tak, ze jak udajesz sie do lekarza i zamieniasz z nim jedno
zdanie.
On natychmiast cala swoja uwagę skupia na twojej glowie, a nie na
paznokciach.

Cancer

technik usług kosmetycznych
Re: Czy można żyć z nieleczoną ziarnicą złośliwą 5,5 roku????
Wzdęcia u noworodka
Długotrwały ból wątroby
Kołatanie serca - Pomocy, czy jest ktoś , kto się zna.